افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024
24

در شهرستان ماکو 103350نفر مورد غربالگری قرار گرفته است

  • کد خبر : 13488
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
در شهرستان ماکو 103350نفر مورد غربالگری قرار گرفته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : روزانه ۴۳۸ نفر مورد پیگیری قرار می‌گیرند که از این تعداد ۵۹ نفر مشکوک بوده است که آزمایشات آنها به استان ارسال شده است و تاکنون فقط آزمایش17 نفر مثبت اعلام شده است .

به گزارش مرزداران ؛ دکتر رحیم صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در یازدهمین جلسه شورای پیشگیری کرونا که با حضور اصحاب رسانه در فرمانداری ماکو برگزار شد ، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و تمامی افرادی که در  پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نقش دارند ، در گفتگو با اصحاب رسانه گفت :  در طرح غربالگری خانه به خانه در شهرستان ماکو ۹۹.۹% غربالگری و از104460 نفر ، 103350 نفر مورد غربالگری قرار گرفته و از این تعداد ۶۴۳ مورد مشکوک پیگیری شده است .

وی افزود : روزانه ۴۳۸ نفر مورد پیگیری قرار می‌گیرند که از این تعداد ۵۹ نفر مشکوک بوده است که آزمایشات آنها به استان ارسال شده است و تاکنون فقط آزمایش17 نفر مثبت اعلام شده است .

دکتر صمدی تصریح داشت : ۱۰۰۷ مورد مراقبت از خانم های باردار و ۸۲ هزار آموزش غیر حضوری از طریق مستقیم شبکه بهداشت انجام گردیده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو اذعان داشت : از ۵۹۶ نفر از مسافران ترکیه نمونه گیری صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه یافتن نحوه انتقال در شکسته شدن زنجیره انتقال تاثیر بسیاری دارد گفت : مکان هایی که عرضه کالاهای سلامت محور از قبیل ماسک و غیره دارند قبل از اقدام به پخش باید مورد آزمایش قرار گیرند تا از صحت و سلامت این کالا اطمینان حاصل شود چرا که اگر یکی از تولیدکنندگان خود به این ویروس مبتلا باشد تمام کالاهای منتشر شده نیز مبتلا به این ویروس خواهد بود .

وی با اشاره به بازگشت زندانیان به مرخصی رفته گفت : باید با تمدید یا در صورت امکان قرنطینه کردن زندانیان از آنها نمونه برداری کرده و از انتشار ویروس جلوگیری کرد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو بازگشت به حالت عادی تردد و شلوغی خیابان ها را علت تسریع در روند انتقال ویروس عنوان کرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=13488
  • ارسال توسط :
  • 1374 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای در شهرستان ماکو 103350نفر مورد غربالگری قرار گرفته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.