افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
28

فرهنگ جذاب اهلبیت ، چادر حضرت زهرا و زینب (س) دل ها را به سمت خود می کشاند

  • کد خبر : 10000
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
فرهنگ جذاب اهلبیت ، چادر حضرت زهرا و زینب (س) دل ها را به سمت خود می کشاند

مدیر حوزه علمیه خوی در همایش بزرگ حجاب و عفاف که در پارک امام ماکو برگزار شد گفت : باید توجه داشت جهاد فقط شمشیر به دست گرفتن نیست شما بانوان امروز مسئولیت بزرگی بر عهده دارید و آن حفظ حجاب است .

به گزارش مرزداران ؛همایش بزرگ حجاب و عفاف با حضور پرشور و مسئولین و عموم مردم در پارک بزرگ امام خمینی ماکو برگزار شد .
در این برنامه در ابتدا عطاری معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم گفت :حجاب ضامن امنیت و سلامت جامعه می باشد.
 وی با اشاره به تلاش دشمن برای متزلزل کردن بنیاد خانواده های ایرانی گفت: دشمن همواره در تلاش است بی ارزش نشان دادن حجاب و ترویج فرهنگ غربی خانواده های ایرانی اسلامی را به تزلزل بکشاند.
 وی حضرت فاطمه و حضرت زینب الگو و شاخص حجاب و عفاف معرفی کرده و گفت: بانوان باید حضرت فاطمه و حضرت زینب در زندگی خود الگو قرار داده با پیروی از راه آنها اهداف آن دو بزرگوار را به خصوص در مورد حجاب و عفاف خط مش زندگی خود قرار دهند .
در ادامه این برنامه فاطمه محمدزاده نونهال محجبه  به دکلمه خوانی در خصوص حجاب و عفاف پرداخت  .
سپس حجت الاسلام اکبرزاده مدیر حوزه علمیه خوی با اشاره به آیه ای که در خصوص ایرانی ها  نازل شده است گفت: پیامبر مکرم اسلام همگام تشریح آیه قرآن با این موضوع که کسانی که در راه خدا جهاد می کنند ،اموال خود را در راه اسلام انفاق می کنند ،فقرا را برتری بخشیده غنی ها را بر جای خود نشانده  و طعنه مردم به آنها تاثیر نخواهد که یکی از یاران پیامبر پرسید  :یا رسول این افراد چه کسانی می باشند پیامبر مکرم اسلام دست بر شانه سلمان زد و گفت :این افراد از قوم مسلمان و ایرانی می باشند لذا باید توجه داشت جهاد فقط شمشیر به دست گرفتن نیست شما بانوان امروز مسئولیت بزرگی بر عهده دارید و آن حفظ حجاب است .
وی در ادامه افزود امام راحل فرمودند: مسلمانان ایران به مراتب بالاتر از مسلمانان زمان پیامبر هستند
وی اذعان داشت: فرهنگ جذاب اهل بیت چادر حضرت زهرا و زینب دل ها را به سمت خود می کشاند.
حجت الاسلام اکبرزاده در ادامه با اشاره به جریان خانم محجبه مسیحی که در شهر رم اقدام به افتتاح نمایشگاه عکس اربعین کرده بود گفت : یک خانوم محجبه مسیحی  که در  شهر  رم اقدام به افتتاح نمایشگاه عکس اربعین کرده بود که از وی سوال شد چرا در اینجا اقدام به افتتاح این نمایشگاه کرده‌ایم وی در پاسخ گفت: عشق امام حسین به من حجاب انسانیت و آدمیت را آموخت  جهان اروپا در چهل سال عمر من حتی انسانیت را به من نتوانست بیاموزد من این عکس ها را با دوربین خودم و در مسیر اربعین  گرفته ام .
مدیر حوزه علمیه خوی گفت: فرهنگ حجاب امروز تمام خارج مرزها را فتح کرده است لذا باید توجه داشت که امام راحل فرمودند اسلام تمام سنگرها را فتح خواهد کرد امروز اسلام و حتی طلاب ما در تمامی کشورها حضور دارند حتی در آلمان و در شهر همجنس بازان حوزه علمیه به کوری چشم دشمنان افتتاح گردیده است لذا باید به ایران افتخار کنیم .
وی با اشاره به تمدن کوتاه آمریکا گفت: دویست سال پیش در آمریکا زن جزء آدم به حساب نمی‌آمد  و جزء کالا محسوب می‌شد ، از حق رای  منع بود و فقط به عنوان کالای جنسی از آن استفاده می‌شد
 حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به آیه های قرآن گفت:  در قرآن سه وظیفه برای خود متصور شده است نابود کردن هویت انسان و  از بین بردن نسل ها و به انزوا کشاندن و تزلزل بنیان خانواده.
وی با اشاره به یک نظرسنجی در آمریکا گفت: نظرسنجی در آمریکا صورت گرفت که اگر در یک خانه آتش سوزی انجام شود و در آن خانه شوهر و سگش در آتش مانده باشد کدام یک را نجات میدهید که ۶۵ درصد بانوان آمریکایی گزینه سگ را انتخاب کردند و این در صورتی می باشد که در بیشتر دانشگاه های غرب پوشیدن لباس کوتاه در مدارس ممنوع می باشد اما تبلیغات موجود در تلویزیون خلاف این امر را می رساند و این در صورتی است که  پروانه سلحشوری مسئله حجاب اختیاری را مطرح می‌کند! ! مگر می‌شود بر حکم خدا اختیار قرار داد یا در ۸۰ درصد کشورهای جهان حمل علنی مشروب جرم به حساب می آید.
 وی با اشاره به آمار حجاب در تهران گفت : آمار حجاب در تهران یک سوم می باشد و اگر امروز در تهران که ۱۲ میلیون جمعیت دارد قرار بر ازدواج هزار نفر در دفترخانه ازدواج باشد ۳۶۵ تا از این هزار ازدواج به طلاق کشیده می شود  لذا باید توجه داشته باشیم که اکنون بیشتر طلاق‌ها طلاق های عاطفی می باشد هنگام طلاق از این افراد سوال می شود که چرا طلاق می گیرید آیا همسر شما اخلاق مناسبی ندارد آیا غذا پختن بلد نیست و غیره کتاب پاسخ  می‌گوید از قیافه وی خوشم نمی آید و این نتیجه ناپاکی چشم می باشد و اینگونه است فرهنگی که غرب بر ما تحمیل می‌کند و ما را برده خود می گرداند.

 وی تأکید داشت : ما سرباز حضرت فاطمه و زینب هستیم لذا باید هنگام راه رفتن در خیابان افتخار کنیم پس چرا باید در یک مدرسه یک بانوی با حجاب از حضور در آن مدرسه خجالت بکشد؛ شهید مطهری در این خصوص می‌گوید اگر بی‌حجابی تمدن است حیوان از همه متمدن تر است.

 وی در پایان گفت : باید اهل گفت و گو و اهل منطق باشیم و تذکر لسانی را فراموش نکنیم .
در ادامه این برنامه گروه سرود امام حسن مجتبی سرود خود را به اجرا گذاشته و اصغر زاده به عنوان بانوی محجبه بیانیه حجاب و عفاف را قرائت نمود .
و در پایان به تعدادی از نفرات برتر در مسابقات علمی فرهنگی ورزشی و 20 نفر از حضار به قید قرعه جایزه اهدا شد .
لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10000
  • ارسال توسط :
  • 1559 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگ جذاب اهلبیت ، چادر حضرت زهرا و زینب (س) دل ها را به سمت خود می کشاند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.