افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25
اولین روز «مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج»؛

رقابت ۱۰۸ تیم در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج/ سردار سلیمانی: الگوی بسیج در عرصه فضای مجازی دوران دفاع مقدس است/ مسلم معین: راهبرد بسیج، مردم پایه کردن عرصه فضای مجازی است

  • کد خبر : 16758
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
رقابت ۱۰۸ تیم در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج/ سردار سلیمانی: الگوی بسیج در عرصه فضای مجازی دوران دفاع مقدس است/ مسلم معین: راهبرد بسیج، مردم پایه کردن عرصه فضای مجازی است
مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج ظهر امروز در سالن رویدادهای شهید فخری زاده مجموعه بسیج دانشجویی و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

به گزارش مرزداران ؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج ظهر امروز در سالن رویدادهای شهید فخری زاده مجموعه بسیج دانشجویی و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین  آغاز شد.

این رقابت از ساعت ۱۳ امروز تا ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.
در این رویداد تیم های شرکت کننده در سه محور تولید بازی های رایانه ای، انیمیشن و نرم افزار ویژه تلفن همراه رقابت خواهند داشت.
در مرحله نخست این رویداد بیش از دوهزار و نهصد و شصت نفر از دوازده تا چهارده آبان ماه به رقابت پرداخته و امروز به مدت ۷۲ ساعت مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال با حضور صد و هشت تیم برگزیده استانی برگزار خواهد شد.
در مراسم اختتامیه این رویداد از تیم های برتر انتخاب شده توسط هیات داوران تجلیل به عمل خواهد آمد
قرار است در آیین اختتامیه این رویداد برگزیدگان مشخص و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 فرمان آغاز رقابت شرکت کنندگان در مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صادر شد.
از سوی رئیس سازمان بسیج صورت گرفت؛
اعلام موضوع رقابت شرکت کنندگان در مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای بسیج/ “در مسیر پیشرفت، توقف ممنوع” موضوع انیمیشن سازی بسیجیان شد
همزمان با آغاز مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای بسیج در مجموعه فرهنگی و آموزشی بسیج دانشجویی، سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین موضوعات رقابت شرکت کنندگان در بخش های مختلف را اعلام کرد.
براین اساس شرکت کنندگان در بخش انیمیشن با موضوع ” در مسیر پیشرفت توقف ممنوع است”، در بخش بازی، با موضوع “شهر آرمانی و محله آسمانی” و در بخش نرم افزار با موضوع “بسیج مجازی در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی و کارآفرینی” به رقابت خواهند پرداخت.
راه یافتگان به مرحله نهایی تا ساعت ۱۳ روز پنج شنبه با هم رقابت خواهند داشت و در روز اختتیامیه از آثار برتر تجلیل خواهد شد.
رییس سازمان بسیج:
الگوی بسیج در عرصه فضای مجازی دوران دفاع مقدس است/ لزوم تسهیل گری برای شکوفایی خلاقیت جوانان بسیجی در فضای مجازی
سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین بعد از ظهر امروز در افتتاحیه مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای بسیج با اشاره به اینکه با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) گفت: یک ابر تحول در قرن حاضر در پیش روی ماست، در گذشته تغییرات بزرگی در عالم اتفاق افتاد ، در قرن بیستم حادثه پیروزی انقلاب اتفاق افتاد و حادثه های بزرگی منبعث از آن اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه از مسیر این حوادث بزرگ یک ابر تحول در پیش روی جهان است که از مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و پیشقراولی ملت ایران اتفاق خواهد افتاد تصریح کرد:اسلام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد، رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، تمدن نوین اسلامی را هدف گذاری کردند و فرمودند تمدن اسلام منوط به این است که کشورهای اسلامی باید در کنار هم قرار گیرند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه یکی از مولفه های بزرگ برای این پیروزی بزرگ فضای مجازی و دیجیتال است عنوان کرد: بسیج به عنوان تشکیلات مردمی در این حوزه پیشتاز شده است، برگزاری چنین رویدادهایی برای فراهم کردن یک عرصه به منظور شکوفایی خلاقیت ها در عرصه فضای مجازی با تسهیل گری بسیج به همین منظور است.
رییس سازمان بسیج با اشاره به اینکه بسیج وظیفه دارد در این مسیر هم افزاری کرده و تسهیل سازی کند تاکید کرد:امروز اگر شبکه فضای مجازی بسیج ایجاد شده است یعنی ملت ایران فناوران این فضا را به میدان فرستاده همان طور که در ۸ سال جنگ تحمیلی فرزندان خود را به میدان جنگ فرستادند.
وی با اشاره به اینکه الگوی ما در فضای مجازی الگوی دفاع مقدس است عنوان کرد:هر کس در هرجایی که از این میهن حضور دارد باید بتواند جایگاه خود را در این شبکه پیدا کند، ما معتقدیم در مکتب انتظار یکی از عملی ترین اقدامات برای فراهم شدن ظهور تشکیل مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در غرب اندیشمندان می گویند لیبرالیسم به آخر خط رسیده است عنوان کرد: مسیحیت دیگر قدرت گفتمان سازی برای بشریت ندارد چون تمام ظرفیت خود را برای لیبرالیسم خرج کرد،وضع صهیونیسم روشن است و بشریتی که در این بحران ها گرفتار شده است به دنبال آینده ای است که در اختیار مذهب است.
رییس سازمان بسیج با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در بخش های مشخص شده رقابت خواهند کرد افزود:انشاالله تولیدات زیبایی را تولید خواهید کرد که مورد استفاده ملت بزرگ ایران قرار گیرد.
مسلم معین؛
راهبرد بسیج، مردم پایه کردن عرصه فضای مجازی است
 مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در مراسم افتاحیه مرحله نهایی سومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج با خیر مقدم به گروه های برتر استانی که این سختی راه را تحمل کردند تا در یک رویداد ملی و بزرگ حاضر باشند گفت: یکی از راهبردهای بسیج که با تدبیر فرماندهی محبوب بسیج در یکی دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته مردم پایه کردن همه آنچه به عنوان خدمات عمومی از آن یاد می شود مبتنی بر توانمندی های مردمی، شبکه سازی مردمی و جوش و خروش و ظریب چند برابری به خروجی های بسیج در یکی دو سال اخیر رقم خورده و یکی از این عرصه ها فضای مجازی است.
وی ادامه داد: منطبق بر سند ده ساله و نقشه راه فضای مجازی بسیج با راهبرد استفاده از ظرفیت های مردمی بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردم نهاد دنیا در پنج حوزه و عرصه این راهبردها را شروع کرده ایم که یکی از این حوزه ها نهضت تولید محتواست.
معین در ادامه از حضور ۶۸۰ تیم از گروه های بسیجی با سنین مختلف اشاره کرد که از ۱۲تا ۱۴ آبان ماه در سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند و حدود ۳۰۰۰ نفر از فعالان و طراحان بازی های رایانه ای و انیمیشن در مدت ۴۸ ساعت با موضوع هایی که از آنها اطلاع نداشتند گرد هم آمده اند؛ برای اینکه هم یک رزمایش و یک تمرین تولید محتوا را برای ایجاد یک نهضت تولید محتوا داشته باشند و هم زمینه ای برای کشف استعدادهای برتر فراهم شود و امروز ۱۰۸ تیم و ۵۰۰ نفر از برگزیدگان رویدادهای استانی دور هم جمع شده اند تا رقابت خود را آغاز کنند و در ۴۸ساعت بتوانند محصولات خود را ارائه کنند.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج افزود: اتفاق مهمی که دراین خصوص افتاده حضور مجموعه همراه اول و شتاب دهنده حرکت اول برای حمایت این رویداد همراه ما هستند. علاوه بر آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول مساعد دادند که برگزیدگان این رویداد را به عنوان شرکت های خلاق ثبت کنند و در مسیر تجاری سازی محصولات آنها کمک کنند.
وی ادامه داد: در روز پنج شنبه و اختتامیه این رویداد، از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
کرمی خبر داد:
حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از تیم های برتر رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج
پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه حضور در مراسم افتتاحیه مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای بسیج در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تاثیر برگزاری این رویداد در بومی سازی تولیدات دیجیتال گفت: ابتدا باید از عزیزانمان در سازمان فضای مجازی بسیج تشکر کنم که در این حوزه مهم و پراهمیت ورود پیدا کرده که الان به عنوان فناوری های نرم و نوآوری جامعه جهانی مطرح است که یک بازار بزرگ و یک منبع و مرجع انتقال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشورهای مختلف از جمله ایران به شمار می رود.
کرمی ادامه داد: از سویی دیگر ما امروزه با فضای مجازی مواجه ایم که در این زیرساخت ها ایران توانسته فضای خوبی ایجاد کند اما در تولید محتوا و مظروفی که برای این ظرف آماده شده کمبودها و مشکلاتی داریم که البته بسیج با تیزبینی و درایتی که در این حوزه داشته به این موضوع ورود پیدا کرده و الان سه سال است که این رویداد را در سه حوزه مهم برگزار می کند و خوشبختانه کشور از نیروی خلاق و توانمندی برخوردار است و باید به سمت شبکه سازی و ایجاد ساختارهایی که بتوانیم از این نیروی خلاق استفاده کنیم، حرکت کنیم.
کرمی درخصوص حمایت های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از گروه های برتر این رویداد گفت: برای حمایت و شریک شدن در این رویداد فنی، علمی و نوآورانه ای که سازمان فضای مجازی بسیج انجام داده ما خود رویداد را به عنوان مبادی خلاق درنظر گرفته ایم و این کار به صورت رسمی صورت گرفته است و امروز از این رویداد به عنوان شناسایی مبادی شرکت های خلاق مطرح و نام برده خواهد شد و برای تشویق و تشکر از برگزیدگان ، بنا داریم گروه های اول تا سوم را به عنوان شرکت خلاق در ستاد فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرش می کنیم و در تجاری سازی کمک می کنیم تا این شرکت ها در مسیری قرار بگیرند تا به محصول برسند.
لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16758
  • نویسنده : دانا نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : دانا نیوز
  • 1066 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رقابت ۱۰۸ تیم در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج/ سردار سلیمانی: الگوی بسیج در عرصه فضای مجازی دوران دفاع مقدس است/ مسلم معین: راهبرد بسیج، مردم پایه کردن عرصه فضای مجازی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.