افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
31
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو :

امروز تاثیر رسانه از سلاح ، موشک و حتی بمب اتم بالاتر است

  • کد خبر : 15530
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
امروز  تاثیر رسانه از سلاح ، موشک و حتی بمب اتم بالاتر است
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو گفت : امروز به جای اینکه رسانه در اختیار فرهنگ ،در اختیار دین و در اختیار انسان باشد ، دین و فرهنگ و انسان در اختیار رسانه است و رسانه ها در دست کسانی افتاده است که ارزشی برای دین قائل نیستند .

به گزارش مرزداران ؛ سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو در مراسم نشست صمیمی و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان ماکو به مناسبت روز خبرنگار ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و تبریک روز خبرنگار گفت: امروز مهمترین ابزار جنگ بین قدرت های بزرگ دنیا رسانه است و بزرگترین قدرت های دنیا با فضای رسانه سر و کار دارند.

وی با اشاره به تاثیر قدرت رسانه ها گفت :امروزه تاثیر رسانه ها و هنر و تاثیر شبکه اینترنتی از سلاح موشک و حتی بمب اتم بالاتر است و تاثیر رسانه را می‌توان در تغییر سبک زندگی در تغییر آداب و رسوم بهتر دید و درک کرد .

فرمانده سپاه ماکو با بیان اینکه امروز دشمن می خواهد امپراتوری رسانه را در دست بگیرد ،خاطرنشان ساخت : اگر رسانه ها در دست استعمارگران و زورگویان و در دست استبداد جهان باشد بشر زیان می بیند اما امروز به جای اینکه رسانه در اختیار فرهنگ ،در اختیار دین و در اختیار انسان باشد ، دین و فرهنگ و انسان در اختیار رسانه است و رسانه ها در دست کسانی افتاده است که ارزشی برای دین قائل نیستند .

وی تاکید داشت: در خبر رسانی باید۳ اصل مورد توجه قرارگیرد اصل صحت، دقت و سرعت و کسی که در عرصه خبر فعالیت دارد باید سعی کنند که اخبار به صورت ناقص در اختیار مردم قرار نگیرد در غیر این صورت تأثیر سوء خواهد داشت.

سرهنگ غفاری با اشاره به ضرورت مطالبه گری و فواید نقد منصفانه گفت: ما باید از مسئولین محلی مطالبه گری داشته باشیم البته مطالبه‌گری باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و نقد دلسوزانه ، منصفانه و تاثیر گذار باشد چرا که نقد منصفانه موجب رشد و پیشرفت است لذا تمام مسئولین نیاز به نقد دارند اما از دایره انصاف نباید کنار برویم و اصل بی طرفی را رعایت کنیم .

وی با بیان اینکه ما باید آداب و فرهنگ اصیل ایرانی را شناخته و نشر دهیم گفت: در این ایام می ‌توانیم در رسانه‌ها نهضت عاشورا و فلسفه قیام امام حسین را دوباره بازخوانی کنیم الان در فضای ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام دلها آماده برای دریافت حقایق نهضت حسینی و فلسفه قیام امام حسین است لذا ما باید به معنی واقعی کلمه روشنگری کنیم.

وی با اشاره به فواید رسانه ها گفت: امروز امنیت ما به صورت بومی سازی و پایدار می باشد چون قدرت ما مردمی است اما کشورهای بزرگ دنیا با آن همه تسلیحات و رسانه ها هنوز به امنیت پایدار نرسیده‌اند و ما این امنیت را مدیون خون پاک شهدا ،ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنها و نیروهای مسلح هستیم لذا باید در این امنیت فرهنگ اصیل ایران اسلامی و ارزشهای دینی را بسط و گسترش دهیم اما دشمن تلاش می‌کند تا غیرت جوانان و عفت بانوان را از بین ببرد امروز باید دژ مستحکمی در مقابل این تهاجم ها تشکیل شود و آن هم همان رسانه است .

وی افزود: هرچقدر انعکاس خبر به صورت صحیح انجام شود مردم دلگرمی شوند چون سوء تدبیر در دولت‌های قبلی وجود داشت و مردم دلسرد شده اند لذا باید امیدآفرینی و امیدبخشی را در فضای رسانه‌ای نسبت به آینده انقلاب تزریق کنیم الان کشور ایران از نعمت بزرگی به نام ولایت برخوردار است که در مقابل ظلم ها ایستاده است اگر سه قوه در راستای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند قطعاً جهش رشد و پیشرفت خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15530
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 999 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امروز تاثیر رسانه از سلاح ، موشک و حتی بمب اتم بالاتر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.