افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 23 April , 2024
19
امام جمعه ماکو :

تداوم انقلاب در اتحاد و وحدت و پیروی از مقام معظم رهبری میباشد

  • کد خبر : 17303
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
تداوم انقلاب در اتحاد و وحدت و پیروی از مقام معظم رهبری میباشد
امام جمعه ماکو گفت : همانطوری که پیروزی انقلاب با جمع شدن زیر چتر رهبری تحقق پیدا کرد ، لذا تداوم انقلاب نیز با اتحاد و وحدت و نیز با پیروی از مقام معظم رهبری خواهد بود .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در گفتگو با خبرنگار مرزداران در مورد عوامل پیروزی انقلاب اسلامی گفت : از جمله عوامل پیروزی انقلاب وجود رهبری دینی به مانند حضرت امام بود . تا زمانی که حضرت امام به ایران اسلامی قدم نگذاشته بود ، خبری از پیروزی نبود ، اما وقتی که در دوازدهم بهمن ماه حضرت امام با قدوم خود ، ایران اسلامی را منور فرمودند ، پس از ده روز در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید .

وی با بیان اینکه وظیفه رهبری جمع کردن مردم زیر پرچم اسلام است ، گفت :وظیفه رهبری ایجاد اتحاد و وحدت و همدلی در بین ادیان ، مذاهب ، گروهها و احزاب و قومیتهای مختلف است . وقتی حضرت موسی خواست بنی اسرائیل را از ظلم و ستم فرعون و فرعونیان نجات دهد ، همه را در دور خود جمع کرد و باهم حرکت کردند و از شهر خارج شدند و به پیروزی رسیدند . در انقلاب اسلامی ایران نیز حضرت امام با درایت خود تمامی مذاهب و ادیان و گروهها و احزاب و اقوام مختلف را دور خود جمع کرد و نتیجه پیروزی انقلاب بود .

وی با اشاره به وظیفه مردم نیز گفت : وظیفه مردم نیز اطاعت از رهبری است و در سایه اطاعت از رهبری است که به پیروزی خواهند رسید ؛ به طوری که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند : ﴿ یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أطِیعُوا اللهَ وَ أطِیعُوا الرَّسُولَ وَ اُولِی ا الاَمْرِ مِنْکُمْ ﴾ ؛ «ای اهل ایمان ! از خدا اطاعت کنید و نیز از پیامبر و صاحبان امر خودتان اطاعت کنید .» لذا حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد . البته همانطوری که پیروزی انقلاب با جمع شدن زیر چتر رهبری تحقق پیدا کرد ، تداوم انقلاب نیز با پیروی از مقام معظم رهبری خواهد بود .

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دشمن در تلاش است حرمت ولایت و رهبری را در جامعه بشکند ، گفت : وقتی دشمن رمز پیروزی انقلاب را در پیروی از رهبری می‌بیند ، لذا سعی می‌کند ، حرمت ولایت و رهبری را در جامعه بشکند . در فتنه‌ی ۸۸ و اغتشاشات سال ۹۶ نیز یکی از مهم‌ترین هدف دشمن شکستن حرمت رهبری بود .

وی با اشاره به عامل دوم پیروزی انقلاب گفت : عامل دوم پیروزی انقلاب اتحاد و وحدت و هم دلی مردم بود ؛ لذا تداوم انقلاب نیز در این اتحاد است . هر زمان دشمن خواسته به نظام اسلامی آسیبی بزند ، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب ، نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرده است .

امام جمعه ماکو با اشاره به قدرت حضور مردم در صحنه، گفت : به فرمان حضرت امام ، حضور مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ، جنگ تمام عیاری که دشمن بر علیه نظام اسلامی آغاز کرده بود با شکست مواجه شد . در فتنه‌ی ۸۸ این حضور مردم بود که در ۹ دی ماه ۸۸ چشم فتنه را کور نمود . در فتنه‌ی ۹۶ نیز حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب ، تمامی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد . در فتنه‌ی ۹۸ نیز حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب بود که نقشه‌ی شوم دشمن را نقش بر آب کرد .

وی با اشاره به حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی گفت : در سال ۹۸ استکبار جهانی می‌خواست با ایجاد فتنه در کشورهای لبنان و عراق و ایران ، در جبهه‌ی مقاومت اختلاف ایجاد کند ، اما حضور مردم در تشییع جنازه‌ی سردار سلیمانی ، همه‌ی توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و نیروی جدیدی به انقلاب و جبهه‌ی مقاومت بخشید .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17303
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1098 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تداوم انقلاب در اتحاد و وحدت و پیروی از مقام معظم رهبری میباشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.