افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
18

سازمان منطقه آزاد ماکو تخلف مالی و حسابرسی نداشته است

  • کد خبر : 4166
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
سازمان منطقه آزاد ماکو تخلف مالی و حسابرسی نداشته است

معاون توسعه ومدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو گفت : طبق اظهار نظر سازمان حسابرسی کشور ، منطقه آزاد ماکو در 3 سال گذشته حتی یک مورد تخلف مالی و حسابرسی نداشته است .

به گزارش مرزداران ؛ محمد رضا جداری معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران با بیان اینکه منابع انسانی در هر سازمان مهمترین قسمت است و حوزه معاونت توسعه مدیریت در مناطق ازاد شامل 5 زیر شاخه در قالب گروه است گفت :حوزه مالی و حسابداری که تمام فعالیت های مالی و ریالی سازمان منطقه ازاد در این قسمت طبقه بندی و گزارش مالی در این قسمت تهیه و تنظیم میشود، بخش منابع انسانی که جذب ، نگهداری نیروی انسانی و استخدام را شامل می شود.

وی سومین زیر مجموعه معاونت توسعه مدیریت را تدارکات و پشتیبانی برشمرد و تصریح کرد: این بخش پشتیبانی پروژه ها و عملکرد سازمان را ساپورت میکند و چهارمین حوزه، فناوری و IT است که در بحث فناوری اطلاعات ، تکریم ارباب رجوع و تحول اداری فعالیت دارد .

وی ادامه داد: پنجمین حوزه، طرح برنامه و بودجه است که نظارت و سرپرستی بر امور مربوط به تهیه و تنظیم بودجه،  بررسی بودجه پیشنهادی واحدهای مختلف و انجام عملیات تلفیق، نظارت و سرپرستی امور مربوط به تخصیص و توزیع اعتبارات و امور مربوط به درآمدهای سازمان بر عهده این حوزه است.

جداری در پاسخ به سوالی در مورد آمار پرسنل بومی و غیربومی سازمان افزود: 83 درصد پرسنل سازمان از اهالی و بومی های منطقه ازاد ماکو از شهرهای ماکو ، شوط ، پلدشت و بازرگان هستند و 17 درصد از سایر مناطق اعم از کشوری و استانی است که اکثرا افرادی هستند که به لحاظ فنی ومهندسی و ضرورت در این سازمان مشغول فعالیت اند .

وی در رابطه با سطح  تحصیلات پرسنل سازمان گفت : خوشبختانه 75درصد نیروهای سازمان دارای تحصیلات عالیه اعم از لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا و 25 درصد زیر مدرک لیسانس هستند که بنا به ضرورت کاری از این افراد استفاده می شود .

این مسئول در خصوص ترکیب جنسیتی پرسنل نیز گفت : از تعداد افرادی که در سازمان منطقه ازاد مشغول به کار هستند 83 درصد آقا و 17 درصد خانم هستند که متناسب با کار خورد و نیاز سازمان مشغول به کارند و از کل پرسنل سازمان 75 درصد متاهل و 25 درصد مجرد می باشند .

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو تصریح کرد: 28 درصد پرسنل منطقه ازاد ماکو از خانواده های معظم شهدا، جانبازان وایثارگران هستند که خدمت به این قشر وظیفه ماست چرا که ما امنیت کشور خود را مدیون این قشر از جامعه هستیم .

وی با اذعان براینکه سازمان منطقه ازاد ماکو از لحاظ پتانسیل نیروی انسانی دارای نیروهای کیفی است گفت: میانگین سنی کارمندان سازمان 35 سال است  که جوان بودن جامعه پرسنلی سازمان منطقه ازاد ماکو را نشان می دهد.

*** حتی یک بند حسابرسی مبنی بر تخلف در سازمان منطقه آزاد ماکو وجود ندارد

جداری با اشاره به اینکه در بعد نرم افزاری، تخصصی ترین نرم افزار موجود توسط همکاران این سازمان مورد استفاده قرار میگیرد گفت: باتوجه به گردش بالای حساب های این سازمان، سازمان حسابرسی کشور که زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی است، هر سال با اعزام تیمی بر اساس استاندارد های حسابرسی و قوانین تجاری و قوانین مناطق ازاد، به عملکرد این سازمان نظارت می کنند.

وی با اشاره یه اینکه تاکنون یک بند حسابرسی مبنی بر تخلف دراین سازمان وجود نداشته است: افزود: افتخار می کنیم که در سه سال گذشته، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی عملکرد مالی و جریان های نقدی سازمان منطقه آزاد ماکو به تصویب سازمان حسابرسی کشور رسیده مقبول واقع شده است.

*** 65 درصد از معاونین و مدیران سازمان، بومی منطقه هستند

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو در پاسخ به این سوال که چند درصد معاونین و مدیران سازمان منطقه ازاد ماکو بومی و غیر بومی اند گفت :  65 درصد از افراد بومی در رده های مدیریت و معاونین استفاده شده است و مابقی بنابه ضرورت و تخصص غیربومی اند که در این سازمان از توانایی های آنان استفاده می شود.

*** سال 97 عملیات تعریض خیابان امام ماکو آغاز می شود

جداری از تعریض خیابان امام ماکو خبر داد وگفت : با توجه به صحبت هایی که مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو در خصوص تعریض خیابان امام خمینی (ره ) ماکو داشتیم وی اذعان کرده که “ارزوهای من این است که تعریض خیابان امام ماکو را ببینم” ما این مژده را به مردم ماکو میدهیم که با توجه به برنامه ریزی مالی که انجام شده است تامین مالی صورت می گیرد و شاهد تعریض خیابان ماکو در سال 97 خواهیم بود .

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو در پایان گفت : ما انتظار داریم هم از مسئولین هم از مردم که با هم دست در دست هم داده و وحدت کلمه و وحدت رویه داشته باشیم و برای ابادانی این منطقه تلاش کنیم چرا که این منطقه نیز جزء میهنمان ایران بوده و ما نیز یک ایرانی هستیم لذا ما سرباز این نظام می باشیم و در هر کجا که ضرورت ایجاب کند ما خدمت خواهیم کرد چرا که ممکن است ضرورت ایجاب کند که یک فرد ماکویی در یک استان دیگر مشغول شود و منشاء اثر باشد و یا یک فرد از جای دیگر در ماکو مشغول شود و منشاء اثر باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4166
  • ارسال توسط :
  • 1092 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سازمان منطقه آزاد ماکو تخلف مالی و حسابرسی نداشته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.