افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
27

گزارش ویژه از معتبرترین مرکز آماری کشور/روحانی در رشد “بیکاری جوانان” رکورد ۵ دولت را شکست + سند

  • کد خبر : 22
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
گزارش ویژه از معتبرترین مرکز آماری کشور/روحانی در رشد “بیکاری جوانان” رکورد ۵ دولت را شکست + سند

گزارش‌ رسمی معتبرترین مرکز آماری کشور از رکوردشکنی دولت حسن روحانی در افزایش نرخ بیکاری جوانان بین ۵ دولت گذشته خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار ایران معتبرترین مرجع رسمی کشور در خصوص اعلام گزارش ها و آمار و ارقام مربوط به بازار کار، اشتغال و بیکاری است و به طور فصلی و سالانه گزارشهایی در این خصوص منتشر می کند.

یکی از مهمترین چالش‌های این روز های کشور مساله اشتغال و بیکاری است و طبق نظرسنجی های متعددی که طی ماه های اخیر از سوی مراکز متعبر داخلی در سراسر کشور انجام شده، به نظر می رسد، موضوع بیکاری و اشتغال بحث اول و اصلی نامزدهای انتخابات رباست جمهوری دوازدهم خواهد بود و در واقع چالش‌ها بر سر این مساله رئیس جمهور بعدی را انتخاب خواهد کرد.

یکی از آمارهای مهم بیکاری که از سوی مرکز آمار ایران منتشر می شود، نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله است که قصد داریم در این گزارش کوتاه بر اساس مستندات مرکز آمار ایران روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان را در 5 دولت گذشته از سال 1376 تا 1395 بررسی کنیم.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری جوانان در دولت هفتم که از سال 76 تا 79 روی کار بوده، روند صعودی داشته و از 30.2 درصد به 32.3 درصد رسیده که رشد 2.1 درصدی را در 4 سال نشان می دهد. ولی این روند در دولت هشتم نزولی شد و نرخ بیکاری جوانان از 33.6 درصد در سال 80 به 24 درصد در سال 83 کاهش یافت.

روند نزولی نرخ بیکاری جوانان در دولت نهم هم ادامه داشت و این نرخ از 23.3 درصد در سال 84 به 23 درصد در سال 87 رسید، اما در دولت دهم روند مجدد صعودی شد و نرخ بیکاری جوانان از 24.7 درصد در سال 88 به 26.8 درصد در سال 91 رسید که رشد 2 درصد را نشان می دهد.

کاهش نرخ بیکاری جوانان در دولت های هشتم و نهم و افزایش حدود 2 درصد در دولتهای هفتم و دهم در حالی است که نرخ بیکاری جوانان در دولت یازدهم روند متفاوت‌تری داشته و سیر صعودی آن رکورد جدیدی برای دولت روحانی ثبت کرده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جوانان از 24 درصد در سال 92 به 29.2 درصد در سال 95 رسیده که با افزایش 5.2 درصدی بالاترین رشد بیکاری جوانان را بین 5 دولت گذشته نشان می دهد.

مستندات مرکز آمار ایران را در ادامه ببینید: (برای نمایش بزرگتر روی تصویر کلیلک کنید)

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22
  • ارسال توسط :
  • 1376 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گزارش ویژه از معتبرترین مرکز آماری کشور/روحانی در رشد “بیکاری جوانان” رکورد ۵ دولت را شکست + سند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.