افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
32
به صورت همزمان در ماکو برگزار شد

افتتاح طرح ابرسانی به ۲۱ روستا در ماکو

  • کد خبر : 15076
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۷
افتتاح طرح ابرسانی به ۲۱ روستا در ماکو
با بهره‌برداری از طرح آب‌‎رسانی به ۲۱ روستای بخش مرکزی ماکو، 1529 خانوار روستایی از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش مرزداران ؛این طرح به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و با هدف رفع محرومیت از چهره روستاها ؛ و ارتقا کیفیت آب شرب، با مساعدت ۶۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ماکو از محل اعتبارات عمرانی ، ۲۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهداء جهت عملیات اجرایی پروژه حفاری ، ریگلاژ ، لوله گذاری ، سرند و بک فیلد کانال حفاری شده و ۱۰ میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب این استان جهت جوشکاری و جاگذاری حوزچه و شیر الات پروژه در عرض یک سال اجرا و به بهره برداری رسید .

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در این خصوص گفت: در امر محرومیت زدایی و بر طرف کردن مشکلات اقتصادی در عرصه های محرومیت زدایی گامهای موثری و مفیدی را برداشته است که توافق نامه را با کمیته امداد در استان با انعقاد قرار داد سه هزار واحد مسکونی را در استان کلید زدیم.

سردار حبیب شهسواری ادامه داد: در حوزه‌های راه‌سازی و پروژه‌های محرومیت زدایی کارهای خوب و ارزشمندی اتفاق افتاده که یکی از این کارهای که با مشارکت منطقه آزاد و سازمان آب و فاضلاب سال گذشته کلید خورد همین بحث بر طرف مشکل آب ۲۱ روستا به طول ۲۳ کیلومتر بود .

محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این رابطه گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو علاوه بر وظیفه اصلی و ماموریت خود برای کمک به توسعه اقتصاد ملی کار عمران و آبادانی منطقه و محرومیت زدایی از روستاها و شهرهای این منطقه را در دستور کار خودش قرار داده و یکی از پروژه ها بحثهای آب رسانی و امور زیر بنایی است .

میزان لوله گذاری در این طرح ۲۳ کیلومتر با دبی۲۵ لیتر بر ثانیه می باشد .

با افتتاح این طرح که در  ۱۷ فروردین ۹۹ آغاز و در ۱ خرداد ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است ۱۵۲۹ خانوار روستاهای “بلجک” ، “اورنللر”، “قره تپه”، “میرزادولماز”، “هاسون بزرگ”، “محمودآغلی”، “هاسون کوچک”، “ترکمه”، “علی آباد”، “علی قندو”، “کهریزبالا”، “کهریزپایین”، “دانالوی بزرگ”، “دانالوی کوچک”، “محمدآباد”، “شاطر”، “حسوشیره”، “تخته دوزی”، “میلان”، “سنگر” و “سعیدآباد” به استعداد ۵۵۰۲ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند .

***آئین افتتاح پروژه تامین آب شرب روستای حصار

افتتاح پروژه تامین آب شرب روستای حصار با حضور فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، مدیرکل آب و فاضلاب استان ، مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو و جمعی از مدیران منطقه آزاد و مدیران استان در روستای حصار برگزار شد .

این طرح توسط قرارگاه پیشرفت و ابادانی سپاه شهداء استان اذربایجان غربی و با مشارکت اداره اب و فاضلاب استان اذربایجان غربی اجرا شده است .

اعتبار تخصیص داده شده به این طرح ۷۵ میلیون تومان  از محل محرومیت زدایی قرار گاه پیشرفت و ابادانی سپاه شهدا و ۵۰ میلیون تومان از طرف اداره اب و فاضلاب ماکو و ۲۰ میلیون تومان  مشارکت مردمی میباشد .

در این طرح مقدار دبی آب ۲ لیتر در ثانیه و مقدار لوله گاری ۱۱۰۰ متر از محل چاه تا منبع اب می باشد  .

با افتتاح این طرح ۸۹ خانوار به استعداد ۴۱۰ نفر جمعیت به طور مستقیم از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15076
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1559 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح طرح ابرسانی به ۲۱ روستا در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.