افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
30

شهرداری ها و ادارات مختلف از نشریات محلی حمایت نمیکنند

  • کد خبر : 14817
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
شهرداری ها و ادارات مختلف از نشریات محلی حمایت نمیکنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه گفت : ادارات مختلف که آگهی های گوناگونی دارند متاسفانه از راه قانون پیگیری نمی کنند و این حق نشریات است تا آگهی های شهرستان در این نشریات چاپ شود .

به گزارش مرزداران ؛حافظ تیموری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ماکو در گفتگو با خبرنگار مرزداران ضمن برشماری مشکلات و موضلات فعالین حوزه فرهنگ و هنر گفت: تنها شهری که در استان اذربایجان غربی از وجود نعمت مجتمع فرهتکی و هنری بی بهره است شهرستان ماکو می باشد .

وی افزود : نبود این مجتمع در شهرستان باعث به صفر رسیدن سرانه فرهنگ و هنر در شهرستان می باشد در صورت احداث و بهره برداری از این سالن، آن به صورت کاملا رایگان در اختیار انجمن ها قرار خواهد گرفت و زمینه ساز ارتقای فرهنگ و هنر در شهرستان خواهد شد .

وی خاطر نشان ساخت : ماکو دارای ۴ نشریه فعال و ۱۱ نمایندگی مطبوعات میباشد و در زمینه خبرنگاران رسمی نیز در شهرستان ۱۰ نمایندگی خبرگزاری های کشور به صورت رسمی فعالیت دارند.

تیموری با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه گفت : ادارات مختلف که آگهی های گوناگونی دارند متاسفانه از راه قانون پیگیری نمی کنند و این حق نشریات است تا آگهی های شهرستان در این نشریات چاپ شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری ها و ادارات گوناگون آگهی ها را به روزنامه ها و نشریات استانی میدهند ، افزود : با این کار و اقدام ادارات به انتشار آگهی های خود  در سایتها و فضای مجازی زمینه ورشکستگی و عدم چاپ نشریه محلی فراهم میشود .

به گفته تیموری ۳ کتابخانه در ماکو فعالیت دارد که متاسفانه با این حال هنوز سرانه مطالعه در شهرستان نیز پایین است.

وی با اشاره به وضعیت بد مسکن خبرنگاران گفت : امید داریم برای تسهیل در فرایند تامین مسکن خبرنگاران تدابیر اساسی اندیشیده شود چراکه ۷۰ درصد خبرنگاران شهرستان از مسکن شخصی برخوردار نیستند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14817
  • ارسال توسط :
  • 1302 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهرداری ها و ادارات مختلف از نشریات محلی حمایت نمیکنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.