افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25
همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع):

دومین شب قدر سال ۱۴۰۰ در میان دیده های گریان عاشقان امام علی(ع) برگزار گردید

  • کد خبر : 14925
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
دومین شب قدر سال ۱۴۰۰ در میان دیده های گریان عاشقان امام علی(ع) برگزار گردید
روحانی مبارز و امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب با اشاره به فضیلت شب قدر گفت : امشب پدر امت از دنیا رفته و شهید شده است امروز روز یتیمی امت است و در این شب خداوند اسباب استجابت دعا را فراهم کرده است تا بندگان برگشته از نیمه راه را مورد عفو و رحمت خود قرار دهد لذا شب قدر (شب تقدیر) می باشد .

به گزارش مرزداران ؛ دومین شب قدر سال ۱۴۰۰ مصادف با شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام درمیان دیده های تر عاشقان آن حضرت در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار گردید.

در این مراسم سید احمد موسوی روحانی مبارز و امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب با اشاره به فضیلت شب قدر گفت : امشب پدر امت از دنیا رفته و شهید شده است امروز روز یتیمی امت است و در این شب خداوند اسباب استجابت دعا را فراهم کرده است تا بندگان برگشته از نیمه راه را مورد عفو و رحمت خود قرار دهد لذا شب قدر (شب تقدیر) می باشد .

وی در تفسیر آیه شریفه از سوره قدر گفت: شب های قدر افضل از هزار ماه می باشد .

حجت الاسلام موسوی در پاسخ به این سوال که چرا به این شبها شبهاب قدر گفته میشود با اشاره به تفسیر علامه طباطبایی در خصوص مفهوم قدر گفت :علامه طباطبایی کلمه قدر را بر ۳ معنا ترجمه کردند : اول قدر به معنای اندازه چه روزی انسان ها در این شب به میزان ، با توجه به اعمال و کردار آنها مشخص می شود ، دوم قدر به معنای قدر و منزلت است که در این شب کاملترین نسخه کتاب خداوند و کاملترین نسخه شفابخش نازل شده است و سوم قدر به معنای زیادی است که اینجا منظور ملائکه ، روح و ارواح مومنین می باشد .

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب با اشاره به وصایای امیرالمومنین در نهج البلاغه گفت : در این شب قران و توجه به مظلوم را امیرالمومنین سفارش کرده اند و اینکه در کمین ظالم باشیم لذا اگر به وصایای امیرالمومنین خوب عمل کنیم اولاد خوبی هستیم چراکه پدر و مادر و خود ما اولاد امیرالمومنین هستیم .

وی در ادامه بیانات خود وی با اشاره به وضعیت سیاسی جامعه گفت : لیبرالهای غربگرای از خدا بی خبر ، جاسوسان آمریکا که جایگاه های این کشور را تصاحب کرده اند و بسیاری از مسئولین ، حامی و سران فتنه ۸۸ میباشند که در کمین هستند و آماده می شوند که در عرصه انتخابات وارد شوند .

حجت الاسلام موسوی افزود : شبکه اینترنشنال با هزینه عربستان سعودی و صهیونیست در تلاش بودند سردار سلیمانی آن سردار دلها را زیر سوال ببرند اما البته که سردار زیر سوال نمی رود چرا که حاج قاسم مجسمه حقیقت است .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14925
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1005 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دومین شب قدر سال ۱۴۰۰ در میان دیده های گریان عاشقان امام علی(ع) برگزار گردید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.