افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
19
امام جمعه ماکو :

باید اقتصاد و معیشت مردم از مذاکره جدا شود

  • کد خبر : 16673
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
باید اقتصاد و معیشت مردم از مذاکره جدا شود
امام جمعه ماکو گفت : در خصوص مذاکرات هسته‌ای ، آمریکائی‌ها تنها سلاحی که در دست دارند ، سلاح تحریم است. آنها باسلاح تحریم می‌خواهند به خواسته‌های برسند . لذا دولت سیزدهم اگر بخواهد این توطئه‌ی دشمن را خنثا کند ؛ باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند . این امر محقق نخواهد شد ، مگر در سایه‌ی نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه خدمت به مردم از ویژگیهای بارز امام حسن عسکری (ع) می باشد ، گفت : از منظر امام حسن عسگری (ع) بهترین اعمال در امور دنیوی ، عبارت از دو عمل است ؛ اول ایمان به خداوند و دوم خدمت به مردم .

وی افزود : اگر در جامعه‌ای ، دغدغه‌ی حقیقی مسئولان خدمت‌رسانی به مردم و اخلاص در مسیر خدمت باشد ، خدمت‌رسانی به عنوان یک فرهنگ عمومی درآن جامعه باب شده و باعث رشد و تعالی جامعه در ابعاد مختلف می‌شود .

وی تصریح داشت : اگر مسئولان و مدیران جامعه ، از این وظیفه مهمی که در قبال مردم و جامعه دارند سرپیچی کنند ، تبعات سنگینی برای آن جامعه تحمیل می‌شود، و حتی ممکن است در جامعه اسلامی و دینی ، در صورت عدم خدمت‌رسانی صحیح به مردم، زمینه بدبینی نسبت به دین نیز فراهم شود فلذا امروز از جمله‌ی دغدغه‌های مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است . لذا دولت محترم باید عزم خود برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جزم نموده تا مردم عزیز از یک رفاه نسبی برخوردار شوند .

امام جمعه ماکو با اشاره به مطالبات مردم گفت : ازجمله‌ی مطالبات مردم ، بکارگیری جوانان انقلابی ، متعهد و متخصص ، در عرصه‌های مدیریتی است ، تا با مدیریت جهادی مشکلات کشور را حل نمایند . متأسفانه امروز بسیاری از جوانان ما سن استخدامی آنها می‌گذرد؛ لذا مسئولین منطقه باید برای اشتغال این عزیزان تدابیر لازم را اتخاذ کند . ظرفیتهای خوبی در بخشهای کشاورزی و دامداری و گردشگری در منطقه برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی وجود دارد که نیازمند حمایت و جذب سرمایه‌گذار توسط مسئولین منطقه است .

وی تصریح داشت : بیست و یکم آبان ماه مصادف است با سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم ، شخصیتی که رئیس سازمان خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و از آن شهید به نام پدر موشکی ایران یاد می‌شود . یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشته و از خداوند تبارک و تعالی به این عزیز علو درجات آرزو می‌کنیم .

وی در وصف شهبد تهرانی مقدم گفت : شهید حسن تهرانی مقدم نماد «ما می‌توانیم» بود . همان نکته‌ای که مقام معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب می‌گوید : «اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت ، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه عرصه‌ها رسانید.»

وی تاکید داشت : البته این اصل الهام گرفته از آیات وحیانی قرآن کریم است که می‌فرماید : «و سست نشوید ! و غمگین نگردید ! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید !»

نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند :  «کسی که دو روزش با هم برابر باشد ، زیان کار است . کسی که امروزش بدتر از دیروزش باشد ، از رحمت خدا به دور است .» این روایت به معنای نوآوری و شعار «ما می‌توانی است.»

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در آموزه‌های دینی گفت : موضوع کتاب و کتابخوانی ، در دین مبین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است . در بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که خداوند تبارک و تعالی در اولین خطابش به آخرین پیامبر خود می‌فرماید : ﴿ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ ﴾  ؛ «بخوان به نام پروردگارت که (جهان را) آفرید .»

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری بارها و بارها در خصوص کتابخوانی ، به افزایش مطالعه تأکید داشتند . تأکیدات رهبری در مورد کتابخوانی بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه‌ی اسلامی است .متأسفانه سرانه‌ی مطالعه‌ی کتابهای غیر درسی در ایران در هر ماه حدود ۶ ساعت است . البته این آمار بسیار نگران کننده است . لذا دستگاه‌های مربوط به حوزه‌ی مطالعه ، باید در راستای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه‌ی مفید ، برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کشور برنامه‌ریزی کنند .

وی با  اشاره به مذاکرات هسته‌ای و الزامات آن ، گفت :در خصوص مذاکرات هسته‌ای ، آمریکائی‌ها تنها سلاحی که در دست دارند ، سلاح تحریم است. آنها باسلاح تحریم می‌خواهند به خواسته‌های برسند . به طوری که قرآن کریم می‌فرماید : ﴿ وَ لَنْ تَرْضَی‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارَی‏ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ﴾ ؛ «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد ، (تا به طور کامل ، تسلیم خواسته‏های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته‌ی) آنان ، پیروی کنی .»لذا دولت سیزدهم اگر بخواهد این توطئه‌ی دشمن را خنثا کند ؛ اولا باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند . این امر محقق نخواهد شد ، مگر در سایه‌ی نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی . این موضوع نیز باعث خواهد شد تا از لحاظ روانی کارکرد اصلی تحریم‌ها از بین برود .

وی افزود : دومین عاملی که می‌تواند قاعده بازی را در مذاکرات تغییر دهد این است که ، ایران اسلامی در موضوع هسته‌ای به نقطه‌ی بازدارندگی برسد . استکبار جهانی آمریکا ، از این می‌ترسد که ایران تا آن تاریخی که برای مذاکره اعلام شده ، به یک میزانی از سوخت هسته‌ای دست یابد که از آن به عنوان بازدارندگی هسته‌ای یاد می‌شود . سوختی که می‌تواند زمین بازی را عوض کند و ایران را به یک بازیگر قوی و پیشرو در صنعت هسته‌ای تبدیل کند .

وی در خصوص ضرورت اصلاحات اقتصادی و لزوم فراهم سازی زیرساختهای آن ، گفت :

قرار است دولت جدید طرحی را با هدف «ترمیم قدرت خرید مردم» در سطح کشور اجرا کند . هر چند اصلاحات اقتصادی ، امری اجتناب ناپذیر و ضامن اعتلای اقتصاد کشور است ، اما قبل از آن باید دولت محترم به چند نکته توجه کند . اقدامات زیرساختی ؛ در نظر گرفتن شرایط زمانی ؛ گفتگوی صادقانه با مردم ؛ آرام کردن التهابات اقتصادی ؛ به ثبات رساندن بازار پول و سرمایه و کالا ، می‌تواند در این مسیر ، به توفیق دولت کمک کند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16673
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 783 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای باید اقتصاد و معیشت مردم از مذاکره جدا شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.