افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024
30

احداث حمل نقل چند وجهی در منطقه ازاد ماکو

  • کد خبر : 14377
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
احداث حمل نقل چند وجهی در منطقه ازاد ماکو

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو گفت : سعی داریم با احداث ایستگاه ریلی در محدوده فرودگاه که شامل راه آهن ، فرودگاه و در کنار آن بزرگراه میشود ، حمل و نقل چند وجهی ایجاد کنیم که این تاثیر زیادی در لجستیک منطقه دارد .

به گزارش مرزداران ؛ محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو  در نشست خبری با رسانه های منطقه آزاد ماکو ضمن تبریک ایام دهه ولادت و روز خبرنگار گفت :  دست به دست هم دهیم تا رکن چهارم مردم سالاری دینی که رسانه می باشد و تا الان فعال بوده ، بیش از این فعال باشد لذا رسانه چشم بینای جامعه بوده و این وظیفه خطیر بر عهده خبرنگاران است که به دور از هرگونه گرایش و دسته‌بندی فعالیت می کنند .

وی افزود:  رسانه ها از افراد فعال در ایام کرونایی بوده که پا به پای افراد دخیل در امر مبارزه با کرونا فعالیت می کنند تا آخرین اخبار را در اختیار مردم قرار دهند و به لطف این تلاش ها آماده کرونا در این منطقه کاهش یافته است

وی با اشاره به مساحت ۴۰۰ هزار هکتاری منطقه آزاد ماکو گفت :۲۶۰ روستا در این جغرافیا قرار دارند لذا این انسان است که توسعه را رقم می زند و باید توجه داشت که ۵۰ هزار دانش آموز در این منطقه وجود دارد که در آینده صاحب شغل ها و مسئولیت های این منطقه خواهند بود

وی با اشاره به وضعیت کلی منطقه آزاد ماکو اظهار کرد : چشم انداز ما تبدیل این منطقه به منطقه پیش رو در کشور است زیرا این منطقه پتانسیل‌های فراوانی دارد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص بخش کشاورزی این منطقه گغت : در منطقه آزاد ماکو ۱۰۰ هزار هکتار به بخش کشاورزی تعلق دارد که از گذشته به صورت سنتی و با درآمد کم کشت می شوند و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا این روش سنتی تبدیل به روش صنعتی در سطحی گسترده و با تکنولوژی روز شود .

وی محور دیگر کسب و کار در این منطقه را شیلات و صنایع غذایی عنوان کرده و گفت : محدودیت های تحریمی شیلات و مواد غذایی کم بوده و می‌توان از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در این زمینه بهره گرفت .

عبدالرحیمی با اشاره به بخش معدن منطقه آزاد ماکو تصریح کرد : منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای انواع معادن است و ایجاد مشاغل در زمینه فراوری سنگ های تزیینی و کسب و کار مدرن می تواند نقش بالایی در توسعه منطقه ایفا کند .

وی در خصوص فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی اظهار کرد : ۱۱۰ واحد تولیدی مواد غذایی و بهداشتی در این منطقه فعالیت می کنند که باید به صورت مدرن به فعالیت ادامه دهند

وی تاکید داشت : در راستای تحقق شعار جهش تولید باید تمام تلاش ها صورت گیرد تا واحدهای و صنایع تولیدی با حداکثر توان فعالیت کنند و در صورت نیاز نیز نسبت به توسعه واحدها و صنایع اقدام شود

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو افزود : ۵۰ الی ۶۰ درصد منابع سازمان به رفع محرومیت و زیر سازی هزینه می‌شود .

عبدالرحیمی با اشاره به بخش گردشگری گفت : بخش گردشگری تفریحی و ورزشی از محورهای دیگر تاثیرگذار در منطقه است .

وی در خصوص ایجاد راه ریلی در منطقه تصریح کرد: سعی داریم با احداث ایستگاه ریلی در محدوده فرودگاه که شامل راه آهن ، فرودگاه و در کنار آن بزرگراه میشود ، حمل و نقل چند وجهی ایجاد کنیم که این تاثیر زیادی در لجستیک منطقه دارد .

وی با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام اظهار کرد : هدف اول ما تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام است تا اتمام پروژه‌های نیمه تمام هیچ طرح جدیدی راه‌اندازی نمی‌شود مگر این که از اولویت ویژه برخوردار باشند لذا اشتباهاتی که وجود دارد این است که برنامه ریزی صحیح صورت نگرفته بود پس باید با برنامه ریزی و مدیریت پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم چرا که مطالبه گری و ایجاد زیرساخت ها از مطالبات به حق مردم بوده و باید آنها را حل کنیم .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود : دانایی ، پاکدستی و تلاش‌های شبانه‌روزی با تدبیر از محورهای اصلی در این سازمان است و باید از این افراد در میزهای تصمیم‌گیری استفاده شود .

وی مردم را سرمایه‌های این کشور خوانده و گفت: باید در مقابل مردم همیشه دست به سینه بود و کنترل هزینه کرد تا رضایت مردم جلب شود چرا که در صورت رضایت مردم ، پاکدستی و تلاش یک مسئول نمایان می گردد .

لازم به ذکر میباشد در پایان این برنامه از اصحاب رسانه منطقه ازاد ماکو  به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14377
  • ارسال توسط :
  • 1075 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای احداث حمل نقل چند وجهی در منطقه ازاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.