افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
26
امام جمعه ماکو :

نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به شیطنت دشمنان هستند

  • کد خبر : 16242
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به شیطنت دشمنان هستند
امام جمعه ماکو گفت :آنچه که امروز در مرزهای شمال غربی ایران مشاهده می‌شود ، حاکی از این است که یک اتحاد نامرئی بین آمریکا ، ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان و رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است . مهم‌ترین هدف آنها این است که بین ایران روسیه یک تغییر ژئوپولیتیک ایجاد نمایند که در نتیجه‌ی آن ارتباط زمینی بین ایران را روسیه قطع می‌گردد .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به بازی تکراری آمریکا و اروپا و آژانس اتمی ،گفت:

خداوند در قران کریم میفرماید:«هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد ، (تا به طور کامل ، تسلیم خواسته‏های آنها شوی ، و) از آیین (تحریف یافته‌ی) آنان ، پیروی کنی .» همانطوری که قرآن کریم می‌فرماید ، مهم‌ترین هدف دشمن این است که ما از خواسته‌های نامشروع آنان تبعیت کنیم ؛ لذا  امروز برای اینکه آمریکا و اروپا و آژانس در خصوص برجام به اهداف خود دست پیدا کنند ، یک بازی جدیدی را شروع کردند .

وی افزود : از یک طرف مدیر کل آژانس در خصوص فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای ایران ، یک سری ادعاهای بی‌اساس و بی‌منطق دارد . از طرف دیگر تروئیکای اروپایی بر علیه ایران بیانیه‌ای صادر می‌کند که اگر ایران اجازه ندهد تا آژانس اتمی ، در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ کرج دوربین‌ها را جایگزین کند ، آژانس اتمی در آینده نخواهد توانست به اطلاعات آن کارگاه دسترسی پیدا کند . لذا از ایران می‌خواهد تا فوراً زمینه‌ی دسترسی به تأسیسات کرج را ، برای آژانس اتمی مهیا کند و اجازه دهد تا دوربین‌ها تعویض شوند . و نهایتا بایدن ، در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام می‌کند که واشنگتن در صورتی به برجام برمی‌گردد که ایران به توافق خود در برجام برگردد .

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در جواب مثلث شوم باید گفت : آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت ، تاکید داشت :  سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند . از طرف دیگر آمریکا نیز باید این را بداند : کشوری که خود به صورت یک جانبه و غیر قانونی از توافق هسته‌ای خارج شده ، امروز اگر بخواهد به برجام برگردد ، باید یک سری پیش شرط‌ها و قواعد را بپذیرد .

 

وی با اشاهره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت:مقام معظم رهبری می‌فرماید : باید به فکر خنثی سازی تحریم‌ها باشیم و این امر نیز محقق نخواهد شد ، مگر در سایه‌ی نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی ؛ و اقتصاد مقاومتی نیز محقق نخواهد شد ، مگر آنکه ما بتوانیم تولید را در کشور تقویت نمائیم . لذا معظم له امسال را نیز به نام «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند.

امام جمعه ماکو تصریح داشت : خداوند تبارک و تعالی می‌فرمایند : ﴿ وَ أعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَعَدُوَّکُمْ ﴾ ؛  «هر نیرویی که در قدرت دارید ، برای مقابله با آنها [دشمنان‏] ، آماده سازید ! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد) ، تا به وسیله آن ، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید !»

آنچه که امروز در مرزهای شمال غربی ایران مشاهده می‌شود ، حاکی از این است که یک اتحاد نامرئی بین آمریکا ، ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان و رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است . مهم‌ترین هدف آنها این است که بین ایران روسیه یک تغییر ژئوپولیتیک ایجاد نمایند که در نتیجه‌ی آن ارتباط زمینی بین ایران را روسیه قطع می‌گردد . لذا رزمایشی که اخیراً در شمال غرب کشور توسط ارتش برگزار شد ، و همچنین گوشمالی سرسختی که در شمال عراق به تروریستها داده شد ، هردوی این حرکتها طبق قوانین بین المللی ، برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است ، و کما کان ادامه خواهد داشت . البته همه‌ی اینها بیانگر این موضوع است که نیروهای مسلح ، آماده هستند تا هرگونه فتنه‌ای که بر علیه نظام اسلامی می‌شود ، قاطعانه پاسخ دهند .

 

وی خاطر نشان ساخت : جبهه‌ی مقاومت یمن با پرچمداری انصار الله و پایداری همگانی مردم یمن ، در آستان بزرگترین پیروزی قرار گرفته‌اند . انشاء الله هر چه سریعتر شاهد آزادی «مأرب» پایتخت اقتصادی یمن خواهیم بود. البته آزادی «مأرب» ، سرنوشت یمن و حتی سرنوشت غرب آسیا را تغییر خواهد داد و جبهه‌ی استکبار را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد .

﴿ یَا أیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أقْدامَکُمْ ﴾  ؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏اید ! اگر(آیین) خدا را یاری کنید ، شما را یاری می‏کند و گامهایتان را استوار می‏دارد .»

در پایان از نفرات برتر مسابقه کتبی هفته دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16242
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 958 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به شیطنت دشمنان هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.