افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
21

عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد ماکو ضربه‌ ای بزرگ به مردم و رشد اقتصادی منطقه زده است

  • کد خبر : 9824
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد ماکو ضربه‌ ای بزرگ به مردم و رشد اقتصادی منطقه زده است

امام جمعه ماکو گفت : آیا در دولت محترم تدبیر و امید به حدی قحط الرجال است که یک فرد متعهد و متخصص از منطقه پیدا نمی‌شود که او را به عنوان مدیر عامل منطقه‌ی آزاد ماکو معرفی کنند؟!!!!! عدم ثبات مدیریتی ضربه‌ی بزرگی به مردم و رشد و توسعه‌ی اقتصادی منطقه زده. امروز باعث و بانی این کار باید جوابگوی مردم باشد.

به گزارش مرزداران؛حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن گذری بر اندیشه ‏های اقتصادی امام صادق علیه السلام گفت :
یکی از بارزترین امتیازهای جوامع ایده‌آل آن است که، اقتصادی سالم، پویا داشته و دارای مجریان فعال، متعهد و کاردان در عرصه ‏های مختلف اقتصادی باشد.پیامبران الهی نیز با ایجاد عدالت در بین قشرهای مختلف مردم، و با تأمین نیازهای مادی مردم و آبادانی و آسایش آنان به وسیله توزیع عادلانه امکانات و سرمایه ‏ها، و بالاخره با ترویج احسان و نیکوکاری و خدمت رسانی، سعی کرده ‏اند تا مردم را به سوی سعادت دنیا و آخرت سوق دهند.

وی افزود: این تلاشها که در راستای تحقق مقاصد الهی انجام می‏ گیرد، به خاطر این است که زمینه‏ های عبودیت و قرب الهی را برای تمامی انسان های سعادت طلب و حقیقت خواه فراهم نمایند.

وی تصریح داشت:حضرت امام صادق علیه السلام برای تامین نیازهای ضروری زندگی، کار و تلاش را به مانند جهاد در راه خدا می‏ دانست و می‏ فرمود: ‹‹الْکَادُّ عَلَی عِیَالِهِ مِنْ حَلالٍ کَالمُجَاهِدِ فی سَبِیلِ الله‏›› ؛ «آن که برای تأمین معاش خانواده ‏اش از راه حلال تلاش کند، همانند رزمنده در راه خدا است.»

وی با اشاره به دیدگاه امام صادق علیه السلام گفت : افراد سست عنصر و بی‏کار و بی تفاوت، مورد خشم و غضب الهی هستند؛ بطوری که در حدیث شریف می‏ فرماید: ‹إنَّ اللهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یُبْغِضُ کَثْرَهَ النَّوْمِ وَ کَثْرَهَ الْفَرَاغ› ؛ «خداوند متعال زیادی خواب و بی‏کار بودن را دشمن می‏ دارد.»

وی خاطر نشان ساخت : بهبود بخشیدن به وضع زندگی و تدارک بعضی از برنامه ‏های اقتصادی در جامعه، نه تنها نقص و عیبی برای یک انسان مسلمان به حساب نمی ‏آید، بلکه ناشی از قوت ایمان و اراده استوار او در راه رسیدن به اهداف والای معنوی است.

وی ادامه داد :رئیس مذهب جعفری علیه السلام در این خصوص می‌فرمایند: همانا در حکمت آل داود است که کوچ کردن برای یک مسلمان عاقل شایسته نیست مگر در سه مورد؛ بهبود بخشیدن به وضع اقتصادی (سفرهای تجارتی و …)، کسب توشه آخرت (سفرهای زیارتی)، رسیدن به لذت های حلال (سفرهای تفریحی).امام صادق علیه السلام افزون بر ترغیب بندگان صالح به سوی فعالیتهای اقتصادی، خود نیز به غلامش مصادف، چنین دستور می ‏داد: مکانی پر درخت و یا ملک ثابت و غیرمنقولی به دست آور! چرا که هر گاه برای شخصی حادثه ‏ای یا مصیبتی رخ نماید و احساس کند که برای تامین خانواده خود پشتوانه‏ ای دارد، روح [و جانش] راحت ‏تر خواهد بود.
امام جمعه ماکو با اشاره به دیدگاه امام صادق در خصوص کاد کردن گفت : از دیدگاه حضرت امام صادق علیه السلام کار کردن یک عبادت و جهاد در راه خدا محسوب می‌شود، اما تنبل و بی‌کار به عنوان دشمن خدا معرفی شده است. بنابراین جوان نباید بی‌کار باشد، هم خود باید دنبال کار باشد، و هم دولت باید مقدمات اشتغال‌زائی جوانان عزیز را فراهم کند.متأسفانه جوانی که به دانشگاه می‌رود، چنین بر خود تلقین می‌‌کند، وقتی که فارغ التحصیل شد، باید در یک اداره‌ای پشت یک میز بنشیند و امر و نهی کند، که متأسفانه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها میز نداریم. بلکه باید جوان به فکر کارهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی باشد، در این صورت علاوه بر آنکه خود مشغول کار می‌شود، برای چند نفر دیگر نیز کار آفرینی ‌می‌کند. از طرف دیگر دولت هم باید موانع موجود در سر راه اشتغال زایی جوانان را بر طرف کند، تا جوان پس از فارغ التحصیل شدن بتواند مشغول کار شود. و این در واقع یکی از معانی اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، یعنی رونق تولید.

وی با با بیان یک تقاضا خطاب به مسئولین منطقه ازاد تجاری گفت :از مسئولین منطقه آزاد تجاری هم تقاضا داریم که موانع سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد را هر چه سریعتر رفع کنند، تا با سرمایه‌گذاری در منطقه، زمینه اشتغالزایی جوانان عزیز نیز فراهم شود.البته این امر در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که منطقه یک مدیر عامل متعهد و متخصص داشته باشد؛ اما متأسفانه مدت مدیدی است که منطقه بدون مدیر عامل اداره می‌شود. آیا در دولت محترم تدبیر و امید به حدی قحط الرجال است که یک فرد متعهد و متخصص از منطقه پیدا نمی‌شود که او را به عنوان مدیر عامل منطقه‌ی آزاد ماکو معرفی کنند؟!!!!! عدم ثبات مدیریتی ضربه‌ی بزرگی به مردم و رشد و توسعه‌ی اقتصادی منطقه زده. امروز باعث و بانی این کار باید جوابگوی مردم باشد.

وی با اشاره به مناسبت های هفته گفت :روز هفتم تیر ماه مصادف است با سالروز شهادت شهدای هفتم تیر، و آخرین روز از قوه‌ی قضائیه است. لازم است در ابتدای سخن، یاد و خاطره‌ی شهدای قوه‌ی قضائیه، مخصوصا شهید مظلوم بهشتی را گرامی بداریم و از خداوند تبارک و تعالی به تمای آن عزیزان علوّ درجات آرزو کنیم. و این هفته را به تمامی عزیزانی که در این قوه مشغول خدمت هستند، تبریک گفته و آرزوی موفقیت نمائیم.

وی در پیگیری مطالبات رهبری گفت :مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه‌ی قضائیه، «مبارزه سختگیرانه با فساد» در درون و خارج از قوه‌ی قضائیه را از جمله‌ی وظایف مهم این قوه شمرده و به این نکته تأکید کردند: مبارزه‌ی با فساد در دورن قوه قضاییه، در اولویت است؛ چون حتی یک عنصر ناباب در دستگاه قضایی می‏ تواند تمامی زحمات قضات شریف و پاکدامن، و کارکنان امین این قوه در سراسر کشور را مخدوش کند و تأثیرات آن نیز مخرّب باشد. گناهِ آن فردی که مسئول مبارزه با فساد است، اما متأسفانه دچار فساد می‏ شود، چند برابر و غیر قابل بخشش است. بنابراین در این موضوع باید سختگیری شود.»

حجت الاسلام هاشمی در خصوص حقوق بشر آمریکایی تصریح داشت :روزهای «ششم تا دوازدهم تیرماه» به ‏عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است. من می‌خواهم در این خطبه ابتدا چند نمونه از حقوق بشر را در دین مبین اسلام بیان کنم، سپس حقوق بشر آمریکایی را نیز به خدمتتان عرض نمایم، تا شما خودتان بین این دو حقوق بشر قضاوت کنید و فرق بین آن دو را بسنجید. امیر مؤمنان علی علیه السلام می‌فرماید: ‹‹وَ اللهِ لَوْ اُعْطِیتُ الاَقَالِیمَ السَّبْعَهَ بمَا تَحْتَ أفْلاَکِهَا عَلَی أنْ أعْصِیَ اللهَ فی نَمْلَهٍ أسْلُبُهَا جُلْبَ شَعِیرَهٍ مَا فَعَلْتُهُ›› ؛ «به خدا قسم اگر هفت اقلیم را با آنچه زیر آسمانهای آنهاست به من بدهند تا خداوند را با ربودن پوست جوی از دهان مورچه ‏ای معصیت کنم به چنین کاری دست

وی با اشاره به چند نمونه از حقوق بشر آمریکائی گفت: در ششم تیر ماه مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند ، در هفتم تیرماه حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و در اثر آن انفجار شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران انقلاب و حضرت امام به شهادت رسیدند ، در هشتم تیرماه مناطق مسکونی شهر سردشت را توسط بمب‌افکن‌های عراقی بمباران شیمایی کردند ، در دهم تیر ماه بخاطر عملیاتی کردن کودتای ۲۸ مرداد‏، عملیات آژاکس توسط آمریکا تصویب گردید ، در دوازدهم تیر ماه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس حمله کرد ،در این مدت ۱۷ هزار نفر انسان بی‏گناه در اثر اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند ،در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۷۰۰ هزار نفر مجروح شدند ، در اثر کاربرد سلاح‌های شیمیایی بیش از ۱۳ هزار نفر شهید شدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجروح گردیدند ، در راه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴ هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و مرزبانی به شهادت رسیدند ، آمریکا همه‌ی این جنایات را به نام حمایت از حقوق بشر در ایران انجام داده است. این معنای حقوق بشر آمریکایی است. به طوری که حضرت امام می‌فرماید: «آنهایی که بشر را پایمال می‏کنند، دم از حقوق بشر می‏زنند! آنهایی که از آن‏ور دنیا آمده ‏اند و این‏ور دنیا را به آتش کشیده‏ اند، از حقوق بشر صحبت می‏کنند.»

لازم به ذکر می باشد قبل از خطبه های نماز جمعه حسین قویدل مسئول بسیج اساتید دانشگاه های ماکو ضمن سخنرانی به مناسبت هفته بسیج گفت : جوشاندن چشمه علم و دانش توسط اساتید بسیجی در دانشگاه ها باعث تضمین عزت کشور می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9824
  • ارسال توسط :
  • 1083 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد ماکو ضربه‌ ای بزرگ به مردم و رشد اقتصادی منطقه زده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.