افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
21

تیم اقتصادی دولت باید جلوی بی ثباتی در بازار سکه و عرض را بگیرد

  • کد خبر : 6693
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
تیم اقتصادی دولت باید جلوی بی ثباتی در بازار سکه و عرض را بگیرد

امام جمعه ماکو گفت :مردم در این برهه از زمان مطالباتی از تیم اقتصادی دولت ، به ویژه وزیر اقتصاد دارند و ان عبارت است ازاولا تورم را کنترل کنند دوم جلوی بی ثباتی که در بازار سکه و ارز ایجاد شده  را بگیرند سوم نقدینگی در دست مردم را مهار کنند و این نقدینگی را به طرف تولید هدایت کنند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از مردم به خاطر شرکت در مراسم باشکوه رحلت پیامبر (ص ) ، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) به اهمیت نماز اول وقت اشاره کرده و گفت : امام خمینی (ره) در یک سخنرانی مهم در برابر خبرگزاری های دنیا به خاطر نماز اول وقت سخنان خود را قطع کردند تا از فضیلت نماز اول وقت بهره جویند .

حجت الاسلام هاشمی افزود :   قدمت مراسم پیاده روی و پیاده روی اربعین حسینی به اندازه تاریخ کربلا است اما چند سال است که خوشبختانه این مراسم به یک  مناسک پر شکوه دینی و سیاسی تبدیل شده است که امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان ، از ادیان و مذاهب و گرایش های مختلف در این پیاده روی شرکت کرده اند .

وی از جمله مهمترین مولفه های پیاده روی اربعین را آثار سیاسی ان عنوان کرده و گفت : اربعین  نمایش و همایش قدرت اسلامی خصوصاً تشیع جهان است  که به منزله عرض اندام فرهنگ مقاومت در مقابل ادبیات ظلم ،جور و ستم است .

امام جمعه ماکو تصریح داشت : این همایش هم برای دوست و هم برای دشمنان به صورت آشکار پیام سیاسی دارد که یک نمونه آن است که سلطه طلبی غربی و اشغالگر ی و جنایات رژیم صهیونیستی را به چالش کشاند و به همین خاطر رسانه های استکباری و غربی حتی در اکثر کشور های اسلامی که سران  آنها سرکرده مرتجع آمریکا هستند  با سکوت و با بی تفاوتی از کنار این همایش عظیم عبور می کنند .

حجت الاسلام هاشمی ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم ، دانش اموزان و دانشجویانی که در راهپیمایی 13 ابان شرکت کردند گفت : حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 ابان مشت محکمی بر دهان استکبار کوبیده و نشان داد که این مردم همواره بصیر بوده و پشت مقام معظم رهبری را خالی نخواهند گذاشت .

وی با اشاره به پیام های راهپیمایی 13 ابان خاطر نشان ساخت : تحریم های ناجوانمردانه آمریکا در برابر ملت ایران که در عزم  اراده مردم در خصوص پافشار در ارمانهای مقدس حضضرت امام و اسلام  و انقلاب کوچکترین خلل نتوانست ایجاد کند لذا در تاریخ 40 ساله انقلاب یک روز نیست که آمریکا علیه ایران توطئه نکند اما خوشبختانه در طول این مدت به حول و قوه الهی و رهنمود های مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران ، تمامی این نقشه ها نقش بر آب شده است .

 

امام جمعه ماکو در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت :  در چالش ۴۰ ساله ایران و آمریکا حقیقت هایی وجود دارد که از چشمها پنهان است  و ان اینکه همیشه پیروز میدان  جمهوری اسلامی ایران و مغلوب آمریکا بوده است . چون هدف امریکا در چهار دهه اخیر این بود که دوباره بر ایران مسلط شود اما نتوانست به هدف خود دست پیدا کند امروز تنها کشوری که آمریکا در ان کوچکترین اعمال نظری ندارد جمهوری اسلامی ایران است که این یعنی شکست آمریکا

البته آمریکا به این نتیجه رسیده است که دیگر مانند گذشته نمیتوانند یک طرفه و یکجانبه تصمیم بگیرند چون بعضی از کشور ها اعلام کردند که در این تحریم ها در کنار آمریکا نخواهند بود .

حجت الاسلام هاشمی در خصوص خواسته مردم از تیم اقتصادی دولت گفت : مردم در این برهه از زمان مطالباتی از تیم اقتصادی دولت ، به ویژه وزیر اقتصاد دارند و ان عبارت است از اینکه اولا تورم را کنترل کنند ثانیا جلوی بی ثباتی که در بازار سکه و ارز ایجاد شده  را بگیرند ثالثا نقدینگی در دست مردم را مهار کنند و یکی راهکارهای آن هدایت نقدینگی به بخش تولید هدایت است .

البته عامل اصلی تورمی که امروز در کشور بوجود آمده تاثیر روانی تحریم آمریکا نیست . بلکه سهم تحریمها ۲۰ درصد است .  دما ۸۰ درصد عامل گرانی ها به ضعف تیم اقتصادی دولت بمیگردد . لذا برای مهار نقدینگی به جای اینکه آن را به بخش تولید هدایت کنند ، در ارز و سکه سرمایه گذاری شد . اگر نقدینگی مردم به بخش تولید هدایت میشد اولا موجب رونق اقتصادی در کشور میشد ، ثانیا معضل بیکاری جوانان حل میشد و الان این گرانی هم به مردم تحمیل نمی شد . اما به جای اینکه یه بخش تولید هدایت شود با ضعف مدیریتی تیم اقتصادی دولت به سمت سکه و ارز هدایت شد و در کشور قدرت خرید مردم و ارزش پول کاهش یافت .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=6693
  • ارسال توسط :
  • 1019 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تیم اقتصادی دولت باید جلوی بی ثباتی در بازار سکه و عرض را بگیرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.