افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
29
مدیرکل گمرک مرزی بازرگان خبرداد:

عدم همکاری ترکیه عامل ایجاد صف چند کیلومتری در مرز بازرگان

  • کد خبر : 14877
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
عدم همکاری ترکیه عامل ایجاد صف چند کیلومتری در مرز بازرگان
مدیرکل گمرک مرزی بازرگان گفت : پذیرش کند و عدم همکاری کشور ترکیه مهمترین عامل به وجود آمدن صف های طولانی در مرز زمینی بازرگان شده است .

به گزارش مرزداران ؛مجتبی بازگیر مدیرکل گمرک مرزی بازرگان در گفت و گو با مرزداران با اشاره به صف چند کیلومتری کامیون‌ها در این مرز گفت: پذیرش کند و عدم همکاری کشور ترکیه مهمترین عامل به وجود آمدن صف های طولانی شده است .

وی با اشاره به گلایه مندی کامیونداران از این ماجرا ، اظهار داشت : در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون در مرز بازرگان منتظر خروج از مرز هستند .

وی افزود : در ماه‌های گذشته به طور متوسط ۳۰۰ دستگاه کامیون خروجی و ۴۰۰ دستگاه ورود به کشور ایران از مرز بازرگان صورت می پذیرفت،اما متاسفانه این میزان در هفته‌های اخیر از سمت ترکیه کاهش یافته و موجب تشکیل صف طولانی شده است.

بازگیر خاطر نشان ساخت : کامیون‌های حامل بار فاسدشدنی در اولویت خروج از مرز قرار دارند و این مشکل ظرف چند روز آینده برطرف خواهد شد.

مدیر کل گمرک بازرگان اذعان داشت : بیشتر کامیونها با تغییر مسیر خود از گمرک پلدشت و نخجوان به بازرگان موجبات ایجاد صف های طولانی شدند، که این به دلیل افزایش عوارض ورود کامیون ها به خاک آذربایجان میباشد .

وی تاکید داشت : بار اکثر کامیون‌های ایرانی معطل در صف، مواد پتروشیمی، میوه و تره بار، هندوانه و غیره است که با پیگیری های صورت گرفته از سوی گمرک ایران و رایزنی های انجام شده با گمرک گوربلاغ ترکیه خواستار تسریع بخشیدن در روند کنترل و افزایش پذیرش این کامیون ها شده ایم.

 

وی با اشاره تمهیدات امنیتی در مرز بازرگان گفت : هیچ گونه مسئله امنیتی و جانی کامیون داران و محموله کامیون‌های آنها را طی مسیر منتهی به گمرک تهدید نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14877
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • 1057 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدم همکاری ترکیه عامل ایجاد صف چند کیلومتری در مرز بازرگان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.