افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
18

مراسم بزرگداشت شهید مرزبانی ماکو

  • کد خبر : 2879
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مراسم بزرگداشت شهید مرزبانی ماکو

مراسم بزرگداشت شهید توحید ملک زاده کادر مرزبانی شهرستان ماکو با حضور مسئولین شهرستانی و مسئولین لشکری و کشوری ترکیه برگزار شد

به گزارش مرزداران ؛ مراسم بزرگداشت شهید توحید ملک زاده کادر مرزبانی ماکو که در درگیری با اشرار در منطقه بورالان ماکو به درجه رفیع شهادت نائل شده است صبح امروز با حضور مسئولین شهرستانی ماکو و مسئولین لشکری و کشوری ترکیه در مسجد جامعه ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو ضمن عرض خیر مقدم جایگاه شهدا را جایگاهی رفیع و ارزشمند خطاب کرده و گفت : مهمانان خدا سه گروه هستند گروه اول آنهایی که به زیارت خانه خدا نائل می‌شوند ،دوم آنهایی که به جبهه می‌روند و سوم آنهایی که کنار مرزهای این کشور ایستاده و از این ملت دفاع می‌کنند ؛  لذا این از ۷۰ حج برتر است.

وی در ادامه با اشاره به دفاع از امت های اسلامی گفت : شعار امت اسلامی القدس لنا می باشد یعنی قدس برای امت اسلامی است .

وی تصریح کرد : قدس برای کشورهای اسلامی یک مسئله مهم است و دفاع از مردم مظلوم فلسطین دیرینه ای طولانی داشته که امام راحل در سخنان خود گفت علما به پا خیزند ، علمای نجف ، علمای جهان اسلام ، همه برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به پا خیزند ؛ اما امروزه میبینیم رئیس جمهور نادان آمریکا ، ترامپ ابله گنده تر از دهان خود صحبت می کنند و اعلام می کند که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد ما به او می گوییم که باید دهان خود را آب بکشد و پا از گلیم خود درازتر نکند .

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید توحید ملکزاده گفت : ما شاهد آن بودیم که سردار رشید سپاه سردار سلیمانی اعلام کرد که ما آماده مقاومت هستیم لذا ما همیشه آماده مقاومت بوده و به فرمان رهبر لبیک میگوییم لذا هستند جوانان بسیاری که با سن کم و ازدواج نکرده به فرمان رهبر لبیک گفته و جان خود را به راه دفاع از حریم این مرز و بوم از دست می دهند.

در ادامه این برنامه غلامرضا مشایخی مداح اهل بیت عصمت و طهارت شعری در مدح شهید توحید ملکزاده سرود .

سپس  کمال دُورو فرماندار شهرستان آرالیک استان آغری کشور ترکیه ضمن ابلاغ پیام والیان استان آغری گارس و ایغدیر کشور ترکیه و پیام وزیر کشور ترکیه و تشریح حادثه رخ داده جایگاه شهدا را جایگاه والا بیان کرده و گفت: جایگاه شهدا چه در زمان پیامبر و چه در زمان حال در دفاع از مرزهای میهن جایگاه رفیع و والای بوده و ما عرض تسلیت خود را به خانواده این شهید و ملت ایران اعلام میداریم .

وی تصریح کرد: تروریست در هر کجا که باشد تروریست بوده و رحم و شفقتی ندارد لذا ما نیز در مقابل این افراد خواهیم ایستاد و از ملت ایران می خواهیم که تسلیت کشور ما را به عنوان برادر خود بپذیرد .

در پایان این برنامه با اهدای لوح از پدر شهید توحید ملک زاده تجلیل به عمل آمد .

لازم به ذکر می باشد که این مراسم با حضور مسئولین شهرستانی ماکو و فرماندار شهرستان های آرالیک و دوغوبایزید کشور ترکیه  و فرماندهی مرزبانی ترکیه برگزار شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2879
  • ارسال توسط :
  • 1005 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم بزرگداشت شهید مرزبانی ماکو بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.