افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
29

امام خمینی(ره) بزرگ مرد تاریخ انقلاب و بزرگترین سیاستمدار جهان بود

  • کد خبر : 384
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۵۷
امام خمینی(ره) بزرگ مرد تاریخ انقلاب و بزرگترین سیاستمدار جهان بود

امام جمعه ماکودر مراسم بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی (ره ) و شهدای 15 خرداد گفت : به تعبیر امام راحل ایران یک ابر قدرت جهانی می باشد

به گزارش مرزداران ؛مراسم بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی (ره ) و شهدای 15 خرداد در مورخه 96/03/14با حضور مسئولین ، علما و بزرگان شهرستان در مسجد جامع ماکو برگزار شد.

در این مراسم در غم سالروز درگذشت رهبر کبیر انقلاب توسط حامد رسول زاده مداح اهل بیت روضه خوانی و نوید ازرم قاری جوان شهرستان ختم قران کرده و در ادامه سخنران اصلی جلسه، حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو گفت : علما که جانشینان پیامبر هستند اینها هم نمیتوانند جایگاه امام راحل را توصیف کنند .شخصیت حضرت امام به قدر وسعت دارد که زبان و زمان از بیان ان قاصر می باشد .

وی در توصیف نام حضرت امام گفت :چه اسم زیبایی پدر شهید امام راحل بر وی نهاد :روح الله ؛ السلام علیک یا روح الله ای روح خدا.

وی افزود : اسم امام (ره) از القاب حضرت عیسی می باشد که از پیامبران اولی العظم می باشد .آیا این امام راحل نبود که نفس مسیحایی وی پیر و جوان ، زن و مرد را حیات داد ؟؟؟؟ایا این ملت ایران نبود که زیر چکمه های دژخیمان قرار داشت که با نفس مسیحایی امام (ره)نجات یافت ؟؟؟؟

وی تاکید کرد : درست است قبل انقلاب هم مردم روزه و نماز میخواندند اما بعد انقلاب نماز چیز دیگری شد و جلوه دیگری گرفت مگر نه اینکه دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست .

رنجبری گفت:ما در این زمان کوتاه نمیتوانیم شخصیت والای امام (ره ) را توصیف کنیم امام قله های عرفانی را طی کرده است که تمام سیاست مداران در مقابل امام اظهار عجز میکنند.

وی تصریح کرد : امام راحل در درایت الحدیث قله های علمی را طی کرده و وی بزرگ مرد جنگ بود که از مدیریت جنگی وی مشخص بود .

رنجبری در پیگیری مطالبات سخنان مقام معظم رهبری گفت : حضرت اقا در اول صحبت های خود تذکری دادند که افرادی قصد دارند در خط امام (ره) انحراف ایجاد کنند لذا اصول و شااخص های خط امام را بشناسیم .

امام جمعه ماکو گفت : تمام اثار شهید مطهری برای تمام اقشار قابل استفاده است مگر نه اینکه امام گفت مطهری پاره تن من است .

وی در ادامه گفت : به امام راحل گفتند در کل دنیا جهان را به دو قسمت تقسیم میکنند ابر قدرت شرق و ابر قدرت غرب که امام راحل در جواب گفتند : غلط میکنند یک ابر قدرت دیگری هم وجود دارد و ان ایران است به درستی که تعبیر امام حکیمانه بود الان همه دنیا ایران را به عنوان یک ابر قدرت میشناسد نه به خاطر موشک و قدرت تسلیحاتی بلکه به خاطر ایمان مردم ایران .

امام راحل به وحدت شیعه و سنی تاکید داشتند و این شعار قدیمی که ملت ایران میگفتند نه شیعه نه سنی رهبر فقط خمینی پس به درستی که باید به ایه شریفه وعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا توجه کنیم .

    

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=384
  • ارسال توسط :
  • 1204 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امام خمینی(ره) بزرگ مرد تاریخ انقلاب و بزرگترین سیاستمدار جهان بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.