افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
21

پیروزی با یاری کنندگان دین الهی است

  • کد خبر : 10436
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
پیروزی با یاری کنندگان دین الهی است

امام جمعه ماکو گفت : تاریخ نشان داده است، هر ملتی که دین خدا را یاری کردند، خداوند نیز امدادهای غیبی را سراغ آنها فرستاده و در مقابل دشمن به پیروزی رسیدند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : امام صادق علیه السلام می‌فرماید: ‹‹اُوصِیکُمْ بِتَقْوَی اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْوَرَعِ فی دِینِکُمْ وَ الاِجْتِهَادِ للهِ›› ؛ امام صادق علیه السلام فرمودند: «شما وصیت می‌کنم که از خدای عز و جل بپرهیزید، در دین خود پارسا باشید، در بندگی و طاعت خدا تلاش کنید.»

وی افزود : خداوند متعال، انبیای الهی و بعد از آنان، امامان را به عنوان حجت، راهنما و دعوت‌کنندگانِ مردم به سوی حق‌تعالی، فرستاده است؛ اما همواره گرو‌هی بر اثر غفلت، جهل و عناد، از مسیر توحید منحرف شده، به دام شیادان و منحرفان افتاده‌اند. در دوران ائمه (ص) هم بحث بدعت‌ها و خرافات، دامنگیر مسلمانان بود و اهل‌بیت علیهم السلام هم همواره بر اساس قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) ، با این بدعت‌ها مبارزه و روشن‌گری می‌کردند.

وی تصریح داشت : در عصر امام هادی علیه السلام مکاتب عقیدتی متعددی به مانند «معتزله» و «اشاعره» رواج یافته و آراء و نظریات کلامی فراوانی در جامعه اسلامی پدید آمده بود و بازار مباحثی به مانند جبر و تفویض، امکان یا عدم امکان رؤیت خدا، جسمیت خدا، و امثال اینها بسیار داغ بود، از اینرو گاه امام در برابر سؤالهایی قرار می‏گرفت که از این گونه آراء و نظریات سرچشمه گرفته است.

وی در خصوص مبارزه با غُلات‏ گفت : از جمله گروههای باطل و منحرفی که در دوران امامت امام هادی علیه السلام فعال بودند، گروه غلات را باید نام برد که افکار و عقاید پوچ و منحط و بی اساسی داشتند و خود را شیعه وانمود می‏کردند. آنان درباره امام غُلّو نموده برای او مقام الوهیّت قائل می‏شدند و گاهی نیز خود را به عنوان پیغمبر منصوب از طرف امام قلمداد می‏کردند، و معتقد بودند که هیچ کدام از فرائض اسلامی از قبیل زکات، حجّ، روزه و … واجب نیست! و بدین وسیله موجبات بدنامی شیعیان را در میان فرقه ‏های دیگر فراهم می‏کردند. امام هادی از این گروه اظهار تبری نموده با آنان مبارزه می‏کرد و تلاش می‏نمود که با طرد آنان، اجازه ندهد لکه ننگی بر دامن تشیع بنشیند.

وی افزود : در هر حال غلات گروه خطرناک و گمراه کننده ‏ای بودند که سران آنان افرادی به مانند:

1.علی بن حَسَکَه قمی؛ 2.قاسم یقطینی؛ 3.حسن بن محمد بن بابای قمی؛ 4.محمد بن نُصیر فهری؛ 5.فارس بن حاتم بودند. به عنوان نمونه، عقیده علی بن حسکه که او معتقد بود که:

الف.امام هادی علیه السلام خدا و خالق و مدبر جهان هستی است!

ب.ابن حسکه نبّی و فرستاده از جانب امام برای هدایت مردم است!

ج. هیچ کدام از فرائض اسلامی از قبیل زکات، حجّ، روزه و… واجب نیست!

امام جمعه ماکو در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «در کنار ترویج و تبلیغ معارف اصیل دینی و اسلام ناب، باید با خرافات مبارزه کرد. کسانی دارند روز به روز خرافات جدیدی را وارد جامعه ما می‌کنند. مبارزه با خرافات را باید جدی بگیرید، این روش علمای ما بوده.»

وی تاکید داشت : پیروزی با یاری کنندگان دین الهی است ؛ تاریخ نشان داده است، هر ملتی که دین خدا را یاری کردند، خداوند نیز امدادهای غیبی را سراغ آنها فرستاده و در مقابل دشمن به پیروزی رسیدند. ذات اقدس الهی در خصوص علت پیروزی مسلمان در جنگ بدر می‌فرماید: ﴿فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لکِنَّ اللهَ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَیْتَ إذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمَی﴾؛ «این شما نبودید که آنها را کشتید؛ بلکه خداوند آنها را کشت! و این تو نبودی (ای پیامبر که خاک و سنگ به صورت آنها) انداختی؛ بلکه خدا انداخت! و خدا می‏خواست مؤمنان را به این وسیله امتحان خوبی کند.» لذا رهبر معظم انقلاب در دیدار با محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصار الله فرمودند: «هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.» لذا معظم له به خاطر تجربه‌ی چهل ساله‌ا‌‌ی که از انقلاب اسلامی ایران در مقابل توطئه‌های دشمن داشتند، در ادامه فرمودند: «مردم یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود و با روحیه مجاهدت و ایستادگی که در این پنج سال از خود نشان داده‏ اند، آینده خوبی را در پیش دارند و به لطف خداوند، دولتی قوی را تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پیشرفت خواهند رسید.»

وی خاطر نشان ساخت : سی و یکم مرداد ماه مصادف است با سالروز صنعت دفاعی کشور، این روز را به تمامی نیروهای مسلح تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. هشت سال دفاع مقدس و و تحریم های ظالمانه‌ی استکبار جهانی به ما آموخت که در صنعت دفاعی باید روی پای خود بایستیم. لذا نیروهای مسلح عزم خودشان را جزم کردند تا در صنعت دفاعی به خوکفائی برسیم و بدین طریق قدرت دفاعی خود را بالا ببریم تا دشمن حتی فکر تعرض به مرزهای زمینی و هوایی ایران اسلامی را در سر خود نپروراند. به حمد الله امروز در چهلمین سالگرد انقلاب با الهام گیری از آیات وحیانی قرآن کریم به این هدف رسیدیم. ﴿وَ أعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ﴾ ؛ «هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان‏]، آماده سازید! و (همچنین) اسب های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله‌ی آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!»

وی گفت : مقصود از این آمادگی در مقابل دشمن، فقط آمادگی نظامی نیست. بلکه در هر عرصه‌ای که دشمن بخواهد از آن طریق به نظام اسلامی ضربه بزند، مسلمانان باید خودشان قبلا آماده کنند. با توجه به اینکه چندین سال است که دشمن می‌خواهد از طریق اقتصادی به ملت ایران و نظام اسلام ضربه وارد کند، لذا در طول این سالها، معظم له نامگذاری سالها را با عنوان اقتصادی نامگذاری کردند و امسال را نیز به عنوان سال رونق تولید نامگذاری نمودند تا در سایه‌ی رشد اقتصادی و رونق تولید کشور، دشمن نتواند از طریق اقتصادی به ملت ایران ضربه وارد کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت : از جمله‌ی مهمترین تحولات منطقه، انتصاب مدیر عامل محترم منطقه‌ی آزاد ماکو است. امیدواریم با سوابق درخشان مدیریتی که ایشان در دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد کشور داشتند، در این منطقه نیز بتوانند مایه‌ی خیر و برکت در راستای پیشرفت و توسعه‌ی منطقه در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی باشند و بتوانند مشکلات اقتصادی منطقه را رفع نموده و زمینه‌ی اشتغال را برای جوانان عزیز فراهم آورده، مقدمات وحدت و اتحاد و همدلی بین مسئولین و مردم و مسئولین را نیز فراهم نمایند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10436
  • ارسال توسط :
  • 669 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پیروزی با یاری کنندگان دین الهی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.