افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
24

تاکنون مورد مثبتی در خصوص کرونا در منطقه ازاد ماکو به ثبت نرسیده است

  • کد خبر : 13280
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
تاکنون مورد مثبتی در خصوص کرونا در منطقه ازاد ماکو به ثبت نرسیده است

رئیس سازمان شبکه بهداشت و درمان ماکو در نشست خبری با خبرنگاران در سازمان منطقه ازاد ماکو با بیان اینکه هیچ موردی در خصوص کرونا در ماکو وجود ندارد گفت : تمهیدات ، اقدامات و اموزشات لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا در منطقه ازاد ماکو انجام شده است .

به گزارش مرزداران ؛ نشست خبری شبکه بهداشت و در مان ماکو با خبرنگاران در خصوص ویروس کرونا با حضور اصحاب رسانه و کادر شبکه های بهداشت ماکو ، شوط و پلدشت  در ساختمان شماره یک سازمان منطقه ازاد ماکو برگزار گردید .

در این برنامه در ابتدا دکتر اسلام یادگاری مدیر غذا و داروی سازمان منطقه ازاد ماکو ضمن خیر مقدم گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و جو منطقه ، ضرورت بر این شد که نیاز به تبادل نظر و انتقال اطلاعات می باشد تا بتوانیم با این ویرس مبارزه کنیم .

در ادامه این برنامه دکتر رحیم صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : بیماری که در اثر کرونا عامل ان است ، این یک بیماری ویروسی و قابل انقال از طریق تنفس و یا به صورت الودگی سطوح مختلف قابل انتقال می باشد .

وی افزود : این ویروس میتواند در اثر یک تعداد مواد غیر فعال گردد لذا علایم این بیماری بیشتر تنگی نفس و تب و سرفه می باشد .

وی در خصوص این  بیماری تصریح داشت : یک نفر تا 14 روز ناقل این بیماری باشد حتی اگر علایمی در وی نباشد لذا مرگ و میر 2.8 درصد برای این بیماری طبق سازمان جهانی ثبت شده است که این مقدار از مرگ و میر انفولانزا کمتر است .

وی خاطر نشان ساخت : ما برای این نگران هستیم که این ویروس تمایل به سرایت بالا دارد لذا  87 درصد بدون نیاز به مراجعه به پزشک با استراحت در منزل رد میشود 2/10 درصد علایم باز با داروهای حمایتی میشود ان را کنترل کرد و 8/2 درصد ملحق به گروه سنی پرخطر است افراد سالمند بالای 80 سال افرادی که دارای بیماری زمینه ای  هستند مثلا بیماری های روماتیسمی که باعث سرکوب ایمنی بدن میگردد اگر بیماری های قلبی و عروقی باشد اینها تحت تاثیر و حتی ملحق به مرگ و میر می باشند .

دکتر صمدی اذعان داشت : کودکان به دلیل ایمنی بالای بدن به صورت جزئی از این بیماری رد میشوند لذا وقتی در جمع غیر ضروری شرکت میکنیم این ویروس را با خود حمل و وقتی به یک سالمند نزدیک میشویم باعث ابتدا در بیشتر موارد مرگ و میر این سالمند میگردد به خصوص در سرای سالمندان این شهرستان اگر فرد ناقل ویروس غیر مطلع باشد با حضور در سرای سالمند باعث الوده شدن سالمندان و در نهایت مرگ و میر میگردد لذا باید توجه گردد .

وی با اعلام اطلاعاتی در خصوص این بیماری گفت : تا دیروز علائم این ویروس در 13 استان مشخص گردیده و 95 نفر مبتلا و 15 نفر فوتی در افراد سالمند و اسمی بوده است .

وی اذعان داشت : اصلی ترین سلاح در برابر ویروس سلول های قوی خود بدن می باشد که  با استراحت در بدن حاصل میگردد لذا طبق اموزشات استراحت کافی،  پرهیز از استرس ، استفاده از مایعات ، خواب کافی و مصرف از میوه جات و سبزیجات باعث افزایش ایمنی بدن میگردد .

دکتر صمدی با بیان اینکه میزان ماندگاری این ویروس در سطوح تا 9 روز میباشد گفت :  سطوح پر استفاده وپر تردد در معرض این ویروس می باشد و دمای یخچال باعث افزایش ماندگاری این ویروس میگردد .

وی تاکید داشت : کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت اماده برگزاری کلاس در مکان های مختلف می باشند .

وی در خصوص ضد عفونی از این ویروس گفت : برای ضد عفونی کردن دست بهترین و کم خطر ترین مواد اب و صابون می باشد لذا بیشتر از 20 تا 30 ثانیه دستان را اگر بشوئید بیشترین ضد عفونی کنندگی را دارد .

وی خبرداد : از 31 دسامبر که این ویروس شروع کرد هر  دو روز یک بار جلسه و اموزشات کافی و جلسات تخصصی سلامتی در سطح فرمانداری ها و در سطح منطقه ازاد برگزار شد با عنوان هدف گذاری برای پیشگیری برگزار گردیده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : با توجه به وسعت و تعدد مرز با کشور های مختلف با افتخار میگوییم با تلاش شبانه روزی همکاران و پیشگیری های دانشگاه علوم پزشکی تا امروز مورد مثبتی در این خصوص نداشتیم اما متاسفانه یک سوم موارد مرتبط به کرونا در کشور کادر بهداشت و درمان در رسیدگی به موارد مشکوک هستند .

دکتر صمدی در خصوص این ویروس در منطقه ازاد ماکو گفت : در خصوص کرونا در منطقه فردی مشکوک به کرونا بود  بعد از تشخیص توسط سیستم بهداشت و درمان دو نمونه ان  به تهران و یک نمونه به استان ارسال شدند که تمامی جواب ها منفی بودند و خوشبختانه این سه نفر ملحق به کرونا نبودند .

وی افزود : مواردی که مشکوک می باشد در طی 14 روز سفر به قم باشد یا سابقه ارتباط با فرد مبتلا داشته باشد بالغ بر 97 درصد افرادی که این ویروس را میگیرند نیازمند این نیست که بیمارستان  یا بهداشت مراجعه کنند باید طی 14 روز در خانه استراحت کنند لذا اگر در گروه پرخطر هستند باید با  شبکه بهداشت و درمان تماس پیدا کنند و تمهیدات لازم را اموزش ببینند پس این گونه نیست هر کس از سفر قم بازگردد و تب داشته باشد حتما باید بستری گردد.

رئیس شبکه بهداشت در خصوص اقدامات پیشگیرانه در گمرک گفت : گمرک بازرگان که جزو موارد پرخطر بود افزایش پرسنل و غربال گری چهره به چهره ، مراقبت های 13 گانه ، به روز رسانی تجهیزات ، تشدید اموزش از تمامی امکانات گمرک ، توانمند سازی تمامی پرسنل حاضر در گمرک بازرگان که در نوع خود  چه کمکی می توانند داشته باشند ، برقراری شیفت برای غربال گری و کنترل راننده های ترانزیتی از جمله اقداماتی می باشد که در گمرک بازرگان برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده است .

وی تصریح داشت : موفق شدیم شیفت های استقرار پزشک در گمرک بازرگان برقرار کنیم لذا برای تمامی صنوف برنامه داریم که به صورت تخصصی اموزش دهیم و از ظرفیت های تمامی دستگاه های اجرایی استفاده میکنیم لذا من تقدیر و تشکر میکنم از نهاد هایی که ما را در اجرای برنامه های پیشگیرانه کمک میکنند  .

دکتر صمدی گفت : درخواستی که داریم این است که اصناف مختلف و فضای مجازی و تمامی مشاغل و صنوف در این پیشگیری ها ما را کمک کنند و از دیدن و شنیدن اخبار غیر موثق پرهیز کنند چرا که استرس خود باعث خطر میگردد .

وی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در جهان گفت : تا امروز 80350 مورد ابتلا به کرونا در جهان ، 2705 فوت شده در کل دنیا ، 28000 مورد بهبودی در کل دنیا به ثبت رسیده است .

در ادامه  این برنامه جلیل زاده رئیس مرکز بهداشت پلدشت گفت : قلیان تا اطلاع ثانوی ممنون گردیده و هفته بازار لغو گردید و استفاده از اثر انگشت در اداره لغو گردیده است .

در ادامه حیدری مسئل بیماری های شبکه بهداشت شوط گفت : جلسات متفاتی برگزار گردیده است با مسئولین شورای تامین و اداری ، هفته بازار و سطح تجمعات به خصوص باشگاه های بدنسازی تعطیل می باشد .

در ادامه دکتر صمد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تمهیدات در بیمارستان ها در ماکو  گفت : لغو عمل های غیر ضروری ، افزایش پزشک های درمانهای سرپایی ، دستور به تمامی درمانگاه های سطح شهر سپاه و هلال احمر و تامین اجتماعی که 24 ساعته فعالیت کنند و طبق قوانین از طریق منابع تامین سازمان خود ، از مراجعه بی مورد به مراکز درمانی پرهیز کنند لذا اگر از گروه پرخطر باشد می تواند از خدمات استفاده کند لذا اینها تمامی تمهیداتی می باشد که در خصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام گرفته است .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=13280
  • ارسال توسط :
  • 676 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تاکنون مورد مثبتی در خصوص کرونا در منطقه ازاد ماکو به ثبت نرسیده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.