افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 23 April , 2024
29
امام جمعه ماکو :

هیچ‌کس نمی‌تواند از ایران بخواهد تا فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای خود را در چارچوب توافق هسته ای، متوقف نماید

  • کد خبر : 15906
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
هیچ‌کس نمی‌تواند از ایران بخواهد تا فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای خود را در چارچوب توافق هسته ای، متوقف نماید
امام جمعه ماکو گفت :آمریکا و غرب به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای در حوزه‌ی رفع تحریم عمل نکردند و از طرف دیگر ، سیاست اعمال تحریمهای غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا نیز ادامه دارد ، هیچ‌کس نمی‌تواند از ایران بخواهد تا فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای خود را در چارچوب این توافق ، متوقف نماید .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خصوص طلاق گفت : با توجه به اینکه طلاق ، از جمله معضلات اجتماعی است . و این پدیده‌ی شوم نیز ، آثار سوء زیادی را در فرد ، خانواده‌ها و جامعه بوجود آورده است ، لذا بررسی علل و راهکارهای پیشگیری آن در آموزه‌های دینی از جمله ضروریات است .

وی افزود : دین مبین اسلام نیز ، پیروان خود را به این امر سفارش می‌کند که پیمان ازدواج باید همیشه محکم و استواربماند . نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید : ‹‹ تَزَوَّجُوا وَ لاَ تُطَلِّقُوا فَإنَّ اللهَ لاَ یُحِبُّ الذَّوَّاقِینَ وَ الذَّوَّاقَات‏ ›› ؛ «ازدواج کنید و طلاق ندهید ؛ زیرا خداوند ، مردانی را که مکرر زن می‌گیرند و زنانی را که مکرر شوهر می‌کنند ، دوست ندارد .

وی با بیان اینکه طلاق به عنوان آخرین راه برای خلاصی از زندگی ناگوار مشترک معرفی شده است ، گفت :  در دین مبین اسلام طلاق ، از مبغوض‌ترین مباحات و منفورترین حلال‌ها به شمار می‌رود که عرش الهی را به لرزه درمی‌آورد .

وی با اشاره به سخنان شهید مرتضی مطهری در خصوص طلاق تصریح داشت :  در پاسخ این پرسش ؛ با وجود اینکه طلاق مبغوض‌ترین مباحات و منفورترین حلال‌هاست ، پس چرا دین مبین اسلام ، آن را به یک باره تحریم نکرده است ، می‌نویسد : زوجیت ، یک عُلقه طبیعی است ، نه قراردادی ، و از نظر غریزی برای آن قوانین خاصی وضع شده است . این عقد با سایر عقود اجتماعی ، به مانند بیع و رهن که در بعضی موارد غیرقابل فسخ هستند ، متفاوت است . بدین خاطر که آنها صرفا یک سلسله قراردادهایی هستند که طبیعت در آنها دخالتی ندارد ؛ برخلاف پیمان زناشویی که بر اساس یک خواهش درونی از طرفین و به اصطلاح ، با یک مکانیسم خاص باید تنظیم شود.

بنابراین ، طلاق که به گفته‌ی برتراند راسل نوعی دریچه‌ی اطمینان است ، در حقیقت ، آخرین راه حلی است که زن و شوهر می‌توانند در اثر آن ، از زندگی زناشویی نابسامان خود رهایی یابند، که اگر پیش از آنکه زمان ضرورت آن برسد اقدام شود ، هیچ‌گونه مشکلی را حل نخواهد کرد.

حجت الاسلام  هاشمی با بیان اینکه بدبینی بیماری مهلک برای پیکر خانواده می باشد ، گفت : طلاق عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها ، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر است ؛ چون زن و مرد ، در اثر ازدواج و ایجاد محرمیت و عشق ، عهد و پیمان زناشویی و دوستی می‌بندند ، لذا برای اینکه بتوانند این روابط را تا آخر عمرشان حفظ کنند ، باید نسبت به یکدیگر از گمان‌های بد بپرهیزند .

وی با اشاره به برکات دفاع مقدس در بیان حضرت امام گفت : خاطره‌ی شهدا را نیز گرامی داشته و از خداوند تبارک و تعال به ارواح پاکشان علو درجات آرزو می‌کنیم .حضرت امام (رض) می‌فرماید : این جنگ برکاتی داشته ، و در برخی بیاناتشان به یکی از برکات جنگ اشاره کرده و می‌فرمایند : ما در جنگ ، دوست و دشمن خود را شناختیم .

حجت الاسلام هاشمی  افزود : قرآن کریم می‌فرماید : ﴿ یَا أیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری أوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أوْلِیاءُ بَعْضٍ ، وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإنَّهُ مِنْهُمْ ﴾ ؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏اید ! یهود و نصاری را ولّی (و دوست و تکیه‏ گاه خود ،) انتخاب نکنید ! آنها اولیای یکدیگرند ؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند ، از آنها هستند .»

امام جمعه ماکو در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری در بحث برجام در خطاب به دولت دوازدهم می‌فرماید : «در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آنها کمک نمی‌کنند ، و هر جا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند .»امروز ما عملا این را در رفتار دوگانه‌ی مدیر کل آژانس مشاهده می‌کنیم . در ایران اعلام می‌کند : من در ایران فضا را برای مذاکرات مثبت ارزیابی می‌کنم . یک روز بعد از آنکه از ایران برمی‌گردند ، در جلسه فصلی شورای حکام در وین اعلام می‌نماید: بخاطر اینکه به تأسیسات هسته‌ای ایران دسترسی نداریم، ابراز نگرانی می‌کنم. اولا آژانس باید بداند که اگر بخواهد در جلسات آینده‌ی شورای حکام آژانس انرژی اتمی ، هرگونه قطعنامه‌ای ، بر علیه ایران صادر نماید ؛ یا اگر تلاش کند مسأله هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجا دهد ، در این صورت به طور کلی روند مذاکرات مختل شده ، و با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد .

ثانیا با توجه به اینکه آمریکا و غرب به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای در حوزه‌ی رفع تحریم عمل نکردند و از طرف دیگر ، سیاست اعمال تحریمهای غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا نیز ادامه دارد ، هیچ‌کس نمی‌تواند از ایران بخواهد تا فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای خود را در چارچوب این توافق ، متوقف نماید .

ثالثا دولت سیزدهم ، تمایلی ندارد به هر قیمتی در برجام باقی بماند ، بلکه این دولت ، به دنبال این است تا تحریم‌ها را خنثی نماید . برای اینکه به این هدف برسد ، در سیاست خارجی خود به دنبال این است که به شرق گرایش پیدا کند . و از همه مهم‌تر ، بهترین راهکار برای خنثی سازی تحریم‌ها ، نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است . همان نکته‌ای که حضرت امام آن را به عنوان یکی از برکات جنگ می‌داند و می‌فرماید : ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم .

وی با اشاره به گامهای دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی ،  گفت : اولا ؛ ازجمله‌ی مهم‌ترین اولویتها ، گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف است . راه تحقق عدالت نیز از مسیر «رفع تبعیض» می‌گذرد .ثانیا از جمله‌ی مهم‌ترین اولیتها حضور مستمر و مؤثر در میان مردم است . البته «جمعه‌های خدمت» یک نمونه‌ای از روی‌کرد و اقدام مبارک است که هم باید استمرار یابد و هم گسترش و تعمیق یابد تا به نتیجه‌های روشن و رهگشا منجر شود .ثالثا «نظارت مردمی» جدی گرفته شود ؛ چون اصل بی‌بدیل «امر به معروف و نهی از منکر مسؤولین» باید احیا گردد .رابعا ؛ دولت باید سریعا به فوریتهای خدمتی اقدام نماید تا بدینوسیله حال مردم را خوب کند . البته اقدام دولت در خصوص واردات سریع واکسن از جمله‌ی این نمونه‌ها است . همچنین اقداماتی که دولت محترم در حوزه بورس ، مسکن ، توقف و کاهش گرانی کالاهای اساسی انجام دادند ، در بازسازی و تقویت اعتماد عمومی مردم نقش اساسی داشته .

در بین الصلاتین به قید قرعه به نماز گزارانی که هفته قبل در مسابقه فرهنگی شرکت کرده بودند جوایزی اهدا شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15906
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1116 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هیچ‌کس نمی‌تواند از ایران بخواهد تا فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای خود را در چارچوب توافق هسته ای، متوقف نماید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.