افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
28

تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ماکو با عنوان شکوه مقاومت

  • کد خبر : 7099
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ماکو با عنوان شکوه مقاومت

بسیجیان شهرستان ماکو هم زمان با 5 اذر سالروز فرمان امام راحل برای تشکیل بسیج مستضعفین در سالن ورزشی 2000نفری ماکو گرد هم جمع شدند .

به گزارش مرزداران ؛ بسیجیان شهرستان ماکو هم زمان با 5 اذر سالروز فرمان امام راحل برای تشکیل بسیج مستضعفین در سالن ورزشی 2000 نفری ماکو بعد از ظهر امروز گرد هم جمع شدند .

در این برنامه در ابتدا حسین محمد باقرلو فرمانده سپاه پاسداران ماکو ضمن خیر مقدم بسیج را استوار ترین و منظم ترین افراد دانست و گفت : بسیج لشگر مخلص خداست و امنیت کشور در گرو همین اخلاص بسیجی از زمان انقلاب تا اکنون میباشد .

وی از حضور پرشور بسیجیان تقدیر و تشکر نمود .

در ادامه حجت الاسلام میر محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو این هفته را هفته میمون و مبارک دانست و هفته بسیج ، هفته وحدت و ولادت پیامبر(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) را تبریک و تهنیت گفت .

وی افزود : امروز خوشحالیم در جمع ولایت مداران ، دلیر مردان عزیز هستیم جایی که حضرت امام به شما عزیزان غبطه خورده و شما را لشگر مخلص خدا معرفی کرد .

وی تصریح داشت : هر چند واژه بسیج صراحتاً در آیات وحیانی قرآن نیامده اما بعضی از آیات وجود دارند که خداوند بر پیامبر نازل کرده که یکسری شاخصه و ویژگی را بیان میکند که امروزه بسیجیان دارای این ویژگی ها هستند که خداوند می فرمایند : ای کسانی که ایمان آوردید اگر امروز شما از دین خود برگردید فک نکنید این دین از حمایت الهی برخوردار نخواهد شد در آینده قومی خواهد آمد که حامی این دین خواهند بود این افراد خداوند را دوست دارند و هر کاری که میکنند برای رضای خدا می باشد که امام راحل در تفسیر این ایه  بسیج را لشگر مخلص خدا عنوان کرد ؛ این قوم هر کاری میکنند برای رضای خدا بوده و خداوند این افراد را دوست دارد ، این افراد در برابر مومنین انسانهای متواضع هستند .

وی با اشاره به آیه و أعدوا لَهُم مَاإستَطَعتُم بِالقُوه خطاب به بسیجیان گفت : و این آیه  که خدا وند بر سر زبانها انداخته امروز بسیج یک نیروی مردمی است که قبل اینکه دشمن بخواهد ضربه ای به نظام اسلامی وارد کند شما از لحاظ نظامی ،علمی و سیاسی خود را تجهیز کرده اید و در تمام عرصه ها حرف برای گفتن دارید .

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد : قران این از ویژگی های دیگر این قوم گفت :این افراد در راه پروردگار عالمین جهاد میکنند هم جهاد سخت در مقابل دشمن ایستاده و نمیگذارند به اسلام ضربه ای وارد شود و هم جهاد نرم وهیچ گونه خوفی در دل خود راه ندهند .

وی بیان داشت :در تفسیر مجمع البیان در شان نزول این آیه شریفه مرحوم طبرسی در روایتی از پیغمبر گفت : وقتی این آیه نازل شد یاران گفتند ای پیامبراین آیه در شان چه کسانی نازل شده است حضرت دست بر گردن سلمان گذاشت و گفت شان نزول این آیه سلمان و هم وطنان آنها است و ایمان آنها در حدی است که به آن شأن بالا خواهند رسید .

امام جمعه ماکو به روایتی دیگر از پیامبر اشاره کرده و گفت : پیامبر فرمودند : ای کاش من برادران خود را دیده و با آنها دیدار میکردم. اصحاب گفتند مگر ما برادران شما نیستیم؟ پیامبر گفت خیر ، شما یاران من هستید؛ برادران من کسانی هستند که مرا ندیده به من ایمان می آورند ایمان آنها به اندازه این است که به مثال کسی که در شب بخواهد خار مغیلان را در دست خود له کند استقامت اینها در برابر سختی ها و اسلام به آن اندازه است و یا اینکه کسی بخواهد اتش را در دست خود نگه دارد .

امام جمعه ماکو با اشاره به بصیرت شناسی بسیجیان گفت : امروز از جمله مصادیق بصیرت امروزه بسیجیان می باشند که عملا بعد انقلاب در 40 سال این امر را به ثبوت رسانده اند پیامبر گفت: حضرت حق تعالی این افراد را از فتنه و گزند در امان نگه می دارد؛ در سال 88 از جمله افرادی که بصیرت داشتند بسیجیان بودند و این بصیرت را از مقام معظم رهبری و ولایت گرفته بودند

وی با اشاره به جریان فتنه  گفت : در سال 88 که حضرت آقا هر سال به مشهد مشرف می شوند بسیجیان در اول سال 88 این پیام را دریافت کردند که رهبر گفت : افرادی از الان که 3 ماه به انتخابات مانده اعلام میکنند در انتخابات تقلب خواهد شد ؛ این پیام را اولین افراد بسیجیان گرفتند .

وی خاطر نشان ساخت :علت اینکه بسیجی بصیر و سیاست شناس است این است که ولایت مدار است در هر جایی که انقلاب و مردم نیاز داشته باشند این بسیج است که آماده است .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان از صدر انقلاب گفت : در صدر انقلاب وقتی دشمن و استکبار جهانی دید که دیگر دسترسی به منابع نخواهد داشت سعی در اختلاف افکنی کرد و سپاه وقتی تازه تشکیل شده بود امام راحل دستور داد حضور در جبهه های حق علیه باطل واجب است مردم وارد میدان و در قالب بسیج در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردند و این حضور بسیج بود که باعث شد جنگ به نفع ایران تمام شده و ملت ایران نگذاشت یک وجب از خاک این کشور به غارت رود و این در سایه بسیج می باشد .

در ادامه گروه سرود نوجوانان اشراق ماکو سرود خود را اجرا کردند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7099
  • ارسال توسط :
  • 1388 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان ماکو با عنوان شکوه مقاومت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.