افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
23

اجرای 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال در ماکو

  • کد خبر : 14119
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
اجرای 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال در ماکو

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماکو گفت : با توجه به رویکرد توانمند سازی با محوریت اشتغال در سال 99 ، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر از 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال بهره مند خواهند شد .

به گزارش مرزداران ؛ محمد محمدنژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص وضعیت عمومی شهرستان ماکو گفت : جمعیت مددجوی شهرستان 1657 خانواده با جمعیت 3076 نفر تحت پوشش کامل امداد می باشند .

وی افزود بر اساس سیاست‌های ابلاغی تعداد 912 خانواده با جمعیت ۲۶۶۴ نفر در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش موقت امداد قرار گرفته اند .

محمد نژاد با اشاره به تعداد کل پرونده های تحت حمایت کمیته تصریح داشت : کل پرونده های تحت حمایت ۲۵۶۹ خانواده با جمعیت ۵۷۴۰ نفر می باشد که برای این خانواده ها مبلغ کل ماهیانه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان یارانه، مستمری و افزایش مستمری پرداخت میگردد که سالانه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان ارزش ریالی خدمات ارائه شده می باشد .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماکو با اشاره به مبلغ سالانه خدمات ارائه شده در سال 98 اذعان داشت : ارزش ریالی خدمات ارائه شده در سال ۹۸ در سر فصل های اشتغال ، وام قرض الحسنه ، مشارکتهای مردمی ، فرهنگی، مستمری،  احداث مسکن، جهیزیه، درمانی و موردی مبلغ بیست و چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده است .

وی خاطرنشان ساخت : رویکرد جدید کمیته امداد توانمندسازی ، با محوریت اشتغال می باشد لذا در این راستا در سال ۹۸ با اجرای تعداد ۱۸۰ طرح اشتغال مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سرفصل های دامداری ، کشاورزی سنتی و صنعتی و قالیبافی هزینه شده است .

محمد نژاد با اشاره به خدمات کمیته امداد در حوزه عمران ، گفت : در حوزه عمران تعداد ۱۸ واحد مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان با مساعدت سازمان منطقه آزاد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، احداث و تحویل مددجویان شده است .

وی با بیان اینکه کمیته امداد ماکو درسال ۹۸ رتبه دوم استان را کسب کرده است تاکید داشت : تلاش بر این می باشد که تعداد مددجویان رفته رفته کاهش یافته و از چرخه دائم حمایت امداد خارج شوند لذا تعداد مددجویان نسبت به سال قبل تقریبا تغییری نداشته است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماکو با اشاره به توافقنامه مسکن محرومین گفت : توافقنامه مسکن محرومین بین مدیر کل کمیته امداد و منطقه آزاد در سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان امضا گردیده و اجرا گردید در این راستا تعداد ۴۱ واحد مسکن روستایی احداث و تحویل گردید .

محمد نژاد با اشاره به مبالغی که توسط خیرین به کمیته امداد اهدا میگردد گفت : موسسه خیریه بوتراب شهرستان خوی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای احداث ۴ واحد مسکن ایتام ، خیرین استان البرز نیز مبلغ صد میلیون برای شش واحد مسکن مساعدت نمودند .

وی در خصوص گزارش سال ۹۹ گفت : در حوزه اشتغال یک درصد درآمد حاصل از عوارض منطقه آزاد برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص گردیده است لذا در سال های 96 ، 97 ، 98 مبلغ ۷۳۷ میلیون تومان( جمعاً ۵۱۳ میلیون سهم کمیته امداد و 221 میلیون سهم بهزیستی از طرف سازمان منطقه آزاد واریز خزانه گردیده است که این مبلغ برای حوزه اشتغال سه شهرستان (شوط، پلدشت و ماکو) هزینه خواهد شد .

محمدنژاد خاطرنشان ساخت : از طریق تأسیس صندوق امداد ولایت کمیته امداد در سال ۹۸ مبلغ یک میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان وام کارگشایی ۵۰ میلیون ریالی جهت حل مشکلات خانواده های تحت حمایت در زمینه های هزینه های تحصیلی دانشجویان ، جهیزیه ، درمانی و غیره پرداخت شده است .

وی در خصوص اقدامات کمیته امداد در زمان شیوع ویروس کرونا برای افرادی که به خاطر شیوع این ویروس دچار مشکل معیشتی گردیده‌اند گفت: با تشکیل جلسه فوری در ستاد پیشگیری بیماری کرونا بانک اطلاعات نیازمندان به تعداد ۶۳۰۰ خانوار جهت برنامه ریزی برای تهیه سبد کالا به دور از هرگونه موازی‌کاری تشکیل گردید و در این راستا نهادهای درگیر و حمایتی متولی در خصوص احسان و نیکوکاری( کمیته امداد ۲۷۰۰ خانواده ، بهزیستی 1000 خانواده ، سپاه پاسداران ۱۵۰۰ خانواده ، موسسه خیریه حضرت رقیه (س) بازرگان ۵۰۰ خانواده ، موسسه خیریه الزهرا (س) ۱۵۰ خانواده ، موسسه خیریه امام رضا (ع) ۳۰۰ خانواده ، و هیئت مذهبی رهروان علی اکبر 150 خانواده ) را جهت کمک رسانی معرفی نمودند .

 

وی با اشاره به کمک های انجام شده از طرف نهادهای درگیر و حمایتی متولی در خصوص احسان و نیکوکاری گفت : برای ۶۳۰۰ خانوار نیازمند در بانک اطلاعاتی ، کمیته امداد ۱۵۰۰ بسته ، فرمانداری 1000 بسته ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰۰۰ بسته ، موسسه خیریه حضرت رقیه (س) 1000 بسته ، موسسه خیریه امام رضا (ع) ۶۰۰ بسته ، منطقه آزاد ۳۰۰ بسته ، موسسه خیریه الزهرا(س) ۲۰۰ بسته اهدا نموده اند  و تقدیر و تشکر ویژه داریم از خیرین بی نام که اقدام جهادی در این راستا نموده‌اند .

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماکو با اشاره به سامانه سخاوت ایرانیان گفت : در صدد تهیه سامانه جامع ( سخا ) سامانه سخاوت ایرانیان هستیم ؛ هدف ثبت اطلاعات نیازمندان و خیرین شهرستان در سامانه و مدیریت واحد امر احسان و نیکوکاری در شهرستان می باشد .

محمدنژاد از ۳۰۰ طرح اشتغال در سال ۹۹ خبر داد و گفت : در سال ۹۹ با توجه به رویکرد توانمندسازی با محوریت اشتغال  در کمیته امداد ، ۳۰۰ طرح اشتغال زایی با اعتبار صد میلیارد اجرا خواهد شد .

وی با اشاره به صنوف آسیب دیده غیر تحت پوشش در زمان ویروس کرونا گفت : صنوف آسیب دیده غیر تحت پوشش از کرونا از طرف کمیته امداد به مبلغ ۳۱ میلیون تومان به تعداد ۷۰ نفر مورد حمایت قرار گرفتند .

وی در خصوص اکرام ایتام نیز افزود : در حوزه اکرام ایتام در ایام کرونا مبلغ۲۵۰ میلیون تومان از طرف حامیان و نیکوکاران در این خصوص مساعدت شده است .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14119
  • ارسال توسط :
  • 1086 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اجرای 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.