افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
20

وحدت حوزه و دانشگاه تجسم عینیت دیانت و سیاست می باشد

  • کد خبر : 2925
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
وحدت حوزه و دانشگاه تجسم عینیت دیانت و سیاست می باشد

امام جمعه ماکو گفت: حوزه و دانشگاه دوباره پرستوی انقلاب اسلامی می باشد لذا این دو مغز متفکر جامعه شمرده می‌شوند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت : وحدت حوزه و دانشگاه راهکاری در برابر تهاجم فرهنگی میباشد و و حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه شمرده می‌شوند .

وی افزود : منشأ تمام ترقیات ، پیشرفت ها و تمام انحطاط ها و سقوط ها حوزه و دانشگاه می‌باشد ؛ حال آنکه اگر حوزه و دانشگاه بالنده باشد موجب پیشرفت و ترقی جامعه و اگر پویا بالنده نباشد موجب انحطاط و سقوط جامعه خواهد شد لذا رشد و تعالی حقیقی کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه می باشد .

وی تصریح داشت : تلاش دشمنان این است که حوزه و دانشگاه را در مقابل هم قرار دهند و حال آنکه حوزه و دانشگاه دو بال پرستوی انقلاب اسلامی می باشند .

وی با اشاره به مراد از وحدت حوزه و دانشگاه گفت : مراد از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت جهان بینی ،  وحدت فرهنگی ،و حدت وظیفه ، وحدت تکلیف و وحدت سیاسی می باشد .

وی تأکید داشت: راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه اول ، تدوین طرح جامع وحدت حوزه دانشگاه با حضور متفکرین و روشنفکران حوزوی و دانشگاهی دوم ، ایجاد فضای دوستی و محبت بین حوزه و دانشگاه سوم ، هوشیاری دانشگاهیان و حوزویان در مقابل تفرقه افکنی دشمنان چهارم ، راه اندازی کرسی های هم اندیشی در دانشگاه ها و حوزه ها و پنجم ، لزوم دینی بودن محیط دانشگاه و به روز بودن حوزویان میباشد .

وی بیان داشت :گاهاً مشاهده میشود بعضی از حوزویان دانشگاهیان را بی دین و بعضی از دانشگاهیان حوزویان راه بی سواد می دانند و مورد خطاب قرار میدهند ، این کار موجب شاد شدن دشمنان می باشد که حضرت آقا نیز در این مورد فرمودند : اگر حوزه دانشگاه اصلاح شود جامعه نیز اصلاح می شود و اگر حوزه و دانشگاه منزوی شوند جامعه منزوی می شود .

رنجبری یاد و خاطره شهید مفتح را گرامی داشته و گفت : این مجاهد عالیقدر تمام عمر خود را در تلاش بود که بین دو نهاد حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کنند اما دشمنان همواره در تلاش اند که بین این دو نهاد اختلاف ایجاد کنند لذا باید آگاه باشیم و توطئه ها و حیله های دشمنان را بشناسیم .

وی در پایان گفت : در نهایت وحدت حوزه و دانشگاه تجسم عینیت دیانت و سیاست می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2925
  • ارسال توسط :
  • 965 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وحدت حوزه و دانشگاه تجسم عینیت دیانت و سیاست می باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.