افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
20

رونق‌ تولید‌ و توسعه ‌اقتصادی منطقه، در سایه رشد و توسعه کشاورزی می باشد

  • کد خبر : 9733
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رونق‌ تولید‌ و توسعه ‌اقتصادی منطقه، در سایه رشد و توسعه کشاورزی می باشد

امام جمعه ماکو خبر داد :در آینده‌ی نزدیک، حدود 25 هزار هکتار از اراضی منطقه‌ی آزاد ماکو در شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت، به آبیاری نوین کشاورزی تبدیل خواهد شد لذا در سایه‌ی این طرح، بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان عزیز منطقه رفع خواهد شد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت:هشتم شوال که مصادف با سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، و روز هتک حرمت به حرم های ائمه‌ی اطهار در قبرستان بقیع توسط آل سعود در سال 1344 ﻫ ق می‌باشد، باید عاشورای دوم نامگذاری کنیم، و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود:در برهه‌ای از زمان متوکل عباسی گنبد و بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تخریب نمود و آن را شخم زد. حدود 94 سال قبل نیز آل سعود آن عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسی را در تخریب گنبد و بارگاه ائمه‌ی مدفون در بقیع تکرار کردند لذا در قران امده است آنان می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

وی در این خصوص تصریح داشت :قرآن مجید، مسلمانان جهان را به ترفیع و تکریم بیوتی که مرکز حمد و تسبیح الهی است، دعوت می‌نماید و می‌فرماید: (این چراغ پرفروغ) در خانه ‏هایی قرار دارد که خداوند اذن فرموده دیوارهای آن را بالا برند(تا از دستبرد شیاطین و هوس بازان در امان باشد) خانه ‏هایی که نام خدا در آنها برده می‏شود، و صبح و شام در آنها تسبیح او می‏گویند». لذا رسم خردمندان عالم، حتی رسم پیروان شرایع پیشین این بود که قبور بزرگان و پیامبران را تکریم نموده و با ساختن بنا بر قبور آنان، ادای احترام می‌کردند و هم اکنون قبر خلیل الرحمن در فلسطین اشغالی، و قبور دیگر پیامبران و اوصیای آنان در کشورهای اردن و سوریه و مصر و عراق گواه این مطلب است.

وی با اشاره قتل عام مردم طائف گفت:شاید بعضی تصور کنند که وهابیان فقط بلاد شیعه ‏نشین را مورد تاخت و تاز قرار داده ‏اند، ولی با یک نگاه به عملکرد سیاه آنان در حجاز و شام روشن خواهد شد که حتی مناطق سنی ‏نشین نیز از حملات وحشیانه آنان در امان نبوده است.

امام جمعه شهرستان ماکو تاکید داشت : ما به هیچ وجه تجربه تلخ مذاکره با آمریکا را تکرار نمی‌کنیم لذا این وعده قران است که هر کس تقوا پیشه کند، و شکیبایی و استقامت نماید، (سرانجام پیروز می‏شود؛) چرا که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‏کند!» به طوری که خداوند تبارک و تعالی در خصوص زیاده‌خواهی‌های مشرکین به نبی مکرم اسلام فرمان می‌دهد:﴿وَ اسْتَقِمْ کَما اُمِرْتَ وَ لاَ تَتَّبِعْ أهْواءَهُمْ﴾؛ «و آن چنان که مأمور شده ‏ای استقامت نما، و از هوی و هوسهای آنان پیروی مکن.»

وی با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری گفت: وقتی جناب آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پیام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره ایران با آمریکا را به مقام معظم رهبری آورد، معظم له با الهام گیری از آیات وحیانی قرآن کریم و سیره‌ی عملی پیغمبر اکرم فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با امریکا و اروپایی ها، در قالب ۱ + ۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما امریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟ لذا معظم له فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه رونق‌ تولید‌ و توسعه ‌اقتصادی منطقه، در سایه رشد و توسعه کشاورزی می باشد گفت:در هفته‌ی جهاد کشاورزی قرار گرفته‌ایم این هفته را به تمامی عزیزانی که در این اداره مشغول به خدمت می‌باشند و به تمامی کشاورزان و دامداران عزیز، تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم و به همه‌ی آنان آرزوی توفیق روز افزون داریم.
با توجه به طرح مقام معظم رهبری در خصوص مهار آبهای مرزی، که به دولت محترم اجازه دادند تا برای اجرای این طرح، اعتبار آن را از صندوق توسعه‌ی ملی بردارند، امروز به برکت اجرایی شدن این طرح در منطقه، انشاء الله در آینده‌ی نزدیک، حدود 25 هزار هکتار از اراضی منطقه‌ی آزاد ماکو در شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت، به آبیاری نوین کشاورزی تبدیل خواهد شد لذا در سایه‌ی این طرح، بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان عزیز منطقه رفع خواهد شد. و اگر مسئولین امر برای بهره‌برداری از این طرح، برنامه‌های خوبی داشته باشند، در آینده‌ی نزدیک، منطقه‌ی آزاد ماکو به یک قطب کشاورزی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی در خصوص کشاورزی گفت : یعنی آیات وحیانی قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت، اهمیت خاصی به موضوع کشاورزی و دامداری داده شده است. لذا در دین مبین اسلام از جمله‌ی مهم‌ترین قراردادها، قرارداد مزارعه و مساقات است که مربوط به کشاورزی است، در سایه‌ی این قراردادها، کشاورزی توسعه‌ی بیشتری پیدا کند و در نتیجه‌ی آن شاهد رشد و توسعه‌ی اقتصادی و رونق تولید در کشور خواهیم بود. و در کنار آن نیز، بخش اعظمی از مشکلات بیکاری جوانان عزیز نیز حل خواهد شد.سیره‌ی عملی اهل بیت عصمت و طهارت نیز بیانگر این موضوع است، به طوری که امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند: «من نکاشتم برای زراندوزی و ازدیاد ثروت؛ نکاشتم، مگر برای اینکه بیچاره‌ای، فقیری – محتاجی از این مزارع و محصولات آن به نان و نوائی برسد.»

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9733
  • ارسال توسط :
  • 1004 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رونق‌ تولید‌ و توسعه ‌اقتصادی منطقه، در سایه رشد و توسعه کشاورزی می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.