افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
21

افتتاح همزمان۷۰ واحد مسکن روستایی و ۲۸طرح عمرانی شاخص در ماکو بمناسبت دهه فجر

  • کد خبر : 7665
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
افتتاح همزمان۷۰ واحد مسکن روستایی و ۲۸طرح عمرانی شاخص در ماکو بمناسبت دهه فجر

فرماندار ماکو گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به مناسبت دهه فجر ۷۰ واحد مسکن روستایی به صورت همزمان و ۲۸ طرح عمرانی شاخص در ماکو افتتاح و بیش از 70 برنامه فرهنگی ، هنری و ورزشی برگزار خواهد شد .

به گزارش مرزداران ؛ حسین عباسی فرماندار ماکو در نشست خبری با خبرنگاران منطقه آزاد ماکو ضمن تسلیت ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک به مناسبت قرارگرفتن در استانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ادای احترام به روح پرفتوح امام شهیدان در خصوص برنامه های ایام الله دهه فجر گفت :  بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام الله دهه فجر در ماکو برگزار میشود.

وی افزود : از جمله پروژه های و طرح‌های عمرانی شاخص آماده افتتاح در دهه فجر سال جاری می توان به ۲۸ پروژه و طرح اشاره کرد که بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است‌.

وی از افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در روستاهای تیکمه عجم_ گجوت_ باشکند_ میلان_ خله زاغاسی و پوشش بتنی روستاهای هاسون بزرگ مرمت و لایروبی قنات روستای تیکمه کرد خبر داده و گفت : این طرح ها با صرف اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۸ میلیون ریال توسط جهاد کشاورزی در این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی در خصوص افتتاح درمانگاه عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان ماکو گفت : با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال درمانگاه عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان ماکو افتتاح خواهد شد و در این دهه همچنین، ساختمان شبکه بهداشت درمان و مرکز بهداشتی و درمانی شماره ۳ ماکو نیز به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی از افتتاح همزمان ۷۰ واحد مسکن روستایی در روستاهای شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال خبر داد و افزود : همچنین افتتاح ۸ واحد مسکن مددجویان در روستای کشمش تپه از دیگر پروژه های این ایام است.

فرماندار ماکو همچنین با اشاره به  افتتاح همزمان ۱۴۰ طرح اشتغالزایی قالیبافی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال توسط کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماکو گفت: خط انتقال و شبکه آبرسانی و احداث مخزن ۱۰ متر مکعبی_ پاسگاه میله ۱۵ بورالان _ خط انتقال و شبکه آبرسانی و احداث مخزن ۱۰ متر مکعبی نایب کندی_ ولی کندی _بازسازی شبکه آبرسانی قزل داغ عجم پروژه کیفی‌ سازی آب شرب جگن کرد _ سنگر و حسو شیری از دیگر طرح ها هست که به همت اداره آب و فاضلاب روستایی در این دهه افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر افتتاح مرکز سرطان شناسی کلینیک تخصصی و مرکز دیالیز خیرساز بیمارستان فجر ماکو گفت:  این پروژه نیز باصرف اعتبار بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال به بهره برداری میرسد.

 

فرماندار ماکو با اشاره به افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نگاه دولت تدبیر و امید به سلامت را یک نگاه ویژه یاد کرد و گفت : این طرح به همت شبکه بهداشت و درمان در ایام الله دهه فجر به بهره برداری میرسد.

عباسی همچنین از برگزاری رژه خودرویی توسط نیروهای نظامی انتظامی، دیدار اعضای شورای اداری با امام جمعه، مراسم زنگ انقلاب در مدارس، برگزاری جشن انقلاب، افتتاح نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، نشست هم اندیشی روحانیون اهل تشیع و تسنن، مسابقات فوتسال، والیبال، فوتبال، تکواندو ، مسابقات تیراندازی باعنوان جام فجر، همایش پیاده روی کوهنوردی، همایش نقش و جایگاه زن در پیشبرد و تداوم انقلاب اسلامی، یادواره های شهدای روستایی و عشایری، همایش فجر آفرینان فاطمی، برگزاری مسابقات قرآنی، ارائه خدمات رایگان نظام صنفی مشاوره ای و فنی و مهندسی توسط جهاد کشاورزی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور اعضای شورای اداری، برگزاری تریبون آزاد با موضوع آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه آزاد ، صدور و تمدید پروانه کسب با ۱۲ الی ۲۲ درصد تخفیف، تخفیف ۳۰ درصدی عوارض، ارائه خدمات رایگان کلینیک گیاه پزشکی نظام صنفی کشاورزی و سم فروشی، توزیع سبد بهداشتی و ارزاق برای ۴۰ خانوار کمیته امداد، پرداخت وام اشتغال به تعداد ۱۲ طرح با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از جمله برنامه‌هایی است که در طول دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم گفت :  فشار هایی که از سوی جنگ تحمیلی و تحریمها بر کشورمان تحمیل شد نگذاشت مردم به واقعیت کلمه طعم رفاه را بچشند این موضوع در روستاها نمود گسترده یافته است که توسعه روستایی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

فرماندار ماکو با اشاره به تحریم های اقتصادی و اینکه اکنون در شرایط سخت هستیم گفت : به  قول مقام معظم رهبری ما این پیچ تاریخی را با کمک شما رد خواهیم کرد لذا مردم در توسعه شهرستان در کنار ما باشند و نقد های سازنده برای ما ارزشمند است .

عباسی نقش رسانه ها و خبرنگاران را در خلق جامعه ای بدور از فساد و هنجار های اخلاقی در چارچوب قانون و ضوابط نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود : جامعه ای پرسشگر؛ جامعه ای کوشا است و در خلق چنین جامعه ای خبرنگاران نقش بسزایی دارند لذا اگر میخواهیم جامعه عاری از فساد و در مسیر شفافیت باشد باید در کنار خبر نگاران بوده و مسئولین باید در چهارچوب نظام پاسخگو نقدهای سازنده خبرنگاران باشند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7665
  • ارسال توسط :
  • 1470 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح همزمان۷۰ واحد مسکن روستایی و ۲۸طرح عمرانی شاخص در ماکو بمناسبت دهه فجر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.