افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
25

بروکراسی های اداری مانعی برای سرمایه گذاران در منطقه است

  • کد خبر : 4847
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
بروکراسی های اداری مانعی برای سرمایه گذاران در منطقه است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد گفت : منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک و نزدیکی به کشور های همسایه و بازارهای اروپا همچنین وجود نیروی کار، مزایای و مشوق های منطقه آزاد ، بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بخصوص صنعت پوشاک است.

*** بروکراسی های اداری مانعی برای سرمایه گذاران در منطقه است

به گزارش مرزداران ؛ غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با اصناف و بازاریان منطقه آزاد ماکو با ابراز امیدواری در تسهیل فرایندهای اخذ مجوز سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در منطقه  گفت: بروکراسی های اداری مانع از ورود سرمایه گذار به منطقه می شود.

وی افزود:  ابتدایی ترین نیاز برای جلب اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی  کم کردن  موانع اداری و تشریفات قانونی است .

وی تصریح داشت:  وقتی تقابل بین منافع ملی و منافع فردی باشد باید توان این را داشته باشیم که منافع ملی را در اولویت قرار دهیم.

***قابلیت اشتغالزایی در منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری در صنعت پوشاک

سلیمانی در خصوص میزان اشتغالزایی در منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری در صنعت پوشاک گفت: منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک و نزدیکی به کشور های همسایه و  بازارهای اروپا، حوزه دریای سیاه، قفقاز و… همچنین وجود نیروی کار ، مزایای و مشوق های منطقه آزاد، بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بخصوص صنعت پوشاک است.

***اشتغال 1100 نفر از افراد بومی منطقه

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغال 1100 نفر بومی منطقه خبر داده و گفت : طی رایزنی هایی که با تولیدی هاکوپیان برای ایجاد اشتغال 1100 نفر بومی منطقه در حال انجام است ؛ تولیدی های لباس بزرگی در منطقه احداث خواهد شد.

سلیمانی گفت : مناطق آزاد به عنوان فرصت های رقابتی اقتصاد ایران می‌توانند موتور محرک توسعه باشند لذا اگر بخواهیم در منطقه توسعه اتفاق بیافتد باید بازار آن رونق بگیرد.

وی در خصوص سهمیه کالای همراه مسافر گفت : پیگیر مشکلات بازاریان، سهمیه آنها، کالای همراه مسافر و مردم منطقه هستیم.

وی با اشاره به  برخی تولید کنندگانی که محصولات خود را به منظور جلب نظر مشتری، با برند خارجی عرضه می کنند ، گفت :  باید توجه داشته باشیم که برای حذف مارک بیگانه و ایجاد باور به کیفیت کالاهای داخلی در خریداران، باید فرهنگ سازی شود.

*** پروژه های عمرانی که موجب رونق منطقه شوند در اولویتند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به  اینکه پروژه های عمرانی که موجب رونق منطقه شوند در اولویت هستند گفت: شهرک صنایع کوچک جهت بهره مندی سرمایه گذاران منطقه به زودی شروع به کار می کند.

سلیمانی گفت: سهمیه بندی بازاریان بازارچه به صورت جدی در دست پیگیری است و برای بازار سنتی ماکو برنامه های خاصی داریم که در عرصه رقابت با بازارچه های مرزی متحمل زیان نشوند.

وی ادامه داد: در حوزه پوشاک به دلیل نبود پارچه خوب، طراحی مناسب و دوخت و دوز مرغوب با مشکل مواجه می شویم.

***برند سازی و شناساندن منطقه آزاد ماکو از جمله رویکردهای سازمان است

غلامرضا سلیمانی گفت : منطقه ازاد ماکو باید در کل کشور  شناسانده شده  و برندسازی شود لذا یکی از برنامه های آتی برای منطقه برندسازی، نوآوری و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های آن در کل کشور  است.

وی بیان داشت : اگر بتوانیم شرایطی مهیا کنیم که بخش خصوصی تشویق شود و در زمینه های متعدد در منطقه اعم از تولید، گردشگری، صنایع دستی و… در ماکو سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشد  می توان امیدوار بود که این منطقه در حوزه های مختلف به عنوان برند مطرح شود.

سلیمانی خبر داد : در حوزه های لجستیک، کشاورزی، گردشگری، معدن و تولید برنامه هایی داریم و کارهای بزرگی انجام خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4847
  • ارسال توسط :
  • 1313 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بروکراسی های اداری مانعی برای سرمایه گذاران در منطقه است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.