افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
30

کلنگ زنی ۵ پروژه سرمایه گذاری در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 15294
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کلنگ زنی ۵ پروژه سرمایه گذاری در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو
4 پروژه سرمایه گذاری احداث و تجهیز کارخانه تولید اسفنج بسپار فوم هشتی، کارخانه تولید سوخت زیستی یا بیودیزل ، کارخانه صنعت فرسازان و تولید لوازم خانگی و کارخانه تولید البسه برسام با حضور مسئولین شهرستانی در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد .

به گزارش مرزداران ؛ عملیات اجرایی چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنایع سبک و یک واحد نیز در شهرک سنگین منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم منطقه آزاد و چالدران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان منطقه ای آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات چهار پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو اظهار داشت:‌ سرمایه گذاری های امروز در زمینه تولید بیودیزل (سوخت زیستی)، انواع فوم و اسفنج صنعتی برای صنایع مبل سازی، تولید کربنات کلسیم، لوازم خانگی و پوشاک است که ۱۰۰ درصد توسط بخش خصوصی در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو عملیات احداث آنها شروع می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده را سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۵۴۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه شرکت بسپار فوم هشتی اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال و برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه تولید بیودیزیل، با پایه دانش بنیان به عنوان تولید کننده سوخت از روغن های سوخته نیز ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، افزود: با بهره برداری از این پروژه برای ۲۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آغاز عملیات اجرایی پروژه شرکت صنعت فرسازان ماکو نیز خبر داد و گفت: این پروژه در ادامه گسترش واحد تولیدی فرسازان که زمانی وارد کننده فر بودند و امروز به تولیدکننده داخلی تبدیل شده اند، انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۶۶۰ میلیارد ریال برای این پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است، بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی انجام می گیرد.

عبدالرحیمی با اشاره به توسعه شرکت پوشاک گستربرسام نیز گفت:‌ عملیات اجرایی فاز توسعه ای این شرکت نیز با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی در شهرک صنعتی صنایع سبک و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر امروز آغاز شد.

وی به سرمایه گذاری خارجی ۴ میلیون دلاری شرکت آریاورنا در زمینه تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نیز اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی این واحد تولیدی در شهرک صنایع سنگین و با اشتغالزایی ۹۷ نفر امروز آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی صنایع سبک در سال ۹۸ تعداد ۱۲ واحد تولیدی در حال احداث و یا فعالیت بودند که این میزان امروز به ۶۳ واحد ارتقا پیدا کرده است.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15294
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1460 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کلنگ زنی ۵ پروژه سرمایه گذاری در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.