افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
31

بازدید و بررسی مشکلات 4 روستای ماکو توسط مسئولین

  • کد خبر : 7474
  • ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲:۲۱
بازدید و بررسی مشکلات 4 روستای ماکو توسط مسئولین

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو و فرماندار جدید ماکو ضمن بازدید به بررسی دغدغه ها و مشکلات اهالی روستاهای آداغان ، قوریشکاک ، حصار و خرمن یری پرداختند .

به گزارش مرزداران؛  غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو و حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو و هیئت همراه از روستاهای آداغان، قوریشکاک، حصار و خرمن یری بازدید و به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کردند .

*** مشکلات ده پانزده روستا را با احداث یک مدرسه 9 کلاسه بر طرف خواهد شد ***

 

در این دیدار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : سازمان در کمک به گاز رسانی روستاها با شرکت گاز همکاری میکند تا همه روستاها از نعمت گاز برخوردار گردند

وی افزود :  کشوری که خودش به کشورهای همسایه گاز صادر میکند نباید از ارائه این نعمت به مردمان خودش در مضیقه باشد.

وی تصریح داشت: تجهیز امکانات اولیه زیست در روستاها باید هر چه زودتر در روستاهای پر جمعیت فراهم شود چرا که روستا ها تولید کننده و شهر ها بهره بردار هستند لذا توسعه پایدار روستایی گامی تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو گفت :  ما پیگیر قضایا هستیم و با توجه به اینکه خود بنده روستایی زاده هستم و با دست خالی و زحمات و تحصیلات خودم به اینجا رسیدم لذا وضعیت روستائیان را  درک میکنم  و با توجه به اینکه روستائیان عزیز ضمن انتقاد گفتند که همه مسئولین قبلی فقط شعار دادند و کاری برای این روستائیان انجام ندادند لذا تعهد میکنم که کمک کنیم مشکلات و دغدغه های روستائیان را تا حد توان از جمله نبود برق، بهداشت و گاز و… را با همکاری مسئولین برطرف کنیم .

وی گفت : همه ما مخلوق خدا و ایرانی هستیم و قوم زبان و عشیره وغیره برای ما تفاوتی ندارد هدف خدمت رسانی برای هم نوعان خود می باشد .

سلیمانی تاکید داشت : گاز، آب شرب بهداشتی و راه و مدرسه  جزء زیرساختهای زندگی می باشد که همکاری گروهی مسئولان در این خصوص اغاز گردیده است.

وی خاطر نشان ساخت : نبود مدرسه از جمله مشکلات اساسی در روستاهای پر جمعیت می باشد البته مشکلات روستای خرمن یری از سوی سازمان در خصوص مدرسه حل خواهد شد

سلیمانی ضمن اشاره بر نبود برق، نبود آب شرب سالم، نبود اینترنت، خراب بودن جاده ها و مسیرهای منتهی به روستا، نبود درمانگاه و خانه بهداشت در روستا اشاره کردند، نبود مدرسه مناسب خواستار توجه ویژه دولت به این مطالبات شد

وی بیان داشت  : ما به دنبال زنجیره تولید در فکر تولید گوشت دامی و دامپروری هستیم  .

وی در خصوص برطرف کردن مشکلات مدارس گفت : مشکلات ده پانزده روستا را با احداث یک مدرسه  9 کلاسه برطرف خواهیم کرد لذا کمی و نبود امکانات آموزشی نباید زمینه ترک تحصیل دختران روستایی را فراهم کند.

***مسئولین باید جوابگوی برق رسانی و بهره مندی روستائیان از اب شرب سالم باشند ***

در ادامه این دیدار ها حسین عباسی فرماندار ماکو  در اولین بازدید روستایی خود در پست فرمانداری این شهرستان گفت : از اولین روز انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و تحریمها باعث شد مردم ایران از آسایش و رفاه عقب بمانند که در روستاها این احساس تشدید یافته است لذا حتما باید مشکلات و دغدغه های معیشتی و زندگی مردم حل گردد .

وی تصریح داشت :هدف ما  و وظیفه ما خدمت رسانی بی منت بر مردم است امروز وظیفه ما است که به مردمی که برای این انقلاب جان خود را فدا کرده اند خدمات ارائه بدهیم .

حسین عباسی افزود :  ۴0درصد مناطق روستایی شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند که نسبت به سایر شهرستانها ۲۰ درصد عقب هستیم لذا امید داریم در سالهای آتی با تخصیص اعتبارات بیشتر رضایت مندی روستائیان تامین شده و کم و کاستی ها و مشکلات معیشتی این عزیزان مرتغع گردد .

وی در خصوص انتقادات صورت گرفته از سوی روستائیان نسبت به مسئولین گفت : نقد و انتقاد برکت نظام و ثمره خون شهدا است آنچه در توان است حتما انجام خواهیم داد .

وی تاکید داشت : در کنار شهر توسعه یافته باید روستای توسعه یافته داشته باشیم و باید از روستاییان این انسانهای توانمند و پاک دست حمایت کنیم .
وی همچنین امنیت تامین شده توسط مرزنشینان را بدون کوچکترین هزینه یاد کرده و گفت:  این امنیت ماندگار و پایدار است.

فرماندار ماکو با بیان اینکه روستای اداغان با توجه به جمعیت زیادی که دارد از نعمت برق محروم است افزود : در این روستا با موتور برق و ژنراتور برق تولید میکنند لذا این حق طبیعی اهالی این روستا می باشد که از نعمت برق برخوردار باشند و مسئولین باید جوابگوی این امر باشند .

عباسی گفت :  روشهای جدید حوزه کشاورزی و آبیاری نوین  یک مقوله مهم در تحقق اهداف صرفه جویی و تولید به صرفه میباشد البته باید ذخیره سازی اب باران و برف و استفاده از ان نیز پیگیری گردد

وی در جواب و انتقاد یکی از روستائیان مبنی بر نبود اب شرب سالم و بی بهره بودن ۲۷۰خانوار از این نعمت الهی گفت :  روستای آداغان با ۱۲۰۰ نفر جمعیت و از آب شرب سالم بی بهره است که مسئولین باید جوابگو باشند.

شایان ذکر می باشد در این دیدار ها روستائیان ضمن ارائه انتقادات و پیشنهادات مشکلات و دغدغه های روستاهای خود را بیان کردند .

احمد هاتفی دهیار روستای اداغان ضمن خیر مقدم به مسئولین گفت : نبود خانه بهداشت و کمک های اولیه جزئی از جمله حتی یک گوشی معاینه باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای روستائیان گشته است .

وی افزود : روستائیان اداغان به علت نبود برق فاز 3 با موتور برق از برق فاز 1 به صورت کاملا غیر استاندارد استفاده میکنند اما این حق طبیعی یک روستا با 1200 نفر جمعیت میباشد که از نعمت الهی برق برخوردار باشد .

وی از نبود پل بر سر جاده ارتباطی روستا خبر داده و گفت : به علت عبور جاده مواصلاتی روستای اداغان از درون سیلاب و نبود پل هنگام بارش جاده مواصلاتی روستا ساعت ها بسته می ماند .

در ادامه عمر حسوئی از تحصیل کردگان روستای اداغان گفت : با توجه به اینکه عصر عصر ارتباطات می باشد لذا نبود خدمات اینترنتی در این روستا باعث عقب ماندگی بیشتر مناطق میگردد .

وی با اشاره تولید گوشت دامی مناسب از این منطقه گفت : طرح های متعددی نسبت تولید گوشت های دامی ارائه شده است که با بی مهری مسئولین مواجه گردید

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7474
  • ارسال توسط :
  • 1769 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بازدید و بررسی مشکلات 4 روستای ماکو توسط مسئولین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.