افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
16
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

دولت نگاه ویژه به توسعه بخش گردشگری و میراث فرهنگی دارد

  • کد خبر : 18016
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
دولت نگاه ویژه به توسعه بخش گردشگری و میراث فرهنگی دارد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دولت نگاه ویژه به توسعه بخش گردشگری و میراث فرهنگی دارد و با توجه به افزایش ۷۷ درصدی اعتبارات امسال سعی می‌شود کمک‌های داخلی و خارجی برای توسعه این بخش جذب شود.

به گزارش مرزداران ؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو  با خبرنگار مرزداران گفت: دولت نگاه ویژه به توسعه بخش گردشگری و میراث فرهنگی دارد و با توجه به افزایش ۷۷ درصدی اعتبارات امسال سعی می‌شود کمک‌های داخلی و خارجی برای توسعه این بخش جذب شود.

سیدعزت‌الله ضرغامی گفت: دولت نگاه مطلوبی به حوزه گردشگری دارد و تبصره‌هایی که در قانون بودجه در اختیار ماست کمک خواهد کرد تا با توانمندی بیشتری در بخش گردشگری و میراث فرهنگی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از محوطه‌ها و ابنیه تاریخی نیازمند یاری همه جانبه دولت و مردم است، ادامه داد: روی بافت تاریخی حساس هستیم و حاضر نیستیم حتی خدشه‌ای به آن وارد شود البته مسوولان ماکو برای حفظ حلقه اصلی بافت تاریخی اتفاق نظر دارند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با حفظ قوانین میراث‌ فرهنگی اجازه توسعه شهر ماکو داده می‌شود و باید بین بافت تاریخی و بافت فرسوده تفاوت قایل شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم تاکنون شهد شیرین وجود سازمان منطقه آزاد ماکو را در منطقه نچشیده‌اند در حالیکه لازم است از اقدامات انجام‌شده توسط دولت در منطقه آزاد ماکو آگاهی پیدا کنند و اقدامات برای آنها بیان شود.

ضرغامی ادامه داد: در جلسه شورای اداری و دیدار با نخبگان ماکو مشکلات مردم مطرح شد و بنده این مشکلات را در جلسه استانی هیات دولت مطرح و به رییس جمهور منتقل خواهم کرد و تلاش می‌شود راهکاری برای حل آنها اندیشیده شود.

وی گفت: ماکو یک منطقه زیباست ولی چون کوهستانی است امکان گسترش آن زیاد نیست و باید هماهنگی‌هایی در خود دستگاه‌های این شهرستان برای استفاده بهینه از فضاها انجام شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: برخی برای توسعه شهر موضوع ساخت‌وساز در بافت تاریخی را مطرح می‌کنند در حالیکه بین بافت تاریخی و فرسوده تفاوت وجود دارد چون بافت تاریخی بخشی از هویت مردم منطقه است اما برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده ماکو می‌توان تجدیدنظر کرد.

وی یادآور شد: دستورهای لازم در این زمینه امروز صادر شد و با حفظ قوانین میراث‌فرهنگی و ضوابط موجود اجازه توسعه و گسترش ماکو نیز داده می‌شود چرا که این شهر متعلق به خود مردم است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که در ماکو وجود دارد به کمبود واحدهای اقامتی بر می‌گردد که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و نیز تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگر پذیری ماکو بالاست، افزود: مقداری مشکلات اقامتی وجود دارد که این مشکلات هم سعی می‌شود، حل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18016
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 512 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دولت نگاه ویژه به توسعه بخش گردشگری و میراث فرهنگی دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.