افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
22
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی :

هدف اصلی دشمنان در فتنه ۸۸ ، تضعیف رهبری بود

  • کد خبر : 17050
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
هدف اصلی دشمنان در فتنه ۸۸ ، تضعیف رهبری بود
ویژه برنامه بزرگداشت حماسه عظیم  ۹ دی صبح امروز با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستانی در مسجد ولیعصر(عج) ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه بزرگداشت حماسه عظیم  ۹ دی صبح امروز با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستانی در ماکو برگزار شد .

در این برنامه سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم فرارسیدن دومین‌سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه را تسلیت گفته و افزود: اگر امروز در امنیت و آسایش زندگی می کنیم اگر این مراسمات در کمال آرامش برگزار می گردد این آسایش و امنیت را مدیون خون پاک شهدا بالاخص مدیون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم

در ادامه این برنامه حجت الاسلام متین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت : در قرآن کریم آمده است فلینظر الانسان الی طعامه در این آیه انسان از حیوان جدا شده است چرا که وقتی صحبت از غذای بشر به میان می‌آید منظور آب و نان است اما وقتی از غذای انسان بحث به میان می آید چون انسان جدا از خوی حیوانی است در اینجا منظور چیز دیگری است .

وی افزود : از پیامبر پرسیدند یا رسول الله در آیه فلینظر الانسان الی طعامه منظور از غذای انسان چیست ایشان فرمودند منظور این است که انسان باید بداند علم خود را از چه کسی می گیرد لذا امام صادق نیز از غذای انسان در اینجا به عنوان علم یاد کرده است و علامه حسن زاده آملی ‌ می‌گوید منظور از علم در اینجا علمی است که همه بشر ندارد .

حجت الاسلام متین تصریح داشت : انسان هم بصر دارد هم بصیرت و بصر مربوط به همه بشر است اما بصیرت فقط مربوط به انسان است اگر بصر نبود بشر آسیب می‌بیند که متصل به زمین نیست اما اگر بصیرت نبود کلا انسان آسیب می بیند چرا که اگر بصر نباشد مشکلی نیست اما اگر بصیرت نباشد بصر هم داشته باشی راه را از چاه نمی توانید تشخیص دهید .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی بصیرت را به مه شکن یک ماشین تشبیه کرده و گفت : بصیرت یعنی داشتن مه شکن در زمانی که هوا هست ماشینی که مه شکن دارد مسیر را از بیراهه تشخیص می دهد انسان با بصیرت نیز این گونه است .

وی اذعان داشت : تا زمانی که فتنه نباشد نبود بصیرت مهم نیست اما اگر فتنه باشد و بصیرت نباشد این خیلی بحرانی است .

وی در تشریح تفاوت جنگ سخت و جنگ نرم گفت : در جنگ سخت فقط یک فرد از بین ما کم می شود مثلاً شهید باکری را در جنگ سخت از ما گرفتند یک نیرو از ما کم شد اما در جنگ نرم علاوه بر این که یک فرد از نیروهای ما کم میشود بلکی یک نیرو به طرف دشمن اضافه می شود مثلاً در جریان آمد نیوز یک نیرو از نیروهای ما کم و به نیروهای دشمن افزوده شد اگر اینگونه باشد این جا ما مغلوب شده ایم .

وی افزود در جنگ سخت افرادی داوطلب در جنگ وارد می شدند اما صددرصد از مردم ما در جنگ نرم داخل هستند یک طرف شما هستید و یک طرف دشمن مثلاً وقتی در خانه خود فضای مجازی یا ماهواره را باز کردی دشمن در خانه شما با شما وارد جنگ می شود لذا گستره جنگ نرم بسیار زیادتر از جنگ سخت است

حجت الاسلام متین ادامه داد : به آنهایی که در سال ۸۸ باعث فتنه شد بهانه تقلب در انتخابات بود دشمنان در این فتنه اظهار داشتند که هدف نهایی ولایت فقیه بود اما دوستان ما اشتباه کردند و یکدفعه نشانه و هدف را زود نشان دادند از جمله آتش زدن قرآن و شعار نه غزه نه لبنان لذا هدف اصلی سست و تضعیف کردن ولایت فقیه در جامعه بود .

وی تضعیف رهبری را هدف اصلی فتنه گران در فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت : از جمله این فتنه‌گران مهدی هاشمی بود که اکنون در زندان به سر می برد و افرادی را برای آتش زدن اموال عمومی و سطل آشغال ها عجیر می کرد همین آدم می گوید هدف اصلی ما تضعیف رهبری بود چرا که دشمن خوب فهمیده است که اگر بخواهد این نظام را از بین ببرد باید رهبری را تضعیف کند .

حجت الاسلام متین با اشاره به عرض دشمنان در مقابل سردار سلیمانی گفت : دشمنان اذعان داشتند که سردار سلیمانی باهوش ترین انسانی است که وقتی کسی با او می‌جنگد نمیداند از کجا خورده است زیرکی حاج قاسم فقط زیرکی در میدان نبرد نبود بلکه وی در بصیرت هم زیرک بود .

وی با اشاره به یکی دیگر از اهداف فتنه ۸۸ گفت : در فتنه ۸۸ به ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین بود چرا که یکی از مولفه‌های قدرت عبارت است از نیروی انسانی اگر شما مولفه قدرت یعنی نیروی انسانی را از دست بدهید انقلاب از دست میرود .

لازم به ذکر می باشد در پایان این برنامه علاوه بر مدیحه سرایی داوود ابراهیم زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت ، حضار در انزجار از دشمنان شعار سر داده و از نفرات برتر مسابقات فرهنگی به قید قرعه تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17050
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1203 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هدف اصلی دشمنان در فتنه ۸۸ ، تضعیف رهبری بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.