افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
30

برگزاری 23 برنامه به مناسبت هفته نمازجمعه در ماکو

  • کد خبر : 14210
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
برگزاری 23 برنامه به مناسبت هفته نمازجمعه در ماکو

امام جمعه ماکو گفت : البته یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اقامه‌ی نماز جمعه به فرمان حضرت امام بصورت گسترده در تمامی شهرهای ایران اسلامی است .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته نماز جمعه گفت :  در آستانه هفته نمازجمعه هستیم و این هفته را به تمامی امت اسلامی ، ملت ایران مخصوصا مردم شهرستان ماکو تبریک و تهنیت عرض می کنیم لذا در خصوص جایگاه نماز جمعه باید به خدمتتان عرض کنم که نماز جمعه ، یک نماز عبادی سیاسی و از نمازهای حکومتی دین مبین اسلام اسلام است که از اهمیت خاصی نیز برخوردار است . رسول مکرم اسلام به هیچ وجه در مکه نماز جمعه را اقامه نفرمودند ؛ چون در مکه حاکمیت در اختیار مسلمانان نبود . وقتی مسلمانان به تبع پیغمبر اکرم به مدینه هجرت نمودند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و پیغمبر اکرم نیز در رأس آن قرار گرفت ، اولین نماز جمعه را در مدینه برگزار کردند .البته یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اقامه‌ی نماز جمعه به فرمان حضرت امام بصورت گسترده در تمامی شهرهای ایران اسلامی است . البته وجود دو خطبه در آن و دعوت امام جمعه نمازگزاران را در خطبه‌ها به تقوای الهی و پرداختن به مسائل سیاسی اسلام و مسلمین ، آن را به یک نماز عبادی و سیاسی تبدیل کرده است .

وی افزود : عمده برنامه هایی که به مناسبت هفته نماز جمعه در نظر گرفته شده است با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا تمامی این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد گردید لذا در راستای ارج نهادن به این هفته جلسات شورای فرهنگ عمومی با موضوع ارائه راهکارهای جذب جوانان به نماز جمعه و جلسه شورای اداری با رعایت پروتکل های بهداشتی با موضوع بزرگداشت هفته نماز جمعه برگزار خواهد گردید .

حجت الاسلام هاشمی از نامگذاری تک تک روزهای هفته نماز جمعه خبر داد و گفت : روزهای این هفته نیز نامگذاری شده است که انشاالله با عنایت خداوند برنامه هایی در این روزها اجرا خواهد شد لذا با اینکه اول مرداد شروع هفته نماز جمعه می باشد برای اینکه شروع این هفته متبرک با نام شهدا باشد دوم مرداد یعنی روز پنجشنبه را اول این هفته قرار دادیم .

وی ضمن برشمردن برنامه های هفته بزرگداشت نماز جمعه گفت : روز پنجشنبه دوم مرداد به نام نماز جمعه و با شهدا نامگذاری گردیده است و در این روز برنامه های عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدای ماکو و بازرگان ، دیدار با خانواده محترم امام جمعه مرحوم و حضور بر سر مزار وی و نثار فاتحه به روح این عالم برگزار خواهد شد ؛ جمعه سوم مرداد به نام نماز جمعه و مردم نامگذاری شده است لذا در این روز در صورت برگزاری نماز جمعه برنامه های استقرار اکیپ پزشکی در مصلی ، تب سنجی ، سرود دانش آموزی در نماز جمعه ، استقرار میز خدمت ادارات ، توزیع بسته های فرهنگی بین نمازگزاران برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به ادامه برنامه های هفته گرامیداشت نماز جمعه گفت : روز شنبه با عنوان نماز جمعه و مدافعین سلامت که با رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی و به صورت محدود برگزار خواهد گردید، شامل برنامه های تجلیل از مدافعین سلامت ، دیدار با پزشکان و تجلیل از خیرین سلامت ، حضور اکیپ سیار شبکه بهداشت و هلال احمر و بسیج و دهیاران در روستاهای تابعه جهت آموزش چهره به چهره فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با شیوع ویروس کرونا میباشد  .

وی نام روز یکشنبه 5 مرداد را روز نماز و رزمایش مواسات عنوان کرده و گفت : روز یکشنبه ۵ مرداد با عنوان نماز جمعه و رزمایش مواسات به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جلسه اعضای رزمایش سلامت و موسسات ، جلسه موسسات خیریه ، تجلیل از زحمتکشان ضدعفونی کننده معابر و اماکن عمومی و تجلیل از بانیان مواسات برگزار خواهد شد .

امام جمعه ماکو در ادامه این برنامه ها گفت : روز دوشنبه ششم مرداد با عنوان نماز جمعه و فرهنگ و جوانان شامل برنامه های مسابقه مجازی آدینه ، جلسه جوانان هنری و ورزشی و اعضای بسیج دانش اموزی و اتحادیه انجمنهای اسلامی و بسیج مساجد با امام جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی ، تجدید از مکبران ، مجریان و قاریان نماز جمعه  و مسابقات قرآن و اذان در فضای مجازی در صورت امکان با همکاری اداره اوقاف تبلیغات و بسیج می باشد .

وی در پایان برشمردن این برنامه ها گفت : سه شنبه ۷ مرداد با عنوان نمازجمعه و ادارات شامل برنامه های دیدار با فرماندار ، فرماندهان سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی و دیدار با ادارات ،حضور در خانه سالمندان و تقدیم هدایا به سالمندان می باشد ؛ روز  چهارشنبه ۸ مرداد اخرین روز بزرگداشت هفته نماز جمعه با عنوان نمازجمعه و اصناف شامل برنامه های دیدار با رئیس اتاق اصناف و و با هماهنگی اتاق اصناف تجلیل از صنوفی می باشد که در نماز جمعه شرکت می کنند .

در پایان برنامه از زحمات اصحاب رسانه در انعکاس اخبار نماز جمعه در فضای مجازی با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14210
  • ارسال توسط :
  • 1535 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری 23 برنامه به مناسبت هفته نمازجمعه در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.