افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
22

مراسم گرامیداشت روز بهورز

  • کد خبر : 11016
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
مراسم گرامیداشت روز بهورز

مراسم گرامیداشت روز بهورز به مناسبت 12 شهریور با حضور بهورزان شهرستان ماکو و مسئولین در سالن همایش بیمارستان فجر ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم گرامیداشت روز بهورز به مناسبت 12 شهریور با حضور بهورزان شهرستان ماکو و مسئولین در سالن همایش بیمارستان فجر ماکو برگزار شد .

در ابتدای این برنامه دکتر صمدی رئیس شبکه بهداشت ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک روز بهورز گفت : ما مدیون خدمات شما بهورزان عزیز هستیم که بی منت در مناطق محروم مشغول خدمت رسانی به مردم می باشید .

وی افزود : 33 خانه بهداشت در ماکو و 43 همکار بهورز مشغول خدمت رسانی در مناطق محروم هستند که این باعث شده که مرگ مادران باردار یه نقطه صفر رسیده است .

وی خاطر نشان ساخت : نتیجه فعالیت بهورزها محدود به مناطق روستایی نیست  بلکه پیشگیری از بیماری های واگیر نیز از وظایف بهورزان می باشد که اگر بیماری هایی همچون تب مالت شناسایی نگردد باعث ایجاد و شیوع بیماری در سطح منطقه میگردد .

در ادامه رعنا قربانی معاون فرماندار ماکو ضمن تبریک روز بهورز گفت : میزان آشنایی و صمیمیت بهورزان با منطقه و مردم روستا باعث این گردیده است که روستاییان حرف شنوی بیشتر از این عزیزان داشته و این باعث می شود سطح بهداشت روستا ها شهرستان ارتقاع پیدا کند تا بتوانیم کاری برای ارتقاء سطح بهداشت شهرستان انجام دهیم .

در ادامه این برنامه بانوان شری زاده و اسکندری دانش اموزان دوره 22 بهورزی به بیانیه خوانی و شعر خوانی پرداختند .

سپس  بایرامعلی محبعلی زاده رئیس مرکز بهداشت ماکو ضمن تبریک روز بهورز گفت : برای 102000 نفر ارائه خدمات مخصوصا برنامه های بهداشتی و آموزشی توسط مرکز بهداشت و درمان ماکو انجام گردیده است .

وی ضمن ارائه گزارش فعالیت با اشاره به عملکرد واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها طی یک سال گذشته خانه‌های بهداشت ماکو گفت : از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه خرید و تجهیز کلیه یخچالهای واکسن به سیستم هوشمند زنجیره سرما ۴۷ دستگاه که ۳۳ مورد آن در خانه بهداشت و و ۱۴ مورد آن در سایر واحد ها مستقر می‌باشد ، اجرای بسیج ملی فشار خون برای کل جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش خانه های بهداشت 1746 نفر ،  اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای روستاهای سیاری کودکان زیر پنج سال در دو نوبت ۳۲۷ نفر ، اجرای برنامه واکسیناسیون کشوری برای گروه‌های هدف ۲۸۹۷ نفر ، تعویض یخچال و واکسن کریرهای زنجیره سرما ۵ دستگاه یخچال و واکسن کریر می باشد .

وی در ادامه با اشاره به عملکرد واحد بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت و درمان ماکو گفت : تعداد کلر سنجی های صورت گرفته از روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی توسط بهورزان 11933 بار ، شاخص مربوط به دسترسی خانواده های روستایی به توالت بهداشتی توسط بهورزان حدود ۸۶ درصد ، تعداد کل کارگاه های کشاورزی بازدید شده یا همان دامداران خانگی توسط بهورزان 1511 نفر ، تعداد شاغلین بهداشت کشاورزی آموزش دیده شده توسط بهورزان ۱۳۷۷ نفر می باشد .

رئیس مرکز بهداشت ماکو با اشاره به عملکرد بهداشت خانواده این مرکز گفت : درصد زنان پرخطر برای باروری استفاده کننده از وسیله مطمئن70/61 درصد ، تعداد مشاوره در زنان بی فرزند86/4 درصد ، مشاوره در زنان تک فرزند و بی فرزند75/84 درصد ، بارداری های ناخواسته3/8 درصد ، پوشش تنظیم خانواده61/77 درصد ، ناباروری72/39 می باشد .

وی در ادامه با اشاره به مراقبت سالمندان و میانسالان گفت : از ۸۰۰۷ سالمند ۱۴۱۵ مورد مراقبت و میانسالان ادغام یافته تحت پوشش خدمات ، میانگین کشوری28/8 درصد ،میانگین استانی32/2 درصد و میانگین شهرستان ماکو34/74درصد می باشد .

دکتر محبعلی زاده با اشاره به گزارش عملکرد در خصوص کودکان گفت : درصد پوشش مراقبت از ۳ تا ۶ روزگی106.85درصد ، درصد پوشش مراقبت ۱۲ ماهه79/67درصد ، درصد پیگیری اختلال رشد یعنی رشد نامعلوم کودکان زیر ۵ سال3/43درصد ، درصد سوء تغذیه و کم وزنی شدید در کودکان زیر پنج سال ۴۹ درصد و غربالگریASQ 52/07 درصد میباشد.

وی در ادامه تصریح داشت : هماهنگی با اداره راه جهت انتقال مادران باردار در مناطق صعب العبور تعداد ۱۵۰ مورد بوده و هماهنگی با شهرستان های توابع جهت مراقبت از مادران باردار کوچ رو برای صد مادر تعداد مادران پرخطر پیگیری شده توسط ستاد در سال ۹۷ ۵۶۰ مورد می باشد و همچنین تعداد مادران آموزش دیده در کلاس های آمادگی برای زایمان ۳۵۷ مورد که ۹۷ درصد آن ها زایمان طبیعی انجام دادند و  مادران باردار تحت مراقبت در مراکز بهداشتی ۲۱۲۲ مورد ، مراقبت پیش از بارداری60/63 درصد و زنانی که دوبار مراقبت پس از زایمان انجام داده اند93/08درصد و درصد زایمان طبیعی57/89 درصد ، سزارین42/10 درصد و زایمان در بیمارستان99/8 درصد میباشد .

در پایان این برنامه ، برنامه با مداحی محمد امین اسماعیل زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت و اجرای گروه سرود و تواشیح اشراق ماکو و تجلیل از بهورزان فعال و بهورزان پیشکسوت پایان پذیرفت .

 

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=11016
  • ارسال توسط :
  • 1494 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم گرامیداشت روز بهورز بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.