افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
27
امام جمعه ماکو :

سفیر روسیه باید صراحتا از ملت ایران عذر خواهی کند

  • کد خبر : 15555
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
سفیر روسیه باید صراحتا از ملت ایران عذر خواهی کند
امام جمعه ماکو عکس سفیر انگلیس در کنار سفیر روسیه را که خواسته یا ناخواسته روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری میکند را رفتار ناشایست و غیر دیپلماتیک عنوان کرده و گفت: دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید برای برخورد در مقابل این گستاخی تدبیر متناسب اتخاذ نماید .

به گزارش  مرزداران ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: از منظر امام حسین ، رفع نیاز مردم از نعمتهای الهی است .

وی تصریح داشت : از جمله‌ی مهم‌ترین آموزه‌هایی که در فرهنگ قرآن وعترت (ص)، مخصوصا حضرت امام حسین (ص) بسیار بر آن تأکید شده ، خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به  روایات گفت : از منظر حضرت ابا عبد الله الحسین (ص) نیازهای مردم به انسان مؤمن، از جمله نعمتهای الهی است . بطوری که آن حضرت می‌فرمایند :بدانید نیازمندی‌های مردم که (به شما مراجعه می‌کنند) از نعمت‌های الهی است ؛ پس از این نعمتها خسته نشوید که این وظیفه خدمت‌رسانی و کمک به مردم ، به دیگران محول خواهد شد .

وی در خصوص پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری  گفت : از جمله‌ی مهم‌ترین محورهای سخنان مقام معظم رهبری در هفته‌ی گذشته ، ادامه‌ی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه مخصوصا با محوریت مساجد است .

وی افزود :البته تمامی نیازهای نیازمندان ، در بخش معیشت نیست ، گاها بعضی از عزیزان در بخش مسکن نیازمند هستند ؛ لذا آن خیرینی که می‌خواهند در این بخش کنند ، می‌توانند از طریق حساب ۱۰۰ امام اقدام نمایند .

وی در مورد مطالبات مردمی در خصوص مسکن ملی گفت : در بخش مسکن با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو یک زمینی را برای ساخت مسکن محرومین توسط کمیته‌ی امداد و بنیاد مسکن ، اختصاص داده ، از این جهت لازم است تقدیر تشکر نمائیم ؛ اما با توجه به اینکه ، کسانی در مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند که بخاطر وضعیت اقتصادی ، توان احداث مسکن را ندارند . لذا منطقه‌ی آزاد می‌تواند ، با پائین آوردن قیمت زمین ، و یا طولانی کردن بازپرداخت قیمت زمین ، در رفع نیازهای مسکن مردم منطقه ، به این عزیزان کمک نماید .

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات برادران ایمانی ما در خوزستان ، مشکل آب است ، گفت :  مسئولین امر باید این موضوع را به موقع مدیریت می‌کردند تا مشکل آب در خوزستان به این حد نرسد . هلال احمر شهرستان جهت کمک به رفع مشکل آب مردم خوزستان اقدام کرده ، امیدوارم در ماه محرم الحرام ، به مولای خود حضرت ابا‌عبدالله الحسین و امام سجاد (ص) تأسی نموده ، و به برادران ایمانی خود در خوزستان کمک نمائیم .

حجت الاسلام هاشمی در خطبه دوم با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام ، گفت : حضرت ابا عبد الله الحسین (ص) در نامه‌ای که به محمد بن حنفیه می‌نویسند که به وصیت‌نامه آن حضرت نیز معروف شده ، علت قیام خود را در یک جمله بیان می‌کند . آن حضرت می‌فرمایند :
و همانا من برای اصلاح امت جدم قیام کردم ، تا بدین وسیله امر به معروف و نهی از منکر نمایم.» به همین خاطر است که دهه‌ی اول ماه محرم الحرام به نام دهه‌ی احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذار شده است .‏

از دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت ، امر به معروف و نهی از منکر نسبت به سایر احکام الهی از جایگاه برتری برخودار است ، چون در واقع پشتوانه اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی ، عمل کردن مؤمنین به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به روایتی از امیر المومنین در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت : امیر مؤمنان علی بن ابی طالب می‌فرماید : «همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر به مانند قطره‏ای است در دریای عمیق .»

وی اذعان داشت :در سابق وقتی مریضی را جلوی یک هیئت عزاداری می‌آوردند و آنها دعا می‌کردند ، دعایشان قبول می‌شد ، چون هم خود به احکام الهی عمل می‌کردند و از گناه و معصیت خودشان را حفظ می‌کردند ، و هم اگر کسی به صورت علنی معصیت می‌کرد ، او را امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند . اما الان هر چه دعا می‌کنیم قبول نمی‌شود ، چون فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین مسلمانان غریب مانده است . لذا از جمله وظائف روحانی ، هیئت امناء و رئیس هیئت عزاداری این است که اگر ببیند ، یکی از اعضاء هیئت به صورت علنی گناه می‌کند و یا لباس نا مناسب بر تن دارد ، یا نه یک زن بدون رعایت حجاب خود به هیئت عزاداری تماشا می‌کند و موجب ارتکاب به گناه اعضای هیئت می‌شود ، باید او را امر به حجاب و عفاف و نهی از بی حجابی و بی عفتی و بی بندباری کنند . در این صورت است که اگر دعا هم کنند ، دعایشان به اجابت خواهد رسید .

وی با اشاره به اقدامات اخیر سفیر انگلیس خاطر نشان ساخت : متأسفانه اخیرا سفیر جدید انگلیس ، یک عکسی در کنار سفیر روسیه منتشر کرد . خواسته یا ناخواسته با منتشر کردن این عکس ، روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران یادآوری کرد . در این خطبه لازم می‌بینم چند نکته را در خصوص این اقدام ناشایست و غیر دیپلماتیک به خدمتتان عرض کنم . اولا؛ سفیر خبیث انگلیس که سابقه امنیتی نیز در این کشور دارد ، در ابتدای مأموریش باید به شدت تنبیه شود ، تا بعد از این مراقب رفتار خود باشد . ثانیا؛ رفتار سفیر روسیه نیز ، رفتار دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو ، این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند . لذا باید صراحتا از ملت ایران عذرخواهی کند . ثالثا دولت روسیه باید سفیر خود را توجیه کند ، تا مراقب باشد بعد از این در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیافتد . رابعا ؛ دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید برای برخورد در مقابل این گستاخی تدبیر متناسب اتخاذ نماید .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15555
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1229 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سفیر روسیه باید صراحتا از ملت ایران عذر خواهی کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.