افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
23
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو :

شهرستان ماکو بعد از انقلاب شاهد رشد و شکوفایی روز افزون بوده است

  • کد خبر : 17310
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
شهرستان ماکو بعد از انقلاب شاهد رشد و شکوفایی روز افزون بوده است
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو گفت : برکات انقلاب اسلامی ایران باعث رشد و شکوفایی روز افزون ماکو بوده است و این دستاوردها ثمره خون پاک شهدا و این انقلاب میباشد .

به گزارش مرزداران ؛ اسلام محمودزاده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار مرزداران در خصوص برکات انقلاب اسلامی ایران خصوصا پیشرفت های شهرستان ماکو نسبت به قبل انقلاب گفت : مهمترین تغییری که بعد از انقلاب محسوس شد قضیه انتخابات بود بدین شکل که انتخابات مجلس و فرد منتخب با یک شعار انتخاب می‌شد  آن هم اگر کاندیدای مقابل پوشالی نبود اکثر مواقع همین طور بود و نفر مقابل معلوم نبود چه کسی است .

وی افزود : یک نفر از شهرستان ماکو مدام به عنوان نماینده به مجلس می رفت و هر ۴ سال یکبار برای کسب رای به بین مردم می آمد بدون این که خدماتی به مردم ارائه دهد مگر اینکه عده ای خود به دنبال وی می رفتند تا کار آنها را راه بیندازد .

وی تصریح داشت : در اواخر قبل از انقلاب یک نفر رقیب برای این فرد پیدا شد و هر یک شعاری را برای خود انتخاب کرده بودند و بر اساس همین شعارها مردم به آنها را می‌دادند حتی کاندیدا برای اینکه بتواند رای بیاورد یک کارگر را بر گردن خود سوار کرده و چند متر راه میبرد و مردم بر این امر فخر کرده و به او رای می دادند اما به برکت انقلاب اسلامی بعد از انقلاب رشد فکری و عقلی رخ داد و مردم آزادانه پای صندوق های رای حاضر شدند و آری به جمهوری اسلامی ایران دادند و توانستند آزادانه و آگاهانه انتخاب خود را انجام دهند و این مهمترین تحول سیاسی بود که در این شهرستان شاهد آن بودیم .

اسلام محمود زاده با اشاره به وضعیت عدالت قبل از انقلاب گفت : مردم قبل از انقلاب آرامش فکر و روح نداشتند چون اوضاع اجتماعی مطلوب وجود نداشت و کسی نبود تا عدالت را اجرا کند و هیچگاه حق به حقدار نمی‌رسید بنابراین مردم اعصاب و اوضاع و احوال مناسبی نداشتند و القاب نامطلوب برای یکدیگر به کار می بردند در حالی که بعد از انقلاب مردم عزت و سربلندی خود را به دست آوردند و حقی که به شخصیت خود قائل بودند به طرف مقابل هم قائل بودند بنابراین آرامش فکری روحی و جمعی در شهرستان ماکو حاکم شد .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو ادامه داد : قبل از انقلاب در هر شهر یک نفر به عنوان فرد لات وجود داشت شهرستان ماکو نیست از این امر مستثنی نبود در حالی که بعد از انقلاب عموم مردم الگو و اسوه خود را جوانان فرهیخته ، رزمنده ، جانباز ، شهدا و در کنار اینها تحصیلات علمی و سوابق فنی و غیره قرار دادند .

وی با اشاره به حوزه علمی گفت : قبل از انقلاب به هنگام نصب دکل مخابرات که آن کارییر میگفتند شاهد آن بودیم که مهندسین و تکنسین ها از ایتالیا آمده بودند و مهندسین ما و منطقه به عنوان دستیار زیر نظر این افراد بودند که این نوعی سرافکندگی برای ما داشت در حالی که بعد از انقلاب وجود و تأسیس شهرک‌های صنعتی را در منطقه به صورت چشمگیر میبینیم که به دست توانمند نیروهای محلی و منطقه ای اداره می گردد .

وی با اشاره به پیشرفتهای حوزه رسانه نسبت به قبل انقلاب ،اظهار داشت : تنها رسانه ای که در شهرستان وجود داشت رادیو یا اندک روزنامه‌های مکتوب بود که با تأخیر می رسید و آن هم وابسته بود و حقیقت را منعکس نمی کرد اما بعد از انقلاب در هر خانه علاوه بر تلویزیون رنگی اینترنت به راحتی در اختیار است و با تمام نقاط عالم به راحتی ارتباط برقرار می‌گردد و عموم کارها به صورت دولت الکترونیک انجام می‌شود .

وی با اشاره به نمادهایی که در شهرستان قبل و بعد انقلاب وجود داشت ، گفت : از نمادهای زننده که زیاد در شهرستان‌ها وجود داشت مجسمه طاغوت ملعون بود که در هر فلکه اصلی شهرها نصب می شد و تمام ظلم این سیستم را به سر مردم میزد و این زجر آور بود ؛ از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی این بود که انسانها را از منیت و در وعده اول از منیت و طاغوت وجود خود را نجات داد و اکنون در جامعه عالمان ربانی و رزمندگان که امنیت ایجاد کرده‌اند الگو می باشند و نماد های آنها نصب میگردد .

محمودزاده اضافه کرد : بدترین اداره اداره امنیت بود که بعداً به ساواک تغییر نام داد که کسی در جامعه حق انتقاد و نظر نداشت و بدترین شکنجه ها در انتظار او بود و این اداره نیز در ماکو وجود داشت که بعد از انقلاب تبدیل به سپاه پاسداران و اکنون ساختمان تعلیم و تربیت سپاه می‌باشد .

وی با اشاره به پیشرفت های در حوزه حامل‌های سوخت نسبت به قبل انقلاب ،گفت : حامل های انرژی که مردم کمترین بهره را از آن می بردند و تنها حامل انرژی که همه داشتند برق بود و در رتبه دوم آب که در هر محله یک شیر عمومی نصب شده بود که مردم برای شست و شو و شرب از آن به صورت عمومی استفاده می کردند و وسایل گرمایشی نیز کم بود اما بعد از انقلاب آب و برق و گاز و تلفن در دسترس همه قرار دارد که مهمترین امکانات رفاهی و از برکات انقلاب است .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو با اشاره به حوزه حمل و نقل ، گفت : در شهرستان ماکو وسایل نقلیه عمومی محدود و ضعیف بود و در فاصله بین شهرستان ها مثلاً شهرستان خوی باید چندین مرتبه در مسیر برای استراحت ماشین توقف می شد و تا قبل از انقلاب فقط ۵ تاکسی خدمات ارائه می دادند که خوشبختانه بعد از انقلاب امکانات افزوده و جاده‌ها تجهیز شدند .

وی تأکید داشت : که بدترین شکل اخلاقیات قبل از انقلاب علاوه بر نمادهای طاغوتی ، محل های عرق فروشی و مشروب فروشی بود که تبعات زننده‌ای داشت و باعث از بین رفتن عفت کلام نیز می‌شد خوشبختانه بعد از انقلاب علاوه بر اینکه این محل ها حذف شدند مردم نیز خود به خود احساس شخصیت کردند و برای یکی دیگر از القاب نامناسب استفاده نکردند و اکنون نیز عفت کلام کاملاً رعایت می شود .

محمود زاده با اشاره به نقطه قوت شهرستان در قبل از انقلاب گفت : از جمله نقاط قوت شهرستان بهره مندی از وجود دو سید بزرگوار بود که مردم را راهنمایی می کردند یکی از آنها سید فتاح مصطفوی بود که مردم با احترام از وی یاد می کنند که به نظر می آمد این بزرگواران مثل رسولان الهی بودند که مردم را هدایت می کردند و وجود آنها بسیار پربرکت بود ؛ دومین شخص فردی که شخصیت وی سیاسی تر بود و به مردم از نظر روشنفکری آگاهی زیادی می داد میر اسلام هاشمی بود که بارها توسط ساواک دستگیر و تبعید می شد اما باز نمی توانستند وی را ساکت نگه دارند با اینکه بارها ممنوع المنبر شده بود اما به نحوی مطالب خود را به گوش مردم می‌رساند .

وی اضافه کرد : علمای دیگری نیز بودند که مردم از وجود آنها بهره بردند از جمله شیخ غلامحسین اصغری که صاحب آثار متعدد قلم است و بعضی از این آثار به تحریر رسیده و بعضی در انتظار چاپ می باشد .

وی با اشاره به تاسیس حوزه علمیه برادران و خواهران گفت : تاسیس حوزه علمیه برادران و خواهران به طور مجزا نماد علمی شهرستان است همچنین وجود دانشگاه های آزاد و پیام نور این موسسات ارزشمند ، بعد از انقلاب کمک زیادی به رشد علم کرده است لازم به ذکر میباشد  وجود بیمارستان مجهز تر از بیمارستان قبل انقلاب یا وجود دو ساختمان پزشکان ، گسترش شهرسازی چندین برابر قبل از انقلاب ، تعریض جاده های مواصلاتی و تاسیس فرودگاه از دستاوردهای انقلاب در شهرستان ماکو است .

رئیس ستاد بازسازی عتبات ماکو در پایان سخنان خود تاکید کرد :از برکات انقلاب این است که ماکو تبدیل به منطقه آزاد تجاری شد و نمایندگانی که برای تحقق این امر در مجلس پیگیری‌های زیادی کردند جای بسی تقدیر دارد هر چند که تبعات اقتصادی آن بر عموم مردم وجود داشت اما عمدتاً کاری ارزشمند بود که باعث شد منطقه از رشد و شکوفایی روزافزون برخوردار باشد .

شهرستان ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17310
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1241 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهرستان ماکو بعد از انقلاب شاهد رشد و شکوفایی روز افزون بوده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.