افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
17

خلوص نیت در عبادات موجب ارزشمند شدن مراسم اعتکاف می شود

  • کد خبر : 4458
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
خلوص نیت در عبادات موجب ارزشمند شدن مراسم اعتکاف می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو گفت : حقیقت و روح تمامی عبادات باید خالصانه و به قصد یاد خدا باشد در غیر این صورت مورد قبول درگاه احدیت نخواهد بود.

به گزارش مرزداران؛ حجت السلام رضا ابراهیمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو در جمع خبرنگاران با حضور معتکفین با اشاره بر ویژگی های ارزشمند شمرده شدن عبادات در درگاه خداوند گفت : انسان هرقدر در عبادت توجه بیشتر داشته باشد بهره مند تر خواهد بود.

وی افزود  : حقیقت و روح تمامی عبادات باید خالصانه و به قصد یاد خدا باشد در غیر این صورت مورد قبول درگاه احدیت نخواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو با اشاره به اینکه همنشینی با دوستان خداوند زمینه نزدیکی به خدا را فراهم میکند، تصریح کرد  : انس با خداوند و مناجات عاشقانه تنها در ایام البیض شکوفا می شود.

ابراهیمی در ادامه گفت : مراسم معنوی اعتکاف یعنی دور کردن خود از مسائل دنیوی و امورات دنیوی و به خلوت عاشقانه با خدا و پرداختن به راز و نیاز و عبادت با خدا است.

وی گفت : گرسنه ماندن، محبوس شدن و خلوت کردن در تنهایی باید با هدف کسب رضایت خدا باید باشد و جز این، ارزشی ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد : همنشینی با دوستان خداوند زمینه نزدیکی به خدا را فراهم میکند و انس با خداوند و مناجات تنها در ایام البیض شکوفا می شود.

وی در خصوص سخنان خود به معتکفین گفت : معتکفین عزیز باید مواظب باشند تا حرمت مسجد حفظ شود ، و ذکر داوند فراموش نگردد و اعمالی  همچون خرید و فروش طی این سه روز، دوری از سرگرم کردن خود با مسائل دنیوی، رعایت حال سایر معتکفین، استفاده بهینه و نهایت از وقت را در کارهای خود مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو از تعداد معتکفین امسال خبر داده و گفت : امسال در بخش برادران ۵۰ نفر و در بخش خواهران ۱۰۵ نفر معتکف در سیستم جامع اعتکاف ثبت شده اند لذا بنا بر متقارن شدن این سه روز با ایام نوروز و روز طبیعت، مردم استقبال کمتری از مراسم اعتکاف در شهرستان ماکو داشتند .

ابراهیمی در پایان  افزود : آن دسته از معتکفین که روزه های قضا دارند، باید نیت قضای روزه های مستحبی خود را در این سه روز بکنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4458
  • ارسال توسط :
  • 1207 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خلوص نیت در عبادات موجب ارزشمند شدن مراسم اعتکاف می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.