افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
27

مراسم کرسی تلاوت با حضور قاری بین المللی

  • کد خبر : 6883
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
مراسم کرسی تلاوت با حضور قاری بین المللی

مراسم کرسی تلاوت با حضور وحید وکیلی قاری بین المللی در سالن امفی تئاتر دانشگاه ازاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم کرسی تلاوت با حضور وحید وکیلی قاری بین المللی در سالن امفی تئاتر دانشگاه ازاد اسلامی واحد ماکو با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو برگزار شد .

در ابتدای این برنامه سعید مرادی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد ماکو ضمن خیر مقدم گفت : امیدواریم در راستای رسالت فرهنگی خودمان ، دانشگاه و قشر جوان را به سمت مسائل فرهنگی سوق بدهیم ؛ خوشبختانه با همکاری اداره اوقاف توانستیم اولین رویداد قرآنی رو برگزار کنیم ان شاءالله این مسائل ادامه پیدا کند .

وی افزود : ما تمایل داریم  که فعالین قرآنی بیایند در برنامه های ما شرکت کرده و برنامه های خود را به ما پیشنهاد بدهند تا ما در برنامه های آتی خود از این پیشنهادات استفاده کنیم .

وی تصریح داشت : دانشگاه آزاد با توجه به فعالیت های فرهنگی و اینکه در اکثریت شهرستان ها موجود است میتواند در  فعالیت های فرهنگی نظام تاثیرگذار بوده و ان را گسترش بدهد .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به اهمیت تلاوت قران گفت : در بحث قرآنی وقتی انسان به بحث وحیانی و تلاوت آیات قرآن و سیره ائمه اطهار نگاه میکند میبیند تلاوت قرآن مقدمه ای برای درک مفاهیم عمیق قرآن است مقدمه ای برای عمل به احکام و آیات قرآن ؛ که اگر انسان از این تلاوت بتواند به ان هدف اصلی که ائمه اطهار تبیین کرده است برسد یقینا توانسته از قرآن استفاده مفید ببرد .

وی در خصوص به روز بودن قران افزود : قرآن کتاب داستان نیست و در یک دوران تمام نمیشود قرآن همیشه زنده است و تا روز قیامت این کتاب باقی خواهد ماند قرآن برای امروز ما حرف دارد اما به شرطی که بتوانیم نیاز امروز خود را از قرآن استخراج کنیم .

هاشمی در خصوص قاریان واقعی قران گفت : آنهایی که قرآن را تلاوت میکنند اما به یک شرط در کنار قرآن از اقامه نماز غفلت نمیکنند و از آن چیزی که خداوند به آنها عنایت کرده در سر و نهان از آنها غفلت نکرده و بهره میجویند در این حالت است که خداوند میفرماید این ها به  تجارتی پرسود ومنفعت و بدون کساد دست پیدا کرده اند .

وی تصریح داشت :تلاوت در صورتی موجب اجر و ثواب اخروی می شود که در کنار آیات قرآن کریم هر کس قرآن را برای حب رضای الهی و برای اینکه آگاهی عمیق از دین پیدا کند به این دو دلیل قرآن تلاوت کند خداوند به او ثواب تمام انبیا ء الهی را عنایت خواهد کرد لذا وقتی انسان برای این دو هدف قرآن تلاوت میکند چه در دنیا و چه در آخرت برای وی سودمند است .

امام جمعه ماکو با اشاره به روایتی از امام صادق گفت : امام صادق (ع) میفرماید انسان مومن بهتر است در هر روز 50 آیه بخواند به شرطی که در آیات آن تدبر کند لذا آن امام رئوف قاریان قرآن را به سه دسته تقسیم میکنند یک گروه که قرآن را برای حکما و امرا می خوانند تا مردم بشنوند و مقام آنها بالا رود این گروه ارزشی ندارد، گروه دوم قرآن میخوانند و حفظ میکنند به به توصیه ها و احکام آن عمل نمیکنند  برای این گروه روایت است که قرآن به این افراد لعن و نفرین میفرستد که شما میخوانید ولی عمل نمیکنید ؛ اما امام از گروهی نام میبرد که کبریت احمر یعنی نایاب هستند دشمن را به برکت آیه های قرآن مغلوب میکند و خداوند به معرفت این قاریان قرآن رحمت خود را از آسمان به صورت برف و باران نازل میکند .

در ادامه وحید وکیلی قاری بین المللی سوالی در خصوص اینکه در چه سوره هایی نام مبارک پیامبر اکرم (ص) امده است پرسید و در ادامه ایاتی چند از کلام اللله مجید قرائت کرد .

در پایان به دو نفر که به سوالات پاسخ داده بودند جایزه اهدا شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=6883
  • ارسال توسط :
  • 1095 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم کرسی تلاوت با حضور قاری بین المللی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.