افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24

ملت ایران گفتمان حضور در عرصه تکلیف را از حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا آموخته اند

  • کد خبر : 8338
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
ملت ایران گفتمان حضور در عرصه تکلیف را از حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا آموخته اند

امام جمعه ماکو گفت :ملت ایران این گفتمان حضور در عرصه تکلیف (22 بهمن) را از حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا آموختند لذا حضور در عرصه‌ی تکلیف یعنی اینکه امیر مؤمنان وظیفه دارد در جبهه‌های جنگ بجنگد و حضرت زهرا نیز در عرصه خانواده تأثیر گذار باشد . اگر کسی بخواهد این زندگی را در یک کلمه بیان کند ، آن کلمه عبارت از حضور در عرصه‌ی تکلیف است .

به گزارش مرزداران؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به روایتی از امیر مومنان گفت :
امیر مؤمنان علی بن ابیطالب (ع) در قسمتی از وصیّت خود به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید : پسرم ! همانا تو را به ترس از خدا سفارش می‏کنم که پیوسته در فرمان او باشی ، و دلت را با یاد خدا زنده کنی ، و به ریسمان او چنگ زنی .
وی با اشاره به سیزدهم جمادی الثانی افزود: این روز مصادف است با سالروز وفات حضرت ام البنین والده‌ی مکرمه‌ی حضرت ابو الفضل العباس که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است در تکریم مادر و همسر و خانواده‌ی شهید همین بس که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند عز و جل می‌فرماید : «من سرپرست بازماندگان شهیدم ، هر کس آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده است و هر کس آنها را به خشم آورد ، مرا به خشم آورده است .»

وی تصریح داشت :حضرت ام البنین از جمله شخصیتهایی است که به مضمون این آیه‌ی شریفه به طور کامل عمل نمود . چون آن بزرگوار از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت (ع) بود . وی محبتی خالصانه به آنان داشت و خود را وقف دوستی ایشان کرده بود . آنان نیز برای او جایگاهی والا و موقعیتی ارزنده قائل بودند. لذا از زمانی که وارد منزل امیر مؤمنان علی (ع) ‌شد ، تلاش می‌کرد جای خالی مادر را در زندگی فرزندان حضرت زهرا (س) به ویژه دو سبط پیامبر اکرم (ص) ، امام حسن و امام حسین (ع) را پر کند.

وی ادامه داد: امّ البنین (س) ، فرزندان دخت گرامی رسول اکرم (ص) را بر فرزندان خود ـ که نمونه‌های والای کمال بودند ـ مقدم می‌داشت و بخش عمده‌ی محبت و علاقه خود را متوجّه آنان می‌کرد امّ البنین با درک عظمت آنان به خدمتشان قیام کرد و در این راه از بذل آنچه در توان داشت دریغ نورزید . از آن روزی که پای در خانه‌ی امیر مؤمنان علی (ع) گذاشت ، حسنین (ع) هر دو بیماری داشتند و در بستر افتاده بودند ؛ اما نو عروس خاندان ابو طالب (ع) به محض اینکه وارد خانه شد ، خود را به بالین آن دو عزیز عالَم وجود رسانید و همچون مادری مهربان به دلجویی و پرستاری آنان پرداخت.

وی خاطر نشان ساخت: امّ‌البنین (س) هنگام برگشت کاروان کربلا به سوی مدینه به بشیر گفت: «ای بشیر ! از ابا عبد الله الحسین (ص) برایم بگو .» بشیر ، خبر شهادت چهار فرزندش را به او داد . وی گفت:
ای بشیر ! با این خبر ناگوار بندهای دلم را پاره کردی . از حسین برایم خبر بده. فرزندانم و هر آنچه در زیر آسمان کبود است ، فدای ابا عبد الله الحسین (ع) باد .» بشیر گفت : «خداوند به سبب مصیبت مولایمان امام حسین (ع) به شما پاداش بزرگ عنایت کند .»

وی با اشاره به اعمال حضرت ام البنین گفت :این سخنان امّ البنین (س) نیروی ایمان و مقدار پیروی او را از امام حسین (ع) نشان می‌دهد . همچنین ، این سخن امّ البنین (س) که «اگر حسین (ع) زنده باشد ؛ کشته شدن چهار فرزندم اهمیت ندارد ،» درجه بلند دیانت او را آشکار می‌سازد.

هاشمی گفت :محبت بی شائبه امّ البنین (س) در حق فرزندان رسول خدا (ص) و فداکاریهای فرزندان او در راه سید الشهداء (ع) ، در این دنیا نیز مؤثر بود . اهل بیت عصمت و طهارت در احترام و بزرگداشت آنان کوشیدند و از قدردانی نسبت به آنان چیزی فروگذار نکردند.

هاشمی با اشاره به دهه فجر گفت : هفته‌ای که سپری شد شاهد حضور گسترده ملت ایران در راهپیمائی 22 بهمن ماه بودیم. حضور گسترده‌ی شما مردم عزیز در راهپیمائی 22 بهمن ماه پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به دشمنان قسم خورده ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

هاشمی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت ؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند : «مسئولان کشور نیز باید قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی، به ملت عزیز خدمت نموده، و از آرمانهای انقلاب دفاع نمایند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر است، لذا ما مسئولان باید بکوشیم تا از ملت عقب نمانیم .

وی در خصوص راهپیمایی 22 بهمن گفت : لازم است در این خطبه از ملت ایران ، مخصوصا مردم ولایتمدار و شهید پرورشهرستان ماکو، مخصوصا خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان و ایثارگران و آزادگان ، مسئولان و مردم ، اهل تشیع و اهل تسنن ، اعم از خواهران و برادران که به صورت پررنگ در راهپیمائی 22 بهمن ماه شرکت کردند ، تقدیر و تشکر و قدردانی نمایم .

وی با اشاره به پیام های مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت : از جمله‌ی پیامهای حضور مردم در راهپیمائی 22 بهمن ماه ، گفتمان حضور در عرصه‌های تکلیف است . ملت ایران این گفتمان را از حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا آموختند لذا حضور در عرصه‌ی تکلیف یعنی اینکه امیر مؤمنان وظیفه دارد در جبهه‌های جنگ بجنگد و حضرت زهرا نیز در عرصه خانواده تأثیر گذار باشد . اوج این حضور بعد از پیغمبر اکرم در 75 ، یا 95 روز ظاهر گشت . اگر کسی بخواهد این زندگی را در یک کلمه بیان کند ، آن کلمه عبارت از حضور در عرصه‌ی تکلیف است .

وی با اشاره به ایه ای از قران کریم گفت : مؤمنین همراه پیغمبرند هر جا حضورشان لازم بود حاضر میشوند . امر جامع به اموری گفته می‌شود که حضور همه لازم است . هر جا حضورشان لازم باشد ، در صحنه حاضر می‌شوند . وقتی مردم عزیز دیدند که دشمن می‌خواهد مردم چهلمین سالگرد انقلاب را جشن نگیرد ، علی رغم میل باطنی دشمن ، بصورت گسترده و تماشایی و بیش از گذشته حاضر شدند.

امام جمعه ماکو با اشاره به محورهای مهم و راهبردی بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب در دهه‌ی پنجم انقلاب ، به جوانان عزیز و نسل دوم و سوم گفت:
سخن اول در باره‌ی گذشته : در خصوص علم به گذشته‌ی انقلاب ، از کلام امیر مؤمنان علی بهره می‌جویند و می‌فرمایند : «عزیزان من ! آنچه را که نمی‌دانید ، باید یا با تجربه‌ی خود و یا با شنیدن تجربه‌ی دیگران بدست آورید .
«بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‏ایم ، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است . ما دیده ‏ایم و شما خواهید دید . دهه ‏های آینده ، دهه ‏های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید . شما باید این انقلاب را به بزرگترین آرمان خود که عبارت است از ایجاد یک تمدن بزرک اسلامی است ، برسانید و زمینه‌ی ظهور حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا له الفداء را فراهم کنید .

وی با اشاره به پیگیری مقام معظم رهبری در خصوص عاملان حادثه تروریستی در هفته‌ای که سپری شد گفت: چند تن از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه‌ی تروریستی سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند . از خداوند تبارک و تعالی به تمامی این عزیزان علو درجات ، و به بازماندگان آنها صبر جمیل و اجر جزیل آرزو می‌کنیم . مقام معظم رهبری فرمودند : «ارتباط عاملان این جنایت با سازمانهای جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرا منطقه مسلم است و دستگاههای مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال نمایند . این نوع از حوادث تروریستی در اراده‌ی راسخِ‌ایران هیچ‌گونه تزلزلی ایجاد نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8338
  • ارسال توسط :
  • 1499 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ملت ایران گفتمان حضور در عرصه تکلیف را از حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا آموخته اند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.