افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
18

کشف ۲۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در سه ماهه اول سال ۹۷

  • کد خبر : 5382
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کشف ۲۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در سه ماهه اول سال ۹۷

دادستان شهرستان ماکو گفت : در شش ماهه دوم سال ۹۶ ، ۸۰ کیلو از انواع مواد مخدر کشف شده است و در سه ماهه اول سال ۹۷ در ماه اول 130 کیلوگرم و در 2 ماه دوم هفتاد کیلوگرم که جمعا 200کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف شده است .

به گزارش مرزداران ؛ ابراهیم عباس نژاد دادستان شهرستان ماکو در مصاحبه اختصاصی با اصحاب رسانه منطقه آزاد ماکو که به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه در محل دادگستری این شهرستان ترتیب یافت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام گفت: تعدادی از مسائل عادی در جامعه وجود دارد که مردم نسبت به آن دقت ندارند و این مسائل عادی به نوعی جرم تلقی می شوند ولی با توجه به شرایط عرف عادی جلوه می کنند و قوه قضاییه با این روحیه که میخواهد شهروندان آسوده زندگی کنند وارد این مسائل نمی شود.

عباس نژاد یکی از مسائل عادی جامعه را که جرم بوده ولی بر اساس شرایط عرف عادی جلوه می کند ایجاد آلودگی صوتی عنوان کرده و گفت : آلودگی صوتی یکی از جرایمی می باشد که در سطح جامعه به صورت یک مسئله عادی جلوه می کند لذا همشهریان به این مسائل توجه داشته باشند .

عباس نژاد از دیگر مسائل عادی جامعه جرم بوده و عادی جلوه می کنند را به همراه داشتن سگ در گردش های خیابانی عنوان کرده و گفت : این مسئله با توجه به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می‌تواند مورد تحت تعقیب قرار گیرد چراکه این مسئله منافی با شرع است و یکی از دو حیوانی که در شرع به عنوان حیوان نجس شناخته شده است سگ می باشد.

دادستان شهرستان ماکو از مسائل دیگر بدحجابی را عنوان کرده و گفت : افرادی که معمولاً جرایم علیه آنان اتفاق می افتد بیشتر نسبت به افراد بد حجاب است تا افراد با حجاب لذا ما میبینیم که بعضی از افراد ادعا می‌کنند که در داخل ماشین باز کردن روسری از سر توسط دختران ایرادی ندارد این ادعا اشتباه می باشد چراکه داخل ماشین در معرض دید عموم است لذا باید این مسئله نیز رعایت گردد .

وی رانندگی بدون گواهینامه را جزء ۱۰ اتهام اول شهرستان عنوان کرده و گفت : ۳۸ نفر به جرم جرائم غیر عمد همچون رانندگی بدون گواهینامه در زندان ماکو زندانی هستند لذا اگر به این مسئله دقت نشود دود آن در چشم خود فرد می رود .

حجت الاسلام عباس نژاد از دیگر مسائل عادی جامعه که جرم بوده ولی بر طبق عرف عادی جلوه می نماید مزاحمت تلفنی را بیان کرده و گفت : مزاحمت تلفنی امروزه به راحتی قابل کشف است و مهمترین و بزرگترین جرم بحث فضای مجازی می باشد چرا که امروزه هر فردی میتواند به راحتی وارد فضای مجازی و اینترنت شود در گذشته خانواده ها از بیرون خانه ماندن فرزندان خود نگران بودند اما امروزه خانواده ها از تنها ماندن فرزندان خود در خانه نگران هستند اینکه چه مشکلی در فضای مجازی برای فرزندانشان پیش خواهد آمد طبق آمار در بحث فضای مجازی در بازه زمانی یک تیر ۹۵ تا ۱ تیر ۹۶ ۲۰۶ فقره پرونده و در بازه زمانی یک تیر ۹۶ تا یک تیر ۹۷ ۳۰۶ فقره پرونده جرایم فضای مجازی در شهرستان وجود دارد لذا توصیه ما و همشهریان این است که از انتشار رمز بانکی انجام معاملات در فضای مجازی خودداری کنند.

دادستان شهرستان ماکو با اشاره به رواج قمار بازی در فضای مجازی گفت : دو مورد قمار بازی در فضای مجازی در شهرستان ماکو توسط دادستانی کل کشور شناسایی و جهت پیگیری به ماکو ارسال شده است .

دادستان شهرستان ماکو ضمن تشریح درصد افزایش و کاهش جرایم دهگانه شهرستان ماکو گفت : از لحاظ آمار بیشترین جرم در کشور ، ضرب و جرح اولین جرم در کل کشور می باشد و در یک سال قبل در شهرستان ۱۰ درصد افزایش داشته است ،عبور غیر مجاز ۴۵ درصد افزایش ، رانندگی بدون گواهینامه ۱۰ درصد کاهش ، توهین به اشخاص ۱ درصد کاهش ، که در این مورد مردم می‌توانند با آموزه های دینی سعه صدر خود را بالا ببرند .

وی در ادامه تشریح درصد افزایش و کاهش جرایم دهقان گفت : تصادفات ۱ درصد کاهش ، نگهداری مواد مخدر ۳۵ درصد کاهش که این مورد از حساسیت بالایی برخوردار است ، کلاهبرداری و خیانت در امانت ۱۰ درصد افزایش، ترک انفاق کیفری ۳۰ درصد افزایش ، مزاحمت تلفنی ۳۵ درصد کاهش یافته است .

حجت الاسلام عباس نژاد تعداد افراد معرفی شده به کمپین ترک اعتیاد طی یک سال اخیر را ۴۵ نفر عنوان کرده و گفت : معتادین جهت بازپروری به کمپین ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند لذا افراد می‌توانند به صورت محرمانه این افراد را شناسایی و معرفی کنند .

دادستان ماکو با اشاره به آمار کشف مواد مخدر گفت : در شش ماهه دوم سال ۹۶ ، ۸۰ کیلو از انواع مواد مخدر کشف شده است و در سه ماهه اول سال ۹۷ مقدار ۲۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف شده است .

وی در خصوص جرائم خاص در حوزه قضایی ماکو با اشاره به قاچاق کالا و ارز گفت : گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور و شاهراه خروج ارز می باشد لذا باید به فرموده های مقام معظم رهبری در خصوص کالای ایرانی توجه کنیم .

وی با اشاره به آمار قاچاق گفت : از تاریخ ۱ تیر ۹۵ تا ۱ تیر ۹۶ ، ۳۳۵ فقره قاچاق کالا و ارز و از تاریخ ۱ تیر ۹۶ تا ۱ تیر ۹۷ ، ۳۶۴ فقره قاچاق کالا و ارز با ۱۰ درصد افزایش آمار قاچاق در این منطقه بوده است .

وی تصریح داشت کلاهبرداری ،ارتشا ،اختلاس و خیا نت در امانت ۵۹۶ فقره در بازه زمانی مذکور در مرحله اول و ۶۶۲ فقره در بازه زمانی دوم با ۱۰ درصد افزایش بوده است .

دادستان شهرستان ماکو جرائم مربوط به منابع طبیعی را از مهم‌ترین جرائم عنوان کرده و گفت :پرونده منابع طبیعی ۳۰% پرونده تخریب و تصرف در یک سال اخیر تشکیل شده است و ۴۱۰ هکتار رفع تصرف از اراضی ملی صورت گرفته و ۵۳ میلیون مطالبه خسارت شده است.

وی با اشاره به آمار اجرای احکام کیفری گفت : در سال ۹۵ ، ۴۲۳۷ فقره پرونده کیفری وارد و 4027 فقره مختومه شده است که این امار در سال ۹۶ ، ۴۴۲۱ فقره پرونده کیفری وارد و ۴۳۰۸ فقره پرونده مختومه شده است و پرونده هایی که در خود دادسرا در سال ۹۵ وارد شده است ۸۸۹۹ بوده و خروج این پرونده ها ۸۸۷۵ فقره میباشد و این آمار در سال ۹۶ به ۸۶۰۰ کاهش یافته که با توجه به ظرفیت استفاده از شوراهای حل اختلاف ریش سفیدان این آمار کاهش پیدا کرده است و از تاریخ ۱ تیر ۹۶ تا یک تیر ۹۷ ، ۸۶۰۷ فقره پرونده ورود و ۸۵۴۷ فقره پرونده خروجی بوده است .

حجت الاسلام عباس نژاد در پایان سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد انجمن حمایت از زندانیان ماکو اشاره کرده و گفت : ۱۱۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان می باشند که ماهیانه به خانواده ها کمک های مالی ، بسته غذایی ، کمک های فرهنگی، کمکهای ثبت نام فرزندان ،  لباس مدرسه برای فرزندان ، کمک های پزشکی انجام میگیرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=5382
  • ارسال توسط :
  • 718 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کشف ۲۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در سه ماهه اول سال ۹۷ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.