افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24

از نشانه های توسعه یافتگی یک منطقه و بالندگی آن حضور پر رنگ خبرنگاران می باشد

  • کد خبر : 10279
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
از نشانه های توسعه یافتگی یک منطقه و بالندگی آن حضور پر رنگ خبرنگاران می باشد

فرماندار ماکو در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار دیدار کرد .

به گزارش مرزداران ؛فرماندار ماکو در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار دیدار کرد .

در این برنامه در ابتدا حافظ تیموری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار دهه ولایت اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفته و شهادت دو شهید اخیر سپاه پاسداران را تسلیت گفت .
وی با اشاره به تاریخ خبرنگاری گفت : آموزش خبرنگاری و روزنامه نگاری به اوایل قرن بیستم برگشته و در سال1899 اولین خبر در روز نامه ایران چاپ گردیده است .
وی حرفه خبرنگاری را جز 10 شغل سخت دنیا عنوان کرده و گفت : حرفه خبرنگاری همچون جهاد در راه حقیقت می باشد که خطرات بسیاری بر سر راه آن وجود دارد .
وی با اشاره به نخستین نشریه های کشور گفت : دومین نشریه در کشور در ارومیه به زبان عاشوری چاپ شده است .
تیموری از خبرنگار به عنوان چشم و گوش ملت که میتواند تاثیر گذار باشد یاد کرد .

در ادامه پس از صحبت و درد و دل خبرنگاران فرماندار شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار گفت : شما ایثار گران عرصه اقتصادمی باشید و برای شکل گیری فرهنگ عمومی جامعه و  داشتن شهروندان با فرهنگ بسیار موثر هستید .
وی از نشانه های توسعه یافتگی یک منطقه و بالندگی آن را حضور پر رنگ خبر نگاران عنوان کرده و گفت :  علاقه مندی شما عزیزان شما را به این عرصه کشانده است و دنیای فعلی دنیای خبرنگاران است همان دنیایی که به آن دنیای انفجار اطلاعات میگویند لذا کشوری که از این عرصه ها دور است از توسعه یافتگی در تمام ابعاد دور می باشد .
حسین عباسی خبرنگاران را چشمان تیز بین جامعه خوانده و تصریح داشت :خبرنگاران را چشمان تیز بین جامعه میباشند که از تخلفات مسوولین جلوگیری می کنند .
عباسی تاکید داشت : نقش خبرنگار اساسی و همه جانبه می باشد و خبرنگار در توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد موثر است .
وی ا ذعان داشت : هر چقدر قانون مند وارد شویم نقش خبرنگار در تاثیر گذاری از فرماندار جلوتر است شما بازوان توانمند فرمانداری می باشید .
فرماندار ماکو تاکید داشت : تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با خبرنگاران رسمی می باشند لذا در جلسه خبرنگاران ما میخواهیم حتما خروجی داشته باشیم چرا که نقش شما امروز در جامعه پررنگ است و افکار عمومی بین المللی را شما شکل می دهید و به طور کلی تصویر یک نظام را خبرنگار شکل میدهد .
وی افزود : اگر میخواهیم دنیا آباد و عاری از ظلم باشد قطعا خبرنگاران ایفا کنندگان نقش های مهم می باشند و قصد ما حمایت از شما می باشد لذا حرفه خبرنگار، مرام ایرانی و انصاف و مرام خبرنگاری نقد با انصاف می باشد .
وی خطاب به خبرنگاران تاکید داشت : مواردی که خبرنگاران می بینند حتما از من و مسوولین پرسجو کنند جامعه را به سمت جامعه پرسشگر پیش ببریم و کار جمعی قطعا نتیجه می دهد لذا شهرستان ماکو توسعه پیدا نمیکند مگر اینکه شما از دست ما بگیرید پاسخگویی را شما بر مسئولین وادار کنید  .

در پایان برنامه از اصحاب رسانه با اهدای هدیه و لوح مدیرکل ارشاد اسلامی استان اذربایجان غربی به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10279
  • ارسال توسط :
  • 908 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای از نشانه های توسعه یافتگی یک منطقه و بالندگی آن حضور پر رنگ خبرنگاران می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.