افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24
همزمان با 19 رمضان :

مراسم اولین شب قدر سال ۱۴۰۰در شهرستان ماکو

  • کد خبر : 14916
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۴:۴۵
مراسم اولین شب قدر سال ۱۴۰۰در شهرستان ماکو
روحانی مبارز و امام جماعت مسجد علی بن البطالب و مراسم شب اول احیاء گفت : انتخابات مهمی پیش رو داریم لذا بیدار باشیم و علمدار و پرچم‌دار حقیقت باشیم و از افراد درست و ولایی حمایت کنیم ؛ باید فراموش نشود که به خاطر یک مذاکرات برجام که فایده ای هم برای این کشور نداشت به امام حسن(ع)، پیامبر(ص)، امام علی (ع) و ائمه توهین گردیده است .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم شب نوزدهم رمضان اولین شب احیاء و ضربت خوردن امیرالمومنین علی علیه السلام با حضور ۶۰ نفر از عاشقان آن حضرت در مسجد علی بن ابیطالب ماکو با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب و از روحانیون مبارز در سخنرانی شب اول احیاء گفت : شب نوزدهم شبی است که با هزاران زحمت خود را آماده کرده ایم تا قرآن را از غربت در آورده و دیداری با همدیگر تازه کنیم ؛ حضرت علی علیه السلام نیز می فرماید با رفت و آمد از حال همدیگر مطلع شوید .

وی افزود : در سال‌های گذشته مساجد پر بود و مردم بی حد و حصر در این مراسم شرکت می کردند اما خداوند درِ رحمت خویش را بر مردم بست لذا امروز آمده‌ایم بگوییم که خدایا می دانیم گنهکار هستیم اما خودت فرموده ای از رحمت من غافل نگردید و من همه گناهان را میبخشم .

حجت الاسلام موسوی تصریح داشت : در قرآن آمده است که در قیامت کسی از کسی مطلع نخواهد بود ، الان شرایط شبیه همان زمان است لذا الان کسی نمی تواند فرزند یا پدر خود را در آغوش گرفته و از دست او ببوسد ؛ این یک بلای بزرگی است که به آن دچار شده ایم .

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب با اشاره به روایتی از پیامبر تصریح داشت : پیامبر می فرمایند: ۵ عنایت در ماه مبارک رمضان خداوند به من عنایت و عطا کرده است که به پیامبران قبل از من این عنایات را ننموده است ، اول : اینکه در شب اول قدر خداوند به بندگان خود نظر می کند البته برای افرادی که در مسیر بندگی باشند و کسی که خداوند به وی نظر کرد ، وی را عذاب نخواهند کرد ؛ دوم : در زمان عصر نزدیک به اذان مغرب ، بوی دهان روزه دار در پیش خداوند بهتر از بوی مشک عنبر میباشد چرا که به اذن خداوند دهان خود را بسته است .

وی با اشاره به وضعیت فعلی به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا گفت : حضرت علی می فرمایند: زنا که در جامعه زیاد شود جنازه و مرده هم زیاد می شود .

وی در ادامه بیانات خود با اشاره به وضعیت سیاسی موجود در کشور گفت : در روایات آمده است که در زمان نزدیک به ظهور ، در بین یاران مهدوی جاسوس وجود ندارد اما امروز متاسفانه دولت ماه سراسر جاسوس می باشد لذا انسان بی دین و از خدا بی خبر که در خانه های هزار متری در سعدآباد و نیاوران زندگی می کند چه می داند معنی ایستادن درصفحه مرغ چیست؟ یا نمیفهمد که عدم توانایی خرید پوشاک توسط پدران برای نوزادان خود یعنی چه ؟!

حجت الاسلام موسوی با اشاره به داستانی اذعان داشت : در خصوص اینکه در جنگ نهروان دشمنان شکم مادر باردار شیعه  را پاره کرده و جنین او را بر سر نیزه می زدند و برروی امام خود شمشیر می کشیدند اما وقتی کسی از خرمای زمین افتاده باغی میخورد میگفتند : این عمل دزدی بوده و خرمای مال غیر است ، لذا باید ما بیدار بوده و شمشیر از رو برای امام مسلمین نبندیم چراکه انتخابات مهمی پیش رو داریم پس باید با بصیرت انتخاب کنیم .

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب با تاکید بر این که الان وقت ارتباطات می باشد گفت : متاسفانه ما در فضای مجازی دریافت کننده هستیم و افرادی چون فائزه هاشمی ، احمدی نژاد و غیره که با ولایت فقیه مشکل دارند یا هر سگ و گرگ دیگر اظهار نظر می کنند و در مقابل رهبری می ایستند تا آنجا که جناب آقای ظریف در صحبت های خود سردار سلیمانی را خراب کننده مذاکرات می خواند لذا ما باید هوشیار و آماده باشیم تا دوباره اشتباه نکنیم و علم مملکت اسلامی را بر دست صاحب اصلی آن یعنی آقا امام زمان (عج) بسپاریم .

وی در پایان تاکید داشت : یکبار امت اسلامی از یک سوراخ گزیده شده لذا بیدار باشیم و علمدار و پرچم‌دار حقیقت باشیم و از افراد درست و ولایی حمایت کنیم ؛ باید فراموش نشود که به خاطر یک مذاکرات برجام که فایده ای هم برای این کشور نداشت به امام حسن(ع)، پیامبر(ص)، امام علی (ع) و ائمه توهین گردیده است .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14916
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1342 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم اولین شب قدر سال ۱۴۰۰در شهرستان ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.