افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24

راهپیمایی یوم الله 13 آبان در ماکو

  • کد خبر : 11840
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
راهپیمایی یوم الله 13 آبان در ماکو

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور پرشور مردم شهید پرور ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور پرشور مردم شهید پرور ماکو برگزار شد .

در این برنامه مردم ماکو مسیر بین بانک انصار تا مخابرات راه در خیابان امام تظاهرات کرده و نفرت و انزجار خود را از آمریکا اسرائیل و آل سعود فریاد زدند.

در این برنامه زمان اجرای گروه سرود مدرسه امیر کبیر ماکو حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو به عنوان سخنران اصلی یوم الله ۱۳ آبان گفت: یوم الله سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور سه حادثه مهم در تاریخ معاصر است که هر سه آنها در یک چیز با هم مشترک می باشند، آن هم عبارت از روحیه استکبار ستیزی است.

وی افزود :آن سه حادثه مهم یکی سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۴۳ مصادف است با سالروز تبعید حضرت امام ،که به خاطر مبارزه با تصویب قانون کاپیتولاسیون ،توسط ماموران رژیم شاه دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید شدند؛ دومین حادثه ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ مصادف است با سالروز راهپیمایی دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران توسط دژخیمان رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند و به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است.

وی سومین حادثه را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عنوان کرده و گفت: سومین حادثه سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۸ مصادف است با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، جاسوسان آمریکایی به گروگان گرفته شدند و حضرت امام از این حادثه بزرگ به نام انقلاب دوم یاد کردند ؛چون اگر پای آنها در کشور باقی می ماند، یقین انقلاب را منحرف می کردند ،همان طوری که انقلاب مردم مصر را منحرف کردند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح داشت: دانشجویان پیرو خط امام وقتی به وضوح دیدند؛ مقامات رسمی کشور هیچ گونه عکس العملی در مقابل توطئه گری های آمریکا از خود نشان نمی دهند، به‌عنوان وجدان آگاه یک مسلمان و انقلابی ،مرکز توسعه را به خوبی تشخیص داده و با تصرف لانه جاسوسی آمریکا ؛شعله‌های فتنه را خاموش کردند و با این حرکت خود ،به یک خواست و اراده ملی ،جامه ی عمل پوشاندند.

امام جمعه ماکو در ادامه گفت: آنچه در این مرکز جاسوسی کشف شد، به خوبی نشان داد که آمریکاییها چه برنامه هایی را تدارک دیده بودند تا در آینده یک ملت استقلال طلب و آزادی خواه را سرکوب کرده و برای بار دیگر به مردم ایران مسلط شوند. لذا اسناد لانه جاسوسی یک واقعیت بزرگ دیگر را آشکار کرد ؛و آن تیزبینی ،هوشیاری دشمن شناسی دقیق حضرت امام (رضوان الله )بود که توانست خط و راه صحیح را به یک ملت انقلابی نشان دهد ،و انقلاب دومی را برای ملت ایران طراحی نماید و بدین وسیله استمرار انقلاب بزرگ اسلامی را تضمین نماید .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ستمگری آمریکا گفت :امروز در هر نقطه دنیا قتل و خونریزی انجام شود ، ردپای آمریکا در انجاست ، یا به طور مستقیم در قتل و خونریزی شرکت دارد و یا قتل نیابتی در آن کشورها انجام می دهد. مردم مظلوم فلسطین را به دست رژیم صهیونیستی قتل عام می کند ، در یمن توسط وهابیت حاکم در عربستان نسل کشی می کند ، درسوریه و افغانستان توسط گروه‌های تکفیری مسلمانان را به نام اسلام میکشد و جنایاتی که آمریکایی‌ها در ایران مرتکب شدند ،چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب ،بی حد و حصر است . در طول چهل سال انقلاب نقشه های مختلفی برای براندازی نظام کشیده‌اند ، خوشبختانه ، تمامی این فتنه ها با عنایت وجود مقدس حضرت بقیه الله العظم ، تدبیر حضرت امام و مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران ، خنثی شد . لذا باید توجه داشت آمریکا از اول انقلاب به بهانه های مختلف ملت ایران را تحریم کرده ، گاهاً به بهانه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ، گاه به بهانه نفوذ منطقه ای ، به بهانه صنایع دفاعی ، که تمامی این ها بهانه است؛ هدف آمریکا این است که در روی زمین امت اسلامی ، ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی نباشد البته قرآن این نکته را به خوبی بیان می کند :و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم ؛ هرگز یهود و نصارا از تو راضی نخواهند شد ،(تا به طور کامل ، تسلیم خواسته های آنان شوی ،و) از آیین (تحریف یافته) آنان ،پیروی کنیم .

وی در پایان با اشاره به پیام امام حسین علیه السلام گفت: البته این پیام حضرت اباعبدالله الحسین در مقابل تمامی مستکبرین جهان است که در کربلای معلا فرمود : هیهات منا الذله

در پایان این برنامه پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=11840
  • ارسال توسط :
  • 1436 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راهپیمایی یوم الله 13 آبان در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.