افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
26
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد :

آغاز طرح به‌نژادی گوسفند نژاد ماکویی در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 15892
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
آغاز طرح به‌نژادی گوسفند نژاد ماکویی در منطقه آزاد ماکو
دیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: اجرای طرح به نژادی گوسفند نژاد ماکویی دراین منطقه، درشهرستان پلدشت با هدف ارتقای شاخص‌های تولیدی دام و توانمندی قشر بزرگ دامدار آغاز شده است.

به گزارش مرزداران ؛ بهرام زینال زاده در گفت و گو با خبرنگار مرزداران در خصوص تامین پروتئین حیوانی گفت : با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم دام کوچک کشور و قرار گرفتن منطقه آزاد ماکو در این استان و وجود ظرفیت بالقوه بالایی درتوسعه تامین پروتئین حیوانی است.

وی از آغاز طرح پنج ساله برای به نژادی دام ماکویی خبر داده و افزود: در این راستا شرکت کرانه نیلگون افق در جهت الگو سازی برای افزایش سود آوری بخش کشاورزی و توسعه آن با نقش آفرینی جامعه محلی، طرح پنج ساله برای به نژادی دام ماکویی با الحاق ژن دو قلو زایی به دام بومی را در دامپروری خود در شهرستان پلدشت از شهرستان‌های منطقه آزاد ماکو آغاز نموده است.

وی با بیان اینکه شرکت کرانه نیلگون افق به عنوان یکی از فعالین بخش کشاورزی در حوزه های زراعت، باغداری و دام پروری در منطقه آزاد ماکو می باشد، ادامه داد: مطالعات این طرح با مشارکت اساتید دانشگاه زنجان و با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صورت گرفته است.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو اذعان داشت: اجرای این طرح در منطقه آزاد ماکو می تواند به بهبود قابلیت‌های نژاد دام بومی منطقه گام مهمی برای ارتقای شاخص های تولیدی دام و توانمندی قشر بزرگ دامداران در منطقه شمال غرب برداشته شود.

زینال زاده اضافه کرد: پس از تایید ظرفیت موجود درگوسفند نژاد ماکویی، برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح مذکور با همکاری شرکت های دانش بنیان و اجرا توسط کارکنان بومی و متخصص شرکت اجرا خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15892
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 933 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز طرح به‌نژادی گوسفند نژاد ماکویی در منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.