افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
18
مدیرکل گمرک بازرگان :

۶۵۵ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در گمرک بازرگان تشکیل شد

  • کد خبر : 17564
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۶
۶۵۵ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در گمرک بازرگان تشکیل شد
مدیر کل گمرک بازرگان گفت :۶۵۵ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در گمرک بازرگان تشکیل شد که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

به گزارش مرزداران ؛ مدیر کل گمرک بازرگان صبح روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مرزداران گفت :  ۶۵۵ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در گمرک بازرگان تشکیل شد که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رامین ظهیری افزود : پرونده های قضایی تشکیل شده در این گمرک عمدتا مربوط به گازوییل، البسه، قطعه های صنعتی، مشروبات الکلی،دنبلان، لوازم یدکی، دارو، پزشکی، انواع مواد مخدر، انواع چسب، رزین اپوکسی، تریلر، بیل مکانیکی، جوجه، مواد آرایشی و بهداشتی و سیگار است که بیشتر کالاهای قاچاق به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها کشف و ضبط می‌شود.

وی ادامه داد : از ۶۵۵ پرونده تشکیل شده درخصوص قاچاق، ارزش ریالی ۴۶۸ مورد آن بالای ۱۰ میلیون ریال و ۱۸۷ مورد کمتر از ۱۰ میلیون ریال بود.

لازم به ذکر می باشد :گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است .

مدیرکل گمرک بازرگان با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده با موضوع کشف کالای قاچاق نسبت به سال قبل از آن بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشته است اذعان داشت : در سال ۱۴۰۰ ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده با موضوع کشف کالای قاچاق در این گمرک به ۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال رسید .

به گزارش مرزداران ، مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17564
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 504 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۶۵۵ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در گمرک بازرگان تشکیل شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.