افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
31
همزمان با آخرین روز از هفته دولت :

افتتاح و بهره برداری از دو پروژه عمرانی و خدماتی در ماکو

  • کد خبر : 15764
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
افتتاح و بهره برداری از دو پروژه عمرانی و خدماتی در ماکو
همزمان با آخرین روز از هفته دولت پروژه عمرانی مسکن 4 واحدی ایتام تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ماکو و پروژه خدماتی طرح هادی روستای دیبک بخش مرکزی ماکو افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گزارش مرزداران ؛ همزمان با اخرین روز هفته دولت دو پروژه عمرانی و خدماتی با حضور مسئولین در شهرستان ماکو افتتاح و به بهره برداری رسید .

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماکو در آیین افتتاح و بهره برداری از مسکن ۴ واحدی ایتام تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ماکو گفت : احداث مسکن و تعمیرات مسکن از طرف کمیته امداد حضرت امام تماما به صورت بلاعوض می باشد که این پروژه درزمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع احداث گردیده که از طریق کمیته امداد به این چهار خانواده هبه شده است .

محمد محمد نژاد افزود : این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد ریال احداث شده است که محل تامین اعتبارات آن ۹۰۰میلیون ریال توسط منطقه آزاد به صورت بلاعوض ، ۵۰۰میلیون ریال از توسط خیرین استان البرز ، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط موسسه خیریه بوتراب شهرستان خوی و نهایتا ۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از طریق کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماکو میاشد .

محمد نژاد ادامه داد : این پروژه برای خانواده ایتام در دو طبقه و به صورت ۴ واحدی در روستای کشمش تپه احداث شده است که هر واحد ۶۰ متر مربع می باشد .

وی با اشاره به اینکه با کمک های سازمان منطقه آزاد شاهد تحول در حوزه مسکن منطقه آزاد ماکو هستیم ، گفت : تعداد ۸۸ واحد روستایی و ایتام تحت پوشش کمیته امداد احداث و ۶۱۷ واحد تعمیرات جزئی ، کلی و لوله کشی منازل جمعا با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال که از این مبلغ ۱۶ میلیارد ریال مساعدت بلاعوض سازمان منطقه آزاد و مابقی کمک بلاعوض کمیته امداد و خیرین بزرگوار انجام شده است البته شایان ذکر میباشد که احداث این ۸۸ واحد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو انجام گردیده و کل احداث حوزه های باقی مانده نیز از طریق سپاه انجام میشود .

روستای کشمش تپه از توابع غربی شهرستان ماکو میباشد

دومین طرح که با حضور نماینده شهرستان افتتاح و به بهره برداری  رسید ، طرح هادی روستای دیبک بخش مرکزی ماکو بود ، رئیسی بنیاد مسکن در این برنامه گفت : این طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در دو فاز از سال ۹۶ اجرایی شده است که شاهد افتتاح یک فاز از آن هستیم .

میر حیدر طالب زاده افزود : در این پروژه ۱۶۰ متر جوی آب سر پوشیده کار شده است که فاضلاب های خانگی به این جوی آب سرپوشیده متصل میباشد که برای رفع مشکلات گرفتگی این جوی  ها دریچه هایی در مسیر طراحی شده است .

وی ادامه داد : ۱۰۱۷متر مربع سنگ فرش ، ۳۲ مترمربع دیوار ، آب راه وسط ۳۴۹ متر مربع و ۱۷ متر مربع زیر سازی در این پروژه کارشده است .

روستای دیبک از توابع جنوبی شهرستان ماکو می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15764
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1238 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح و بهره برداری از دو پروژه عمرانی و خدماتی در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.