افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
27

مراسم سومین شب قدر اهل تسنن در ماکو

  • کد خبر : 629
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۳۴
مراسم سومین شب قدر اهل تسنن در ماکو

اهل تسنن ماکو سومین شب قدر خود را در میان دستهای به دعا بلند شده و با ذکر اسماء پروردگار برگزار کردند .

به گزارش مرزداران ؛ اهل تسنن ماکو در ایین شب های قدر خود مراسم سومین شب احیاء خود را مورخه 96/03/29 در مسجد نبی اکرم اهل تسنن با تلاوت اسماء پروردگار و برگزاری نماز تراویح برگزار کردند .

احیای شب های قدر اهل تسنن که از بیستم رمضان اغاز و یک روز درمیان تا 29 رمضان ادامه دارد به مدت 5 روز در شبهای ۲۱/۲۳/۲۵/۲۷/۲۹ رمضان برگزار میشود .

در این مراسم طلبه های اهل تسنن اسما حسنی خداوند متعال را به تعداد 99 اسم تلاوت کرده و بقیه بعد از هر اسم همصدا با ذکر الله آن را تایید میکنند .

قبل از تلاوت اسماء الله  و قبل از شروع مراسم احیاء نماز تراویح خوانده میشود که 11 رکعت می باشد لازم به ذکر تعداد رکعت های این نماز بسته به مساجد اهل تسنن متفاوت است و تا 23 میتوان خواند .

کیفیت نماز تراویح بدین صورت میباشد که 8 رکعت به صورت 4 نماز دو رکعتی با نیت نماز تراویح و سه رکعت به صورت یک نماز دو رکعتی و یک نماز تک رکعتی با نیت نماز وتر خوانده میشود و بعد از ان دعای مخصوص نماز تراویح که به ان دعای مرحبا یا وداع نیز گفت می شود قرائت میشود .

این نماز که در تمام ماه مبارک رمضان هر روز توسط اهل سنت به جا اورده میشود در 15 روز اول ماه مبارک رمضان این دعا به دعای مرحبا معروف بوده که ” مرحبا مرحبا أیا شهر الرمضان خوانده میشود یعنی سلام بر رمضان و در 15 روز بعدی ماه مبارک رمضان الوداع الوداع أیا شهر الرمضان یعنی وداع بر رمضان خوانده میشود .

نماز تراویح در تمام شب های ماه مبارک رمضان و تلاوت اسماء حسنی توسط طلاب اهل تسنن در تمام 5 شب قدر ایین سنی بعد از نماز تراویح تلاوت میشود .

     

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=629
  • ارسال توسط :
  • 1076 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم سومین شب قدر اهل تسنن در ماکو بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.