افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
21

مراسم افتخار کوچه ها و آبروی محلات

  • کد خبر : 4351
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
مراسم افتخار کوچه ها و آبروی محلات

مراسم افتخار کوچه ها و ابروی محلات به مناسبت روز شهداء با حضور مسئولین شهرستانی و عموم مردم در مزار شهدای گمنام ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم افتخار کوچه ها و ابروی محلات به مناسبت روز شهداء با حضور مسئولین شهرستانی و عموم مردم مورخه 96/12/22 در مزار شهدای گمنام ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا اسماعیل مافی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو ضمن خیر مقدم یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت .

در ادامه حسین محمد باقرلو فرمانده سپاه پاسداران شهرستان ماکو ضمن تاکید بر تکریم خانواده های شهدا گفت : در شهرستان باید برنامه های فرهنگی تربیتی خط سرخ شهدا و برنامه هایی در شان مردم شهرستان تدوین شود .

وی در خصوص کنسرت لغو شده رحیم شهریاری در مورخه 96/12/21گفت : برنامه کنسرت بد نیست اما ارزش و حرمت ایام حفظ شود چه لزومی دارد که در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا فردی بیاید و ساز بزند ؟؟؟!! لذا توجه داشته باشیم که حرمت ایام حفظ شود .

وی در پایان سخنان خود امنیت کشور و ارزش امت اسلامی را مدیون خون پاک شهدا دانست و گفت : من از دست مادران شهدا میبوسم که چنین فرزندانی را تحویل جامعه داده اند که امروزه اقتدار این کشور و امنیت خود را مدیون خون پاک آنها هستیم .

در ادامه این برنامه شاعره بسیجی رقیه رضا نژاد در مدح شهدا شعر خوانی کرد .

سپس حجت الاسلام قاسم اسماعیل زاده ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و خیرمقدم گفت : اگر قصوری از طرف ما نسبت به شهدا سر زده اعلام شرمندگی و طلب عفو از درگاه خداوند متعال را داریم .

وی افزود : حضرت علی(ع) در خطبه 27 در ارتباط با فضیلت جهاد و دفاع در را خدا می فرمایند : همانا جهاد بابی از ابواب بهشت است که خداوند ان را برای اولیا و محبان خاصه گشوده است یعنی افرادی که از کیان اسلام و ارزشهای اسلام دفاع کرده و جهاد کرده اند جایگاه خاصی در بهشت دارند .

وی تصریح کرد : جهاد بهترین لباس و پوشش برای افرادی هست که میخواهد تقوا پیشه باشند لذا باید با تفکر جهادی و بسیجی زندگی کنند .

اسماعیل زاده با اشاره به روایتی از پیامبر گفت : پیامبر مکرم اسلام در صحبت با جابر بن عبدالله انصاری گفت :ای جابر خداوند با تمامی انصار و پیامبرای در پس پرده صحبت کرده است اما پدرم عبدالله انصاری را به دلیل خدمات ارزنده ای که انجام داده مستقیم مورد خطاب قرار داده که وقتی پدرم شهید شد خاوند از او پرسید ای عبدالله هر چه میخواهی از من بگو که وی گفت : میخواهم به دنیا بازگشته و دوباره در راه خدا جهاد کرده و دوباره به شهادت نائل شود که خدوند فرمود بازگشت تو به جهان ممکن نیست اگر درخواست دیگری داری بگو که عبدالله انصاری گفت : یک وحی از طرف من به جهانیان ابلاغ شود که خداوند به تعبیر همین وحی در قران میفرمایند : (وَ لا تَحسَبَنَّ اَلَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ …)یعنی همانا کسانی که در راه خدا جهاد کرده و به شهادت رسیده اند آنها زنده هستند و در نزد پروردگار خود روزی میخورند و از فرحین هستند .

در ادامه این برنامه فرهاد تقی زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت در مدح شهدا مدیحه سرایی کرد .

در پایان این برنامه از خانواده های شهدا با اهدای هدیه تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4351
  • ارسال توسط :
  • 859 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم افتخار کوچه ها و آبروی محلات بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.