افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
17
امام جمعه ماکو :

مشکلی اصلی جوانان امروز اشتغال است

  • کد خبر : 17552
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مشکلی اصلی جوانان امروز اشتغال است
امام جمعه ماکو گفت : امروز رسانه‌ها موظف هستند تحولات منطقه را به خوبی منعکس کنند تا جلوی جنگ شناختی و ترکیبی دشمن را بگیرند.

به گزارش مرزداران ؛حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت:

احداث مسکن برای محرومین یکی از اهداف حضرت امام (ره)بود و روز ۲۱ فروردین ماه مصادف با سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام در بانک ملی است. حضرت امام این حساب را بخاطر کمک به احداث مسکن محرومین افتتاح نمودند، تا سایر مردم، مخصوصا متمولین جامعه اسلامی نیز، در این حساب پول واریز کنند و بدین طریق مشکل مسکن محرومین جامعه حل گردد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد مسکن گفت : بعد از افتتاح حساب ۱۰۰ توسط حضرت امام، تشکیلاتی به نام بنیاد مسکن شکل گرفت تا امر تهیه‌ی مسکن را برای افراد نیازمند عهده‌دار گردد. بلافاصله بنیاد مسکن سریعا در اکثر شهرها شعبه دایر کرد و با همکاری برخی نهادها، به مانند کمیته‌ی امداد و بسیج سازندگی، به بسیاری از محرومین و نیازمندان جامعه، مسکن احداث نمودند. در شهرستان ماکو نیز با همکاری این نهادها به بسیاری از نیازمندان مسکن احداث شد. الان در طرح ملی مسکن نیز، مسکن محرومین جامعه در اولویت کار مسئولین قرار گرفته است. امیداورم که هر چه سریعتر شاهد احداث این واحدها شده و به طور کلی مشکل بی‌مسکنی محرومین در منطقه رفع گردد.

امام جمعه ماکو در خصوص تبیین شعار سال بیان داشت : مقام معظم رهبری، اخیرا بیاناتی را مطرح کردند. ان شاء الله در این خطبه علت نامگذاری سال را به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از زبان معظم له به اختصار خدمتتان عرض می‌کنم.

وی افزود:علت اینکه معظم له امسال را نیز با رویکرد اقتصادی نامگذاری کردند، عبارت از این است که اولا امسال نیز اقتصاد، به مانند سالهای گذشته در جامعه، نقش محوری را ایفا می‌کند؛ و ثانیا چالشهای اقتصادی در طور ۱۰ سال گذشته به روی هم انباشته شده و به عنوان بزرگترین مانع در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی تصریح داشت :اگر در اذهان این سؤال ایجاد شود که چرا معظم له امسال را نیز با عنوان تولید نامگذاری کردند؟ در جواب این سؤال باید به خدمتتان عرض کنم که عامل اصلی این انتخاب عبارت از این است که؛ اولا عامه‌ی مردم نسبت به مصرف تولید داخلی کم ‌توجه شده بودند و ثانیا مسئولان نیز برای تسهیل تولید ملی کم‌توجه شده بود.
امام جمعه ماکو در خصوص اینکه چرا واژه‌ی دانش‌بنیان در کنار تولید قرار گرفته؟ گفت: دانش‌بنیان بودن تولید، اولا منافع و ارزش افزوده‌ی بیشتری برای کشور و مردم بوجود می‌آورد. ثانیا هزینه‌های تولید راکاهش می‌دهد. ثالثا بهره‌وری و فعالیتهای اقتصادی را افزایش می‌دهد و نهایتا منافع کشور را حفظ می‌کند.

وی اضافه کرد : در مورد اشتغال آفرین که در کنار تولید قرار گرفته اولا امروز مشکل اصلی و اساسی جوانان کشور اشتغال است. ثانیا عامل بسیار از ناهنجاری‌ها، بیکاری است. ثالثا ثروت به صورت عادلانه توزیع خواهد شد. و رابعا رضایت عامه‌ی مردم بدست می‌آید و در اثر آن سرمایه‌ی اجتماعی نیز در جامعه افزایش می‌یابد.

وی تاکید داشت:امروز مورد نیاز مردم است، عبارت است از اینکه:
۱٫ کار، تلاش و جدیت آحاد مردم و کارگزاران؛
۲٫ همدلی و هم‌افزایی و اتحاد در بین ملت؛
۳٫همدلی و هم‌افزایی در بین مسئولان کشور؛
۴٫ همدلی ملت با مسئولان کشور و حمایت از آنان؛
۵٫ جهاد تبیین و انعکاس رسانه‌ای تحولات منطقه؛
۶٫ مطالبه‌گری از مسئولان.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد:امروز رسانه‌ها موظف هستند تحولات منطقه را به خوبی منعکس کنند تا جلوی جنگ شناختی و ترکیبی دشمن را بگیرند. شکست عربستان از یمن، ناامنی گسترده در قلب رژیم صهیونیستی، حمله روسیه به اوکران و تغییر شرایط بین الملل و نهایتا حمله‌ی موشکی ایران به مقر موساد در اربیل، از جمله‌ی مهم‌ترین تحولات منطقه است که رسانه‌ها باید در تبیین آن جهاد کنند.

وی با اشاره به مطالبات مردم منطقه ازاد ماکو گفت:از جمله‌ی مطالبات مردم منطقه آزاد ماکو، بزرگراه سه راهی ایواوغلی تا گیت منطقه آزاد ماکو بود. این مطالبه‌ی ‌مردی به همت و تلاش نماینده محترم منطقه در کمسیون تلفیق بودجه، با اعتبار اولیه‌ی ۲۰ میلیارد تومان تصویب شد و در سال ۱۴۰۱ در ردیف بودجه ملی قرار گرفت. ان شاء الله با اجرای این پروژه، خواهم منطقه‌ی آزاد ماکو به آرزوی دیرینه‌ی خود خواهند رسید.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17552
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 853 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشکلی اصلی جوانان امروز اشتغال است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.