افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
23

نسل امروز از فرهنگ نسل قبلی بی خبر هستند

  • کد خبر : 9118
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
نسل امروز از فرهنگ نسل قبلی بی خبر هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذربایجان غربی گفت : نسل امروز از فرهنگ نسل دیروزی بی خبر هستند و رسانه و فضای مجازی جای آن را پر کرده است لذا ما باید با فرهنگ سازی و زنده کردن بازی های قدیمی این فرهنگ نسل دیروز را به نسل اینده منتقل کنیم .

به گزارش مرزداران ؛  ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه جشنواره بازیهای بومی محلی دانش آموزان عشایر و روستایی استان که به میزبانی  منطقه آزاد ماکو در زمین چمن ماکو برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مرزداران ، هدف از برگزاری این جشنواره ها را کاهش شکاف نسلی که یکی از آسیب‌های امروز جامعه است عنوان کرده و گفت: این جشنواره به مدت دو روز با حضور ۳۴۰ نفر از دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم در قالب 23 تیم از پسران و چهل تیم از دختران برگزار می‌شود.
وی تاکید داشت : آشنایی با فرهنگ قدیم و دیرینه ایران اسلامی و زندگی در کنار هم و با هم بودن در تعامل و همگرایی فرهنگی می‌تواند جامعه پایدار الگو و در محور اسلامی را رقم بزند.

وی افزود :  نسل امروز از فرهنگ نسل دیروزی بی خبر هستند و رسانه و فضای مجازی جای آن را پر کرده است لذا ما باید با فرهنگ سازی و زنده کردن بازی های قدیمی این فرهنگ نسل دیروز را به نسل اینده منتقل کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اذربایجان غربی تصریح داشت الگوی مناسب برای زندگی ایرانی اسلامی ، ریشه درزندگی عشایر دارد .

وی در پایان گفت : در این جشنواره شرکت کنندگان در ۴۰ رشته از جمله ( گجمه داش ، گییش گویدو ، هولو  گیدان ، چسانتی و …)  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9118
  • ارسال توسط :
  • 1499 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نسل امروز از فرهنگ نسل قبلی بی خبر هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.