افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
27

مناطق آزاد سکوی پرش صادرات کالاهای تولید شده در منطقه

  • کد خبر : 4553
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
مناطق آزاد سکوی پرش صادرات کالاهای تولید شده در منطقه

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو گفت : بسترها در مناطق آزاد برای کسب و کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری فراهم شده است لذا توجه داشته باشیم که سرمایه گذار امین و پاک یک ارزش است .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه ازاد تجاری – صنعتی ماکو با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و نریمانی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ارس و سایر مسئولین و ارگان های شهرستانی در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره 2 منطقه ازاد ماکو ظهر امروز برگزار شد .

در ابتدای این مراسم ازهاری عضو هیئت مدیره و قائم مقام سازمان منطقه ازاد ماکو ضمن تبریک اغاز ایام شعبانیه به مهمانان ویژه و مسئولین شهرستانی و حضار خیر مقدم گفت .

در ادامه این مراسم  مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: یکی از ویژگی های مردم ایران این است که قدر فعالان، زحمتکشان و دلسوزارن نظام را می دانند و در تمامی زمینه ها پشت انقلاب و نظام را خالی نمی کنند.

 

وی در ادامه از زحمات مهندس حسین فروزان تقدیر و تشکر کرده و گفت : خدمات بسیار ارزشمندی در منطقه آزاد ماکو انجام شده است که نقش مدیریتی آقای فروزان در این منطقه فراموش نشدنی است.

*** جذب سرمایه گذار تنها با تامین زیرساختها در مناطق آزاد

مرتضی بانک در خصوص پروژه ها و اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد ماکو گفت :  احداث فرودگاه و جاده ماکو از مهم‌ترین پروژه های در دست اجرا می باشد و سرمایه گذار و سرمایه ای که بر مبنای قانون ایجاد شده محترم بوده و مناطق آزاد آمادگی جذب سرمایه گذار در تمامی بخش ها را دارد  و این امر تنها با تامین زیرساختها در مناطق آزاد محقق شده است.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه در ادامه افزود : مناطق آزاد و منطقه آزاد تجاری_صنعتی ماکو در حد مناسبی آماده شده اند و امروز در حوزه زیرساخت ها به رشد و تکامل نسبی رسیده اند لذا بسترها برای کسب و کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق فراهم شده است و این اقدامات تنها در جهت تقویت اقتصاد جامعه است لذا باید توجه داشته باشیم که سرمایه گذار امین و پاک یک ارزش است

وی تاکید داشت :  مناطق آزاد نیازمند سرمایه گذاری داخلی و به ویژه خارجی است لذا مقررات مناطق آزاد قوانین کاملی است ولی برخی آیین نامه ها و دستورالعمل ها مانع فعالیت مناطق آزاد می شود که لزوم توجه جدی نمایندگان مجلس است .

*** مناطق آزاد سکوی پرش صادرات کالاهای تولید شده در منطقه

بانک خاطر نشان ساخت : مردم و مسئولین با همکاری باید و بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در کشور و مناطق آزاد فراهم کنند و تلاشی افزون در جهت حل موانع پیش روی آنها داشته باشند.

 

وی بیان داشت : با توجه به اینکه حدود 450 هزار نفر در مناطق آزاد مشغول به کار هستند نسبت واردات و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم اکنون خوب بوده و صادرات مجموع هفت منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی بین 18 تا 19 میلیارد دلار است فلذا  بر اهمیت اجرای شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد باید توجه مضاعف داشت چرا که مناطق آزاد به سکوی پرش صادرات کالاهای تولید شده در منطقه تبدیل می شوند.

 

بانک از ورود و کار بانک های خارجی به مناطق آزاد خبر داد و گفت: این اقدام در جهت کمک به سرمایه گذاران از طریق ایجاد بانک های خارجی در مناطق آزاد در آینده نزدیک می باشد پس برای اینکه تولید داخلی و ملی ما بتواند با همتای خارجی خود رقابت کنند باید از نظر کیفیت و قیمت تمام شده کالا، کارهایی صورت گیرد و زمینه برای صادرات به بازارهای خارجی فراهم شود.

*** ایجاد پنجره واحد خدمات یکی از مهم ترین کارهای سال 97 در مناطق آزاد

 

مشاور رییس جمهور گفت :  باید در جهت اهداف کلان و توسعه کشور در مناطق آزاد گام‌های اساسی برداشته شود که ایجاد پنجره واحد خدمات یکی از مهم ترین کارهایی است که در سال 97 در مناطق آزاد دنبال می شود که به روند ورود سرمایه گذار کمک خواهد کرد و هم چنین این اقدام در راستای حمایت از تولید در مناطق آزاد است.

 

*** منطقه آزاد ماکو از مهم ترین مناطق آزاد کشور به لحاظ استراتژیک و ژئوپلیتیکی می باشد

 

به گزارش خبرنگار مرزداران ؛  محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مهم ترین هدفی که برای مناطق آزاد وجود دارد جذب سرمایه گذار خارجی و فعالیت های صادراتی است لذا رشد و توسعه اقتصادی از تعاریف اولیه مناطق آزاد است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیکی از مهم ترین مناطق آزاد کشور می باشد و امیدواریم زمانی برسد عمده کالاهایی که از خارج وارد می شود در منطقه آزاد ماکو تولید شود.

وی افزود : تغییر و تحولات بسیار بزرگی با توجه به مزیت و پتانسیل این مناطق در انتظار مناطق آزاد کشور است.

 

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد :  انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات در مناطق آزاد دو مقوله مهم می باشد چرا که  در پی تحریم ها و جنگهای اقتصادی، مناطق آزاد به واقعیت کلام نتوانستند به اهداف خود برسند.

 

وی تاکید کرد :  منطقه آزاد ماکو نباید در بحث اشتغال دغدغه ای داشته باشد لذا باید توجه داشت که عوارض خروجی از اقدامات و مصوبات ناشایست است و نمایندگان باید این مصوبه را بازنگری کنند چراکه بیشتر تامین زندگی مردم این مناطق از گمرک صورت می گیرد .

 

 

 *** ضرورت مقابله با قاچاق مدیریت شده و سازمان یافته

 

به گزارش خبرنگار مرزداران ، حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو در این مراسم گفت: امیدواریم توجه به وضعیت کسب و کار مرزنشینان بیشتر در دستور کار دولت باشد و ارگانهای دخیل  بر  ضرورت مقابله با قاچاق مدیریت شده و سازمان یافته توجه بیشتری داشته باشند .

 

امام جمعه ماکو افزود: تولید کننده ها نیز باید در راستای افزایش کیفیت محصول خود و پایین آوردن قیمت تمام شده آن در تحقق شعار سال گام های اساسی بردارند.

 

وی اقدامات انجام شده در دوره مدیریت حسین فروزان در منطقه آزاد ماکو را شایسته عنوان کرده و گفت: استان آذربایجان غربی نگین ایران‌زمین است و منطقه آزاد ماکو نگین استان آذربایجان غربی و باید از این پتانسیل‌ها در راستای شکوفایی منطقه استفاده شود.

 

*** نظام مسئولیت در کشور هم چون یک دوی امدادی از طرف مسئولان قبلی برای کمک به مدیران جدید

 

به گزارش مرزداران ؛ حسین فروزان مدیر عامل سابق سازمان منطقه ازاد تجاری – صنعتی ماکو در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو یک نمونه ایده آل برای همفکری، همکاری و کار جهادی می باشد لذا توسعه منطقه در گروی همکاری و تعامل همه دستگاه ها می باشد و کاری که تا اینجا در منطقه انجام شده ماحصل همکاری همه است.

 

وی افزود :  تمامی کارهای انجام شده اعم از پروژه ها،  فعالیت های عمرانی، خدماتی، سرمایه گذاری و غیره در منطقه آزاد ماکو حاصل نقش افرینی مردم در این امر است .

فروزان گفت : بهبود روند کسب و کار مردم مرزنشین منطقه نیاز به توجه جدی دارد.

مدیر عامل سابق سازمان منطقه ازاد تجاری – صنعتی ماکو انتخاب غلامرضا سلیمانی را به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اقدامی هوشمندانه عنوان کرده و در خطاب به وی گفت: زیرساخت ها در منطقه آزاد ماکو نیازمند پیگیری جدی است لذا امید داریم اولین کار شما پیگیری پروژه های نا تمام باشد.

 

 

وی تصریح کرد :  نظام مسئولیت در کشور هم چون یک دوی امدادی است و همه مدیران قبلی باید به مدیران جدید کمک کنند لذا مسئولان در جهت اجرای قانون و مقررات در مناطق آزاد باید با هم همکاری داشته و به یکدیگر کمک کنند .

در ادامه این برنامه غلامرضا سلیمانی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد تجاری -صنعتی ماکو ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس فروزان و ارائه مختصری از رزومه کاری خود ، مطالب مبسوطی در خصوص برنامه های آتی خود ارائه نمود .

 

درپایان این برنامه غلامرضا سلیمانی با حکم مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ، در  27 فروردین ماه به عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو منصوب شدو از زحمات حسین فروزان با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4553
  • ارسال توسط :
  • 1472 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مناطق آزاد سکوی پرش صادرات کالاهای تولید شده در منطقه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.